Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#1 2018-11-13 00:12:59

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 46
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Zawór sterowania hamulców przyczepy

Witam!
Otóż mam taką rozkminę z zaworem sterującym hamulców pneumatycznych. Chodzi o ten zawór za prawym kołem na płyn hamulcowy i pneumatykę. Z tym konkretnym ciągnikiem mam do czynienia od nie dawna. Po odpaleniu gubił gdzieś ciśnienie na pneumatyce. Okazało się że to ten zawór, a dokładnie część pneumatyczna. Po rozebraniu okazało się że w części pneumatycznej, tam gdzie jest ten dynks naciskany przez część hydrauliczną, jest nieoryginalna sprężyna (w zasadzie to jakiś badziew nakręcony z jakiegoś drucika). Problem rozwiązałem, dobrałem jakąś sprężynę i git (bodajże zaworowa wewnętrzna od 60-tki).
Moją uwagę przykuła jednak część hydrauliczna i jej bebechy. Widnieje ona na kartach katalogu pod nr 8202. I problem jest w sprężynce która jest w środku tego siłownika. Mam dwa katalogi, i każdy jeden mówi co innego.
---- katalog1
---- katalog2 
W zaworze była sprężynka zgodnie z katalogiem 1. Nie było natomiast elementu nr4. W katalogu 2 nie ma sprężynki, i nie ma elementu 4. Sprężynka według katalogu 1 powinna być z drutu 0,55, posiadać średnicę zewnętrzną 9mm i mieć 5,5 zwoja. Wymiary mocno odbiegają od tej sprężynki co była (też widać że dorabiana). Tak więc pytam was - fachowców. Jak to powinno być, jaka sprężynka, który katalog dobry itp.
Z góry dzięki za pomoc. Pozdro!!


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#2 2018-11-14 21:05:30

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 46
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Panowie, pomóżcie bo idzie szału z tym dostać... Chociaż powiedzcie mi który katalog jest dobry.


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#3 2018-11-14 21:11:28

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 10357
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Rozbierałem bo nie działało wystarczyło wyczyścić i poskładać. Nie pomogę bo robiłem tylko raz i skleroza....

Coś mi się wydaje że było jak w kat.2 czyli bez zbędnych pierd...

Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2018-11-14 21:12:16)

Offline

 

#4 2018-11-14 21:33:29

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 46
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

No właśnie. Zastanawia mnie ta sprężyna. U mnie jakaś była ch** wie od czego, ale była. Wyczyszczone jak trzeba. Siłownik na hydrol czysty był jak łza i tak... Czekam na wypowiedzi innych.


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#5 2018-11-15 19:56:04

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 46
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Dzisiaj dokładnie się przyjrzałem tym częściom i co się okazało. Od dołu (tam gdzie niby miała być część 4 wg. katalogu 2) nie ma żadnej śruby 3. Jest po prostu przykręcana rurka hamulcowa. Co do tej sprężynki. Według mnie nie ma jej tam prawa być, bo nie ma po prostu na nią miejsca. W spoczynku tłoczki dotykają siebie nawzajem i są dociśnięte do śruby nr3. Przy takim ściśnięciu sprężyna by podpierała całość. Także składam to bez sprężynki. Muszę tylko zamówić oring nr102 rozmiar chyba 15x2 z EPDM. Także temat chyba rozwiązany. Dam znać co z tego wyszło.

A tak poza tematem. Nie wiem co było w tym ciągniku było robione. Możliwe że była wymieniona pompa hamulcowa. Na forum przeczytałem że pompa od ciężarówki była inna, i nie pasowała do ciągnika. Tutaj pytanie - Czym różni się pompy od ciągnika i od ciężarówki?


