Witam wszystkich. Mam takie pytanie gdzie jest i jakie są objawy zużycia sprzęgła gumowego w e 512
Offline
Ośmio otworowe sprzęgło gumowo-metalowe mieści się pod deklem z lewej strony silnika patrząc od tyłu i łączy wał silnika z kołami pasowymi. Żeby tam zajrzeć trzeba zwalić oblachowanie i odkręcić ten dekiel. W środku znajduje się łożysko, które smaruje się kalamitką umieszczoną wewnątrz koła pasowego napędu jazdy i młocarni, nie każdy o niej wie i mało kto je smaruje. To sprzęgło to tzw tłumik drgań skrętnych.
Zużyte sprzęgło, czyli porozrywane objawia się tym, że silnik zachowuje się tak jakby chciał odlecieć z ramy kombajnu, a na wolnych obrotach kombajn podskakuje jak na włączonej młocarni na max obrotach,, a jak się rozleci to silnik pracuje, a napędu nie ma.
Offline
Wielkie dzięki kolego właśnie o to mi chodziło.
Offline
AAAAAAA o to chodzi . Nigdy tam nie zaglądałem i wolę tego nie robić . A w katalogu tego nie znalazłem
Offline
Robiłem to u siebie w 514 w warunkach polowych bez odkręcania blachy osłony z boku, ogólnie dość szybko szło wymienić a do wymiany była guma i piasta frezowa w którą wchodzi wałek. U mnie akurat ta awaria odbyła się beż żadnych objawów, żadnych szarpnięć itp, kombajn stanął i tyle. Godzinka roboty i rozebrane
Offline
Witam, muszę wymienić sprzęgło gumowe i pojawił mi się problem zdjąłem dekiel dobrałem się do tej gumy, jednak wałek frezowy na którym trzyma się całe koło pasowe ma luz na łożysku które znajduje się w deklu czy wie ktoś może jak to dalej rozkręcić? Zamieszczam zdjęcia:
Offline
Ściągnij koła pasowe, następnie pierścień zabezpieczający i powinno wyjść
Offline
ŁOŻYSKO wymień tylko wtedy gdy ma luz przy założonym dzwonie jak na zdjęciu to zawsze będzie miało luz
czyli smar tylko sprawdź czy wchodzi w łożysko a nie przed łożyskiem
Ostatnio edytowany przez jacy (2014-07-21 21:17:08)
Offline
Kurna mnie też to czeka bo wieloklina już praktycznie niema
Offline
mam takie coś tomek jak by coś tylko w przesyłkę to trochę by kosztowało, chyba lepiej by po robocie osobiście wpaść
Offline
dzięki ale wymyśliłem takie cosić ,wiercę np.cztery dziury np.6 wiertłem(to zależy od grubości wałka) miedzy flanszą a wałkiem i wbijam stalowe kołki już parę wieloklinów tak zrobiłem i jest dobrze na wariatorze od wiatrów to jeszcze wstawiłem tulejkę bo duży luz się zrobił.
Offline
W ostatnim sezonie miałem dziwne dźwięki z okolic obudowy tego sprzęgła gumowego coś popiskiwało chyba łożyska zużyte , podpowie ktoś ile tam łożysk by było do wymiany??
Offline
Przerabiałem to dwa lata temu w żniwa! Misiek tam jest jedno główne łożysko 6312.
Offline
Odnawiam temat Jakie polecicie sprzęgło gumowe ? w zeszłym roku założyłem nowe na koniec sezonu padło brałem z pankowa na thu . pl jest większy wybór nawet po 700zł czy warto zapłacic ? czy po prostu to te same g. tyko cena wyższa ?
Offline
Sprawdź dokładnie układ. Ja kupiłem sprzęgło z pankowa i chodzi trzeci sezon. Poprzednie prawdopodobnie rozpadło się ze względu na zużyte lożysko w kole zamachowym, które zastąpiłem tuleją.
Offline
KASZA napisał(a):
Sprawdź dokładnie układ. Ja kupiłem sprzęgło z pankowa i chodzi trzeci sezon. Poprzednie prawdopodobnie rozpadło się ze względu na zużyte lożysko w kole zamachowym, które zastąpiłem tuleją.
dzięki za podpowiedz choć zmieniałem to małe łożysko ale przynajmniej mogę wykluczyć że lipe sprzedają skoro u ciebie chodzi
Offline