Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#41 2008-09-24 19:31:13

pepe75
doktorat z fortschritta
Skąd: kuj pom
Zarejestrowany: 2007-06-03
Posty: 455
mieszkam w:
Typ kombajnu: z56
Typ ciągnika: c 330 c3603p zt 413 zt303c zt303d waldek tih rs

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Koseś pamietaj tylko że nie KAŻdy rozdzielacz ma zawór przelewowy<np od czeskich ładowaczy nie mają>dla ciebie najlepszy by był typu rbs gdzie można nastawiać ciśnienie maxymalne

Offline

 

#42 2008-09-24 21:05:22

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5179
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Koześ i tu jesteś w błędzie tylny rozdzielacz ma jak odrecisz blache drugą dzwigienke to ona jest od swobodnego spływu.Nie chce mi sie tego udowadniać bo tego u siebie zakładał nie będe ale myśle że to co pisałem wcześniej powinno działać.

Offline

 

#43 2009-02-16 12:02:01

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5179
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Dzisiaj skończyłem przerabianie max skrętu już więcej się nieda.Samo przerobienie jest dziecinnie proste problemy są z ustawieniem siłownika bo jest bardzo mało miejsca.Kupiłem trochę za długi siłownik ale bałem się że zbyt krótkiego czyli o wysuwie 30cm na pełnym wysuwie może się skrzywić więc kupiłem 40cm i 9cm zostaje w zapasie.Obrotów kierownicą są 4.Jeszcze nie mierzyłem osi skrętu bo są problemy z zapalaniem ale nie długo zmierzę.Oto fotki.             http://www.fotoload.pl/index.php?id=eff … d73cb0b280                          http://www.fotoload.pl/index.php?id=3ec … f693122465

Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2009-02-16 12:03:42)

Offline

 

#44 2009-02-16 18:18:43

maxi900
doktorat z fortschritta
Skąd: Lidzbark Warmiński
Zarejestrowany: 2007-12-17
Posty: 688
mieszkam w:
Typ kombajnu: NH 1540
Typ ciągnika: ZT 323 87',MTZ '86, C-330

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

A orbitrol zostawiłeś ten sam?? Bo z tego co wiem standardowa kolumna ma zaworki przelewowe (dzięki czemu mogę kręcić bez końca i nie ma oporu). A jak to będzie działać z siłownikiem bez zaworków przeciążeniowych?? Poza tym jaka jest średnica siłownika (bądź lepiej tłoku)??

Offline

 

#45 2009-02-16 18:45:36

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5179
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Zaworków ciśnieniowych nie ma więc kręcić trzeba z wyczuciem średnica po zewnątrz to 6cm a tłoczysko 3cm.Powiem szczerze jak macie zdrowe przekładnie to nie warto przerabiać jest bardzo mało miejsca.Lepiej przedłużyć wąsa o 4,5 max 5cm i też będzie dobrze.Ja to przerabiałem bo jestem uparty jak coś zaplanuje to muszę to zrobić to tylko kwestia czasu i co najważniejsze pieniędzy bo z nimy zawsze krucho.

Ostatnio edytowany przez tomek1974 (2009-02-16 18:48:24)

Offline

 

#46 2009-02-16 22:02:44

tatamarty.323a
cool
Skąd: Biezdrowo, Wielkopolska
Zarejestrowany: 2006-11-13
Posty: 2126
Typ kombajnu: E 512, PŁUG B200/5
Typ ciągnika: ZT 323 A, 4011, T-25A, peugeot 205 1.9D

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Gratuluje!!! oczywiście + img/smilies/smile


tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

Offline

 

#47 2009-02-16 22:37:41

Piotrfire
Administrator
Skąd: dolnośląskie Mietków
Zarejestrowany: 2006-11-12
Posty: 4307
mieszkam w: Proszkowice
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Przeniosłem te 4 posty , bo tu pasują lepiej


Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

Offline

 

#48 2009-02-23 14:47:39

Dario
cool
Skąd: Ciemnogród Polską zwany
Zarejestrowany: 2008-07-16
Posty: 2558
mieszkam w: jaskini
Typ kombajnu: kolega
Typ ciągnika: zt 303

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

tomek1974, plusa nie dam, nawet jeśli to działa.
1. Przyspawać ucho do drążka kierowniczego to ...wstaw co chcesz...
2. Wiercenie otworów w obudowie mostu to ...wstaw co chcesz....
3 Siłownik w tym miejscu nie pożyje za długo, kilka razy cofniesz w głębszym błotku i po nim.

Offline

 

#49 2009-02-23 16:39:31

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5179
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

A ursusy,zetory,mtz,fergusony gdzie mają siłowniki wspomagające?

