Nie wiem jak to się nazywa, ale jest to oryginalny materiał z którego robi się uszczelki wysokotemperaturowe, wyżebrałem kawałek od faceta dorabiającego uszczelki bo marudził że to jest za dużo roboty
i na jedną sztukę mu się opłaca.
Dario z tego co ja wiem to zawirowacz ma dziurę w środku, ale mogę się mylić.
Ostatnio edytowany przez korner2 (2010-03-28 12:04:50)
Offline
Offline
Dario, zainspirowany twoją podróbką udoskonaliłem swoją podróbkę
Offline
Jak na górnej części napiszesz jeszcze "oben" to będzie jak oryginał
Podziwiam Twoją pracowitość, mnie się nie chce tej co na fotce założyć, a jak miałbym ją jeszcze dorabiać to chyba bym nawet nie pomyślał, ale lubie swoje lenistwo
Offline
według mnie to nie jest dobry sposób czy ta blacha nie będzie za bardzo dławic silnika przecież 6,5 litra pojemności wydycha trochę spalin, Ja skończyłem właśnie swój tłumik zdjęcia wkrótce a dźwięk jak zetor 14145,
Offline
Blacha, którą pokazałem na fotce jest oryginałem. Jeśli konstruktor tak ją wymyślił to tak ma być, poza tym w kolektorze już masz zdławione, więc blacha nie szkodzi
Offline
Przepis na tłumik jest prosty brat nie opisał (czesio303) a więc dwie gaśnice samochodowe kawałek rury i koszyczek wszystko razem zespawać efekt może nie jest powalający ale spełnia swoje zadanie i wytrzymały jest niedługo wstawimy foty owego wynalazku jak będzie chwila czasu.
Offline
tłumik z gaśnic mam zrobiony do 60 i jest wyprowadzony na dół do koszenia pod drzewami
Offline
Ja koledze zrobiłem z rur nie rdzewnych już nigdy się przepali ani nie zardzewieje ,na wieki wieków.
Offline
Tomek to może ja u Ciebie zamówie do swojego Forsza tłumik bo ten co mam to juz tylko na złom niestety się nadaje.
Offline
To bardzo proste ,trochę rur i blachy i specjalnych elektrod .Jest trochę głośny ale idzie wytrzymać ,jak będę u kolegi to zrobię fotki ,tylko nie jest tani materiał kosztuje 12zł kilo + elektrody.
Offline
Tomek mnie interesuje zawirowywacz i od niego prosta rura byle w miarę duża średnica i będzie git a że głośny, w sumie to traktor i musi byc czuc moc przez rurę choc.
Offline
Nierdzewkę, a konkretniej blachę kwasoodporną pospawasz normalnie migomatem, zwykłym drutem.
Offline
Dziś udało się mi zrobić zdj. tłumika w naszym forszaju dwie gaśnice i rura z dławikiem w środku.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Offline
Offline
dobry pomysł z tymi gaśnicami
Offline
koledzy ja bede remontow niedlugo tez moj tlumnik i mam pytanie co daje ten zawirowywacz po co on jest tam w kolektorze i czy mozna cos zrobic zeby dzwiek silnika brzmial jakos fajnie ktos napisal ze wstawil lozyska i chodzi jak by mial turbine i czy da sie jakos wygluszyc tlumnik
Offline
Najlepsza jest pusta rura ciągnik ma taki wygar i nie traci przy tym mocy. Jak jechałem zetorem z dwiema niemkami drzewa po taka dosć sporą górę to bez redukowania wtedy zaczął się wydobywać dźwięk z tej rury cudo
Offline
Zawirowywacz jak sama nazwa wskazuje, służy do zawirowywania spalin. Zawirowanie takie znacznie wydłuża ich drogę przy wydostawaniu się ich z tłumika, co "zapewnia" skuteczne wygaszenie niebezpiecznych iskier wydobywających się nieraz z silnika.
Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-11-28 11:09:07)
Offline
A ja mam zamiar całkiem pozbyć się oryginalnego tłumika i na jego miejsce wstawić rurę o średnicy 70 mm . Wiadomo będzie on głośniejszy no ale jeżeli mam zapłacić 800 zł za nowy tłumik to wole kupić wypolerowaną rurę kwasoodporną za 100 zł . A Nie mam zamiaru bawić się w naprawę starego tłumika a tym bardziej nie będę chciał kupować używanego .
Offline