Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#81 2013-05-09 16:54:25

Igor_z1
The best
Zarejestrowany: 2012-12-18
Posty: 224
mieszkam w: Płońsk - okolice
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT323A, C-355

Re: Alternator

dzięki Wam za rady. Na razie spróbuję sprawdzić, czy ten Bizona da się tanio naprawić. Jeśli naprawa miałaby pochłonąć więcej niż 100 PLN - rozglądam się za używką.


...jak mawiał Sofronow.

Offline

 

#82 2013-05-09 21:26:05

grześ67
The best
Zarejestrowany: 2008-07-26
Posty: 232
mieszkam w: Wielkopolsce okolice Pyzdr
Typ kombajnu: Fahr M-88
Typ ciągnika: Zt323 MTZ-52 C-4011

Re: Alternator

Alternator jeśli ma na wyjściu prądowym 31V to jest napewno dobry problem tkwi w regulatorze jest albo źle podłączony lub napięcie które przychodzi na wejście regulatora(k-15 jeśli dobrze pamiętam) jest obniżone przez spadki napięcia na połączeniach bo regulator stara sie utrzymac tam napięcie 28V i w takim przypadku napięcie na alternatorze może być wyższe.zapobiec można temu podłączając przez przekaźnik(który załączy się po załączeniu stacyjki)wyjścia prądowego alternatora(śrubaM-6) z wejściem regulatora wtedy eliminujemy wszystkie spadki napięć z instalacji i regulacja napięcia jest dużo dokłądniejsza.Alternator od Bizona ma tylko sześć diód i kontrolki ładowania nie można podłączyć bezpośrednio do niego bo nie ma pod co, można podłączyć tylko przez specjalny przekaźnik,lepiej założyc amperomierz w obwodzie prądowym.

Ostatnio edytowany przez grześ67 (2013-05-09 21:28:06)

Offline

 

#83 2013-05-10 09:29:32

Igor_z1
The best
Zarejestrowany: 2012-12-18
Posty: 224
mieszkam w: Płońsk - okolice
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT323A, C-355

Re: Alternator

Ogólnie z alternatorem Bizona problem jest taki, że jest sześciodiodowy i ma problem z precyzyjną regulacją napięcia. Ile bizonów kosi na światłach, żeby nie zagotować akumulatorów?

Wczoraj zrobiłem mały eksperyment, a mianowicie przerobiłem ten nieszczęsny alternator na dziewięciodiodowy. Dodałem mostek prostowniczy na wyjściu uzwojenia stojana. Mostek ten zbiera napięcie z trzech zacisków wyjścia stojana na wspólny przewód, który jednocześnie jest przewodem D+. Oryginalny D+ ze stojana został wolny.

Napędziłem wszystko małym silniczkiem i takie są wstępne spostrzeżenia:
1. Stawia trochę większy opór niż na podłączeniu oryginalnym.
2. Na amperomierzu  pokazuje niższą wartość ładowania - czyli dobrze, bo było za wysokie
3. Kontrolka ładowania zachowuje się wreszcie tak  jak powinna.



Przerobiłem go na schemat alternatora fiata 125p. Dziś podłączę go pod akumulatory, zamontuję w tokarkę i ok. godziny będę testował, czy nie przeładowuje akumulatorów, ani czy się nadmiernie nie grzeje - w kombajnie jest to niezmiernie istotne - lepiej nie ryzykować pożaru.

Jak wszystko będzie działało, postaram się zrobić fotki i małą instrukcję modyfikacji.

Póki co trzymajcie kciuki. img/smilies/smile Po pracy próba kręcona.

Ostatnio edytowany przez Igor_z1 (2013-05-10 12:37:21)


...jak mawiał Sofronow.

Offline

 

#84 2013-05-10 17:59:05

grześ67
The best
Zarejestrowany: 2008-07-26
Posty: 232
mieszkam w: Wielkopolsce okolice Pyzdr
Typ kombajnu: Fahr M-88
Typ ciągnika: Zt323 MTZ-52 C-4011

Re: Alternator

Bo w przypadku tego alternatora D+ to jest środek uzwojeń stojana połączonego w gwiazdę i napięcie jest tam nie wyprostowane bo tam nie ma diód wzbudzania i o połowę niższe niż na zacisku B+ stamtąd steruje sie przekaźnikiem od kontrolki ładowania. Pozdrawiam i owocnych prób kręconych.

Offline

 

#85 2013-05-10 19:14:55

borys23455
doktorat z fortschritta
Skąd: kujawsko-pomorskie
Zarejestrowany: 2009-03-01
Posty: 500
mieszkam w: Dziwnym kraju
Typ kombajnu: new holland 1530 z kabiną od 516
Typ ciągnika: Renault 9514, c 360 Ford Transit*2,Mercedes Actros
Serwis

Re: Alternator

jakby ktoś chciał to mam alternator od jelcza mały + nowy regulator za 150


Transport lawetom do 10 ton 696364854 24 h

Offline

 

#86 2013-05-10 21:53:45

Igor_z1
The best
Zarejestrowany: 2012-12-18
Posty: 224
mieszkam w: Płońsk - okolice
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT323A, C-355

Re: Alternator

Pełne powodzenie. Szczegóły jutro lub w niedzielę,  jak będę miał dostęp  do komputera to  opisze wszystko. Na komórce nie lubię pisać .


...jak mawiał Sofronow.

Offline

 

#87 2013-06-25 20:17:09

sławek77
cool
Skąd: wielkopolska
Zarejestrowany: 2009-05-13
Posty: 1341
mieszkam w:
Typ kombajnu: E 524
Typ ciągnika: ZT 323 A, 4011

Re: Alternator

Jakie minimalne ładowanie powinna mieć 512, u mnie jest 27.9 V z ciekawości sprawdziłem 323 i tam mam 28 V, wydaje mi się że powinno być 28.8 V

Offline

 

#88 2013-06-25 21:50:40

MAREKPE
Moderator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 5292
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: Alternator

A nie wystarczy Ci tyle ile masz? Ja bym nie narzekał i moje baterie też.


Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko – Ósmy dzień tygodnia

Offline

 

#89 2013-06-25 21:56:30

yokoslaw
cool
Skąd: dolny slask
Zarejestrowany: 2013-02-08
Posty: 4272
mieszkam w: Zgorzelec
Typ kombajnu: mdw 525
Typ ciągnika: MF 5465 i 255, NH td5.115 i T7.165

Re: Alternator

Moim zdaniem też nie ma co wymyślać.


mdw

Offline

 

#90 2013-06-26 08:50:09

sławek77
cool
Skąd: wielkopolska
Zarejestrowany: 2009-05-13
Posty: 1341
mieszkam w:
Typ kombajnu: E 524
Typ ciągnika: ZT 323 A, 4011

Re: Alternator

No właśnie chciałem się upewnić bo kupiłem nowe aku do 512 i nie chciałbym ich spie...

Offline

 

#91 2014-07-16 08:26:24

pawelmaly88