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#6 2018-12-03 12:44:39

Demps
udzielający się
Skąd: Bolewice (woj. Wlkp.)
Zarejestrowany: 2008-03-01
Posty: 17
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512
Typ ciągnika: ZT323 Renault Pronar Ursus

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Witaj. Komodor podłączę się do tematu. Też z tego zaworu uciekało mi powietrze. Rozbieralem tez cały ten zawór i dobrze zrobiłeś ,że usunąłeś tą sprężynke z pomiędzy tych tłoczków bo ja nic takiego w swoim zaworze nie miałem. Przylegal tam tloczek do tloczka. Zlozylem wszystko, ale nie moge sprawdzic czy jest szczelne bo przy odpowietrzaniu okazalo sie ze jedna rurka przy pompce hamulcowej jest peknieta. I praca stanela:(.
A pytanie do ciebie ten oring to uszczelnienie miedzy tymi dwoma zaworami pneumatycznym, a hydraulicznym kupiłeś orginal czy od czegoś dobrałeś. (Bo nie mam do czego się odnieść bo katalog jeszcze nie dotarl 😥)

Offline

 

#7 2018-12-04 20:23:14

operator89
bardzo aktywny
Zarejestrowany: 2015-03-30
Posty: 107
mieszkam w: łódzkie
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 323 A

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Ja w swoim też go robiłem,
Założyłem nowe uszczelniacze i jest bajka
Koszt nowych 15zł plus drogą do sklepu u mnie

Offline

 

#8 2018-12-11 20:41:19

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 46
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

O które uszczelnienie Ci chodzi? Ja wymieniałem tylko oringi. pierścienie rowkowane zostawiłem stare. Po wszystkim zawór działa, po zaciągnięciu ręcznego ma zbudować ciśnienie, a po odpuszczeniu psyknąć. Czy po wciśnięciu hamulca psyka to nie wiem, bo nie doszłem do ładu z układem hamulcowym. prawdopodobnie pompka siadła


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#9 2018-12-11 22:39:31

tomek 323
cool
Skąd: warmińsko-mazurskie
Zarejestrowany: 2014-07-16
Posty: 2604
mieszkam w: Borzynowo NEB
Typ kombajnu: koparka jumz 6m budowlana
Typ ciągnika: Fortschritt ZT 323 Audi A6 C5 2.5 v6

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

zaciągasz ręczny robi takie puuff a po puszczeniu psyka


+ 12  -0
nr tel.669700681
przy dzwonieniu proszę powiedzieć że z forum fortschritt

Offline

 

#10 2018-12-12 09:06:40

Demps
udzielający się
Skąd: Bolewice (woj. Wlkp.)
Zarejestrowany: 2008-03-01
Posty: 17
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512
Typ ciągnika: ZT323 Renault Pronar Ursus

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Chodzi mi o ten uszczelniacz ktory jest miedzy ta czescia hydrauliczna a pneumatyczna. W miejscu skrecenia tego razem gdzie sa te srubki na imbus. Bo ja mam tam cos pokombinowane i mam przerwana ta uszczelke.

Offline

 

#11 2019-07-22 14:21:30

ursus1991
aktywny
Skąd: Lubuskie
Zarejestrowany: 2018-01-06
Posty: 87
mieszkam w: lubuskie
Typ kombajnu: Bizon Z058
Typ ciągnika: C-360; C-385, ZT 323 6CT107

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Miałby ktoś może katalog lub stronę  z katalogu opisującą cały ten zawór sterowania hamulcami na przyczepy. Pobrałem katalog lecz nie ma w nim dokładnego opisu. Jest tylko opisany ogólnie układ hamulców. Musze szybko ogarnąć ten zawór ponieważ potrzebuję ciągnik o transportu.

Offline

 

#12 2019-07-22 21:24:11

androl
cool
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 6187
mieszkam w: powiat ciechanowski
Typ kombajnu: Bizon ZO56 6ct107
Typ ciągnika: ZT323 6ct107,MTZ82,Ostrówek transformers, Renault 120.54

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Do czego opis? to jest proste ustrojstwo. Rozebrać, wyczyścić, nasmarować, ponownie zamontować.

Offline

 

#13 2019-07-22 22:34:53

ursus1991
aktywny
Skąd: Lubuskie
Zarejestrowany: 2018-01-06
Posty: 87
mieszkam w: lubuskie
Typ kombajnu: Bizon Z058
Typ ciągnika: C-360; C-385, ZT 323 6CT107

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

własnie w ubiegłym roku juz tak zrobiłem. Wyczysciłem, nasmarowałem, dałem nowe uszczelnienia i dalej nie działa. Powietrze ucieka otworem przy tej pompce.

