W niedzielę jadę odebrać swoją skrzynkę do 323. Niestety koszt gratów do niej był dużo większy niż koszt drugiej skrzyni. Dlatego teraz będę miał o jeden bieg na przełożeniu mniej ale może chociaż moment będzie większy:-)
Mogę polecić kolegę Wiesława, działa w okolicach Chełmży, tel. 783685214.
Naprawia u klienta.
Offline
tylko policz zęby na ataku.
Offline
Podpowie może ktoś jak zacząć rozbieranie skrzyni biegów od 303, tak samo jak w 323 po kolei trzeba wszystko odkręcać od strony silnika. Potrzebuje się dostać do dolnego wałka, do II i III biegu.
może ktoś ma jakieś fotki
Offline
Do dolnego wałka dostaniesz się tylko po wyjęciu całej skrzyni na stół. wydobywanie skrzyni zacznij od wyjęcia silnika, zbiornika oleju, przystawki sprzęgła, pompy oleju i wszystkiego co przeszkadza
wałek z trybami biegów 1 2 3 wychodzi w stronę ataku po uprzednim wyjęciu wałka atakującego, rozbieraj uważnie bo w ciasnych miejscach są poukrywane segiery, nic na siłę,
dolny wałek jest zakręcany nakrętką koronową zaraz za łożyskiem wałka napędu WOM (CAŁY NAPĘD WOM TEŻ TRZEBA WYJĄĆ) Aa tam znów 2 podłe segiery
jak coś to pisz jestem na bieżąco w temacie bo skrzynie do 303 mam po całym garażu rozłożoną
Offline
Zabrałem się za 323. zdjałem pokrywę skrzyni i widzę, że tryb od wstecznego ten z katalogu o nr 19 jest mocno zjedziny, dolny nie ruszony. Myślę wymienić tylko górny z racji, że ominie mnie sporo roboty, a myślę, że nie powinno hałasować niż teraz. Co myślicie?
Offline
eee tam nic mu nie będzie aby ten tryb drugi był w miarę ok
Offline
Pany jeszcze szybie pytanie. z racji, że nie mam kabiny to pomyślałem, że rozpołowię go i cofnę tyłem a silnik i sprzęgło zostawię. Czy trzeba zdejmować pompę i przystawkę napędu do rozjechania go? Wszystko rozkręciłem i odszedł centymetr i dalej nie drgnie, gdzieś mi blokuje. któryś wałek jest zabezpieczany od strony pompy czy przystawki? Czytałem watki, ale nie znalazłem wzmianki o pompie i przystawce.
Ta poza nawiasem to nie wiem jak się stało, że o tej pory żyłem z przeświadczeniem że górny wałek da się wyjać bez rozpoławiania....
Ostatnio edytowany przez Grzegorz89 (2020-06-03 00:45:57)
Offline
Da radę wyjąć, drążek zaprzeć o obudowę i na łączeniu wyskoczy
Offline
Trzyma tam chyba jakiś diabeł bo już przecież nie jedna skrzynia rozbierana przeze mnie, ale ten uparty wianowy traktor czyli przystawka i pompa nie ma prawa trzymać?
Offline
Miałem na myśli górny wałek.
Offline
Górny wałek wydaje mi się, że bez rozpoławiania wyszedlby gdybym go zgiał bo legitnie to on nie wyjdzie tak łatwo.
Offline
On nie jest ciągowy, składa się z dwóch elementów, łączy się na tym ustrojstwie z przodu. Jeden w drugi wchodzi na około 1 cm. Ja swój z kolegą mechanikiem trochę zaokrągliłem na brzegu żeby w przyszłości bezproblemowo przełamać i wyjąć go bez rozpoławiania.
Offline
Kurde Andrzeju jakby się dało to ja się sporo nakręciłem dziś nie potrzebnie
Offline
No ale to ryzyk-fizyk.
Offline
Pompa nie trzyma, ale jej wyłącznik owszem....
Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2020-06-04 22:24:06)
Offline
Penie masz ten sam problem co ja. Dzwigienka od wyłączania pompy idzie przez ramę i trzeba ją zsunąć bo się .... a nie odjedziesz.
Offline