Offline

 

#50 2009-02-23 17:04:16

Dario
cool
Skąd: Ciemnogród Polską zwany
Zarejestrowany: 2008-07-16
Posty: 2558
mieszkam w: jaskini
Typ kombajnu: kolega
Typ ciągnika: zt 303

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Dobry argument, ale firmom produkującym ciągniki zależy też na zarabianiu na częściach img/smilies/wink
Czasy w których, ten był lepszy, którego przez 20 lat nie trzeba było naprawiać, minęły. Dzisiaj najlepiej jak by rolnik kupował nowy ciągnik co roku z powodu nowego udoskonalonego i niepowtarzalnego kształtu maski, bo stary z zeszłego roku już jest nie modny. Dzisiaj konstruuje i produkuje się tandetnie, a zaoszczędzone pieniądze kieruje na marketing.
W tych ciągnikach, które z przodu mają wysokie koła, te siłowniki na wysokości osi mają się nie najgorzej.Fortschritt przód ma na małych kółeczkach i z błotkiem to będzie miało często kontakt, jak jeszcze przy cofaniu spotka się to z jakimiś głazem to nie pożyje ten siłownik za długo, ale testuj img/smilies/smile

Offline

 

#51 2009-02-23 18:57:15

maxi900
doktorat z fortschritta
Skąd: Lidzbark Warmiński
Zarejestrowany: 2007-12-17
Posty: 688
mieszkam w:
Typ kombajnu: NH 1540
Typ ciągnika: ZT 323 87',MTZ '86, C-330

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Dario trochę przesadzasz img/smilies/smile Na zdjęciach ten siłownik jest dość wysoko. Prędzej by ta "gula" od przedniego napędu pękła jakby takowy kamień się trafił.  A błoto siłownikowi nie straszne tak bardzojak powierzchnia tłoczyska jest w dobrym stanie i nie cieknie z niego. Z tego co pamiętam wewnątrz są uszczelniacze a cały syf na końcu zgarnia mocno spasowany oring i jak siłownik jest "suchy" to pochodzi...

Offline

 

#52 2009-02-23 19:44:31

Dario
cool
Skąd: Ciemnogród Polską zwany
Zarejestrowany: 2008-07-16
Posty: 2558
mieszkam w: jaskini
Typ kombajnu: kolega
Typ ciągnika: zt 303

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Wszystko będzie działać, dopóki nie uszkodzi Ci się powierzchnia tłoczyska, ona jest twarda, wypolerowana na lustro ale błoto da mu radę, a jak lekko skoroduje lub się porysuje to uszczelniacze będzie wycierać. Z rok testuj, a później pochwal się w jakim to jest stanie i czy trzeba było coś z tym robić img/smilies/smile
Mnie tam dobry skręt nie jest potrzebny, nie mam płotów więc nawet jak niechcący odwiedzę sąsiada przy nawrocie to się nic nie stanie img/smilies/big_smile

Offline

 

#53 2009-02-23 20:44:26

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5179
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Myślałem o błocie i kurzu jak będę w agromie to kupie nakładki gumowe jak mają pługi hydrauliczne.

Offline

 

#54 2009-02-23 21:01:06

wojtas
Moderator
Skąd: dolnośląskie Bartoszówek
Zarejestrowany: 2007-09-08
Posty: 9669
mieszkam w: Domu
Typ kombajnu: Claas dominator 204 4X4
Typ ciągnika: , ,C-330, CASE MX110 135

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

no to wtedy i błoto się nie dostastanie do siłownika img/smilies/smile bedize to chodzic   w kombajnie tez silowniki są od skretu na wierzchu i nikt nie narzeka co prawda zawsze w błocie to nie pracuje tylko czasami mu sie zdaza:Dimg/smilies/tongue ale te osłny zdaja egzamin zanim sie ich czyms przez przypadek nie rozerwie:P


Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... img/smilies/smile

Offline

 

#55 2009-02-23 21:27:43

Dario
cool
Skąd: Ciemnogród Polską zwany
Zarejestrowany: 2008-07-16
Posty: 2558
mieszkam w: jaskini
Typ kombajnu: kolega
Typ ciągnika: zt 303

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Coś tam osłona da, a kombajn to jeździ ze 2 miesiące w roku i do tego latem przy dobrej pogodzie img/smilies/smile

Offline

 

#56 2009-02-24 19:20:35

mocne255
doktorat z fortschritta
Skąd: Woj kuj-pom
Zarejestrowany: 2008-12-24
Posty: 367
mieszkam w:
Typ kombajnu: Bizon Z050
Typ ciągnika: ZT 323 A ZT 303 D Zetor 5211 C-360

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Serwo jest szczelnie zamknięte i uszczelniacze też się zużywają,nic wiecznie nie trzymie w Zetorach,Case i innych ciągnikach mają podobnie zrobione i jakoś działa.