Offline

 

#14 2019-07-23 00:07:42

tomek 323
cool
Skąd: warmińsko-mazurskie
Zarejestrowany: 2014-07-16
Posty: 2604
mieszkam w: Borzynowo NEB
Typ kombajnu: koparka jumz 6m budowlana
Typ ciągnika: Fortschritt ZT 323 Audi A6 C5 2.5 v6

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

a to i u mnie syczy tam


+ 12  -0
nr tel.669700681
przy dzwonieniu proszę powiedzieć że z forum fortschritt

Offline

 

#15 2019-07-23 10:49:20

operator89
bardzo aktywny
Zarejestrowany: 2015-03-30
Posty: 107
mieszkam w: łódzkie
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 323 A

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

U mnie ucieka wtedy jak jest poniżej 1 atmosfery tylko A powyżej jest ok.

Offline

 

#16 2019-07-23 11:02:27

ursus1991
aktywny
Skąd: Lubuskie
Zarejestrowany: 2018-01-06
Posty: 87
mieszkam w: lubuskie
Typ kombajnu: Bizon Z058
Typ ciągnika: C-360; C-385, ZT 323 6CT107

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Rozebrałem ten zawór i nawet jak dmucham ustami to ucieka powietrze w stronę pompki

Offline

 

#17 2019-07-23 11:19:27

ursus1991
aktywny
Skąd: Lubuskie
Zarejestrowany: 2018-01-06
Posty: 87
mieszkam w: lubuskie
Typ kombajnu: Bizon Z058
Typ ciągnika: C-360; C-385, ZT 323 6CT107

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Zobaczcie sami jak to wygląda po rozkręceniu.
Próbowałem wdmuchiwać powietrze. I tak:
Jak dmuchałem w otwór 1 to otwór był zatkany. Dopiero po naciśnięciu tłoczka nr 4 przepływ sie udrażniał i wylatywał otworem nr 3.
Gdy dmuchałem w otwór nr 3 to powietrze wylatywało tłoczkiem  nr 4. Dopiero gdy nacisnąłem tłoczek 4 to powietrze leciało do otworu nr 1 i troszkę dalej na tłoczek. Otwór nr 4 (dochodzi tam rurka od ręcznego) Cały czas jest niedrożna. Powiedzcie mi jak to powinno działać? Którędy powinno dochodzić powietrze do zaworu i którędy powinno wychodzić na hamulce? Jak dobrze rozumiem to musi być tam dopływ i po odcięciu przez zawór powietrza hamulce w przyczepie powinny zadziałać. Jak to obserwuje to działa wszystko odwrotni. Po naciśnięciu tłoczka otwór sie udrażnia, a nie odwrotnie
Dodam, że cały czas nie idzie powietrze na wyjście hamulców na przyczepe


https://www.fotosik.pl/zdjecie/31432da28cbfe0ab
https://www.fotosik.pl/zdjecie/a1acad83b943efc3
https://www.fotosik.pl/zdjecie/d48b6ddb24b69d75
https://www.fotosik.pl/zdjecie/62be3639e3834258

Ostatnio edytowany przez ursus1991 (2019-07-23 11:22:00)

Offline

 

#18 2019-07-23 21:33:40

operator89
bardzo aktywny
Zarejestrowany: 2015-03-30
Posty: 107
mieszkam w: łódzkie
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 323 A

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

U mnie jest tak że 1 to dojście powietrza ze sprężarki 2 rurka od zaworu ręcznego 3 wyjście na zawór sterujący od przyczep.

Offline

 

#19 2020-03-21 00:09:58

nemesis1134
aktywny
Skąd: Wieluń
Zarejestrowany: 2015-09-20
Posty: 96
mieszkam w: Wieluń
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: Fortschritt zt 323A

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Panowie jak ten zawór ma być podłączony pod pompę hamulcową? Bo ktoś u mnie trochę pokombinował i mam tak że jedna rurka hydrauliczna dochodziła do pompki hamulcowej a druga ( ta na dole zaworu) nie była do niczego przypięta i tak sobie wisiała a chciałbym to zrobić aby to już było dobrze, poratuje ktoś radą? img/smilies/wink

Offline

 

#20 2020-03-21 00:39:32

MAREKPE
Administrator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 5401
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Dolna z drugiej sekcji,a górna z przedniej. Pneumatykę ma włączać dowolna działająca sekcja.


Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko – Ósmy dzień tygodnia

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo