Właśnie chodził mi po głowie pomysł dolania do czegoś przeciętnego utwardzacza...
Offline
Ja malowałem w 2005r po remoncie silnika w E514 Renolakiem czy Autorenolakiem i jest ok, a nawet lepiej, nic nie złazi itp. Nie dodawałem utwardzacza i nic więcej...
Offline
A podkład ?
Offline
Ja na silniki nigdy nie daje podkładu, tylko 2x chemia (ja stosuje płyn ultramyt) i myjka, wtedy stara farba zmatowieje i maluje.
Ostatnio edytowany przez przemo (2019-08-22 09:33:50)
Offline
Offline
Widze że zmieściłeś dmuchańca pod tą maskę
Offline
Panwie czy cyklop bez tego drugiego ramienia wsadzi 6VD 14,5/12-1 SRL na miejsce?
Offline
Kiedyś Wojtas podniósł całego B231 i położył na busa Cyklopem, a waży grubo ponad tonę i to na standardowym wysięgu. Kumpel z 512 silnik wyciągnął i włożył, więc nie wiem nad czym się zastanawiasz.
Offline
Też wyjmowaliśmy i wsadzaliśmy silnik z 512 cyklopem. I to bez demontażu boków
Offline
Bez drugiego ramienia?
Standardowo cyklop dźwiga z chwytakiem ale bez wideł lub łyżki silnik bizona. Dźwigałem z założonymi łychami do piachu silnik 6ct107 z dzwonem sprzęgła to był problem z uniesieniem na bardziej wyprostowanym ramieniu. Musiałem wpierw unieść siłownikiem głównym dopiero prostować ramię. Do montażu na miejsce zrobiłem szybko złącza i demontowałem cały chwytak. W takiej konfiguracji ma udźwig ok 800 kg. Kręcąc zaworem od ciśnienia można uzyskać bezpiecznie udźwig 150% normy ale wtedy proponuje nie odwracać się na bok z pełnym obciążeniem bo jest już trochę niestabilny.
Offline
Aaaaa, no to pytanie bez sensu....
Offline
Czym zapuścić śruby od kolektora wydechowego aby go łatwo odkręcić ?
Offline
Rust Stop czerwony - preparat antykorozyjny do profili zamkniętych, używam również jako penetrant do śrub. Jak się ukręcą, to naspawuję na pozostałości śruby wypustkę (wygodnie robić to migomatem), aby wystawała ponad powierzchnię tego w co wkręcona jest śruba na wysokość zbliżoną do wysokości nakrętki. Po obniżeniu temperatury nakładam na wystającą napoinę nakrętkę odpowiednio większego rozmiaru i spawam ją do wspomnianej napoiny. Po wystygnięciu odkręcam. Rozgrzanie śruby przy spawaniu poluzowuje zardzewiały gwint.
Ostatnio edytowany przez majsterwichajster (2020-06-09 03:16:14)
Offline
Cieknie mi z pompy paliwa w okolicy dzwigni gazu, czy tam da się wymienić uszczepniacz od zewnątrz czy trzeba jakoś pompę rozbierać?
https://naforum.zapodaj.net/296af7a514ef.jpg.html
Offline
mi pompiarz zmieniał uszczelnienia to teraz dźwigienka ciężej chodzi nie lata tak ale jak to zrobił nie wiem
Offline
Popatrzę może akurat się uda od zewnątrz
Offline
Ściągnąć uchwyt od cięgła z wałka regulatora i tam jest podkładka z dwiema śrubkami na śrubokręt płaski i pewnie za nią będzie jakiś oring lub miejsce na niego
Offline
Pany taka sprawa.
Przeszczep w trakcie.
Pierwsza rzecz byłem przekonany że koła zamachowe od 4 i 6 mają taki sam rozstaw otworów na wał. myliłem się. I tu zaczęły się problemy. Chodzi o mocowanie kapelusza tj gumy sprzegła. W kole od 6vd wywierciłem i nagwintowałem otwory. Nawet wyszło to równo. Z tym że dziury są 5mm od krawędzi koła. koło ma taki kołnierz 5mm od krawędzi wewnętrznej kołnierza. Według mnie guma nie będzie miała dobrego podparcia i może ją zerwać na otworach. chcę zrobić z blachy 4mm podkładkę pomiędzy koło a gumę. Miała by mniej więcej kształt przekładki blaszanej która jest pomiędzy gumami w 4vd.
I pytanie czy po tych moich modyfikacjach nie trzeba wyważać całosci? Mogę szukać koła od 6vd z sieczkarni ale nie wiem czy znajdę a z tego co widzę to jest chude czyli silnik trzeba cofnąć a ja mam już ramę podciętą pod filtry i poduszki na miejscach....
Offline
A jak bys założył inne sprzęgło? Mazi założył od Waryńskiego i bardzo sobie chwali, żadnych drgań itd
Offline
Kupiłem koło pasowe od sieczkarni....
No ma 4cm nie 8
2 zgubiłem na wieloklinie
poduchy mają 2 cm tolerancji
ramę podciąłem te 2 cm bo było na styk przy filtrze.
Jutro kosmetyka pojutrze można wkłądać
Sporo czasu zajmują dodatkowe przeróbki naprawy.
zbiornik paliwa z boku
skręt na siłownik po lewej stronie!
nowe tarcze w sprzęgle....
nowe sworznie i tuleje w moście.
Offline