Offline

 

#57 2009-02-24 22:34:30

tatamarty.323a
cool
Skąd: Biezdrowo, Wielkopolska
Zarejestrowany: 2006-11-13
Posty: 2126
Typ kombajnu: E 512, PŁUG B200/5
Typ ciągnika: ZT 323 A, 4011, T-25A, peugeot 205 1.9D

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Dajcie spokój, tłoczysko nie jest z cukru, popatrzcie w jakich warunkach pracują siłowniki w innych sprzętach i jest dobrze.


tel: 605107385  czynny non stop
ZT 323 A 89`
E 512 77`
B 200/5 83`
Brakuje mi Trabanta   http://img77.imageshack.us/img77/6011/fzt303nb5.gifhttp://img519.imageshack.us/img519/7425/cccp.jpghttp://img148.imageshack.us/img148/4215/trolex.jpg

Offline

 

#58 2009-03-02 12:05:47

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5179
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Dzisiaj odpaliłem maszynę i zrobiłem kółko na podwórku i średnica skrętu wynosi w środku 5,5metra a po zewnątrz 11,5metra już więcej się nie da zwiększyć skrętu bo krzyżaki się dotykają.Więc w tym temacie to już koniec.

Offline

 

#59 2009-07-09 15:30:31

maxi900
doktorat z fortschritta
Skąd: Lidzbark Warmiński
Zarejestrowany: 2007-12-17
Posty: 688
mieszkam w:
Typ kombajnu: NH 1540
Typ ciągnika: ZT 323 87',MTZ '86, C-330

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Witam!

Ostatnio pisałem w dziale KUPIĘ nt tego mojego serwa wspomagania. Po 2 tygodniach perypetii, szukaniu części, pomiarach udało mi się to wszystko zmontować.
Od razu zaznaczam że foty wstawię na dniach img/smilies/wink

Siłownik idzie po prawej stronie przy ramie podobnie jak zrobił to koseś. Jest to nówka siłownik (dałem za niego koło 550 zł) i ma wytoczoną tulejkę która jest wkręcona na końcu tłoczyska a do niej jest wkręcane standardowa forszajowska końcówka.

Siłownik dobrałem trochę gruby (średnica tłoczyska 4 cm, średnica zew siłownika 7,5 cm) przez co po pierwszych testach się okazało że trzeba dużo więcej się nakręcić (aczkolwiek po 20 minutach się już przyzwyczaiłem i robiłem odruchowo odpowiednią ilość obrotów).

Jeśli chodzi o precyzję jazdy to klasa sama w sobie - bolec do siłownika i otwory w podstawie były toczone i ani mm luzu tam nie ma. Sama jazda jest wg mnie bardziej precyzyjna niż moim golfikiem III img/smilies/big_smile  Przy maksymalnych prędkościach forszaja nie trzeba co chwilę kierownicą poprawiać - jedzie dokłądnie tam gdzie chcĘ img/smilies/smile

Natomiast zdziwiło mnie to że kręci się zauważalnie ciężej niż w przypadku oryginalnego serwa (co jest raczej dziwne ponieważ siłownik wykonuje mniejszą pracę) http://www.elendili.pl/images/smiles/eusa_think

Jak myślicie co może być przyczyną??

Dodam jeszcze że po dojściu kół do końca orbitrol zachowuje się identycznie jak przy oryginalnym serwie.

P.s. Nie daje mi jeszcze spokoju to, że jeden z otworów siłownika (ten od strony tłoczyska) miał taką zwężkę (coś jakby dławik) - prawdopodobnie aby nie było jakichś szybkich szarpanych ruchów. Niestety aby go rozwiercić będę musiał rozebrać cały siłownik bo nie uniknę opiłków w środku.

Co o tym myślicie???

Ostatnio edytowany przez maxi900 (2009-07-09 20:07:58)

Offline

 

#60 2009-07-09 17:45:19

DamianBorek
cool
Skąd: Dolnyslask-Wroclaw-Tokary
Zarejestrowany: 2008-12-20
Posty: 1252
mieszkam w: domu ;)
Typ kombajnu: Bizon Super Z-056
Typ ciągnika: Fortschritt zt303,Ursus C-4011,C-330
Serwis

Re: Wspomaganie kierownicy - przeróbka

Kolego niezle to sprezcyzowałeś;D
Jedzie dokładnie tam gdzie chce;D
To nie dobrze bo powinien jechac tam gdzie chce kierowcaa^^


Fortschritt ZT-303-D------------A w przyszłości Fortschritt ZT-323-A

Sprzedam lampy zespolone diodowe, diody LED.
Bliższe informacje i zdjęcia na tej stronie:http://www.was.eu/index.php3?action=wyroby&kategoria=diodowe&strona=1&sort=&lang=PL

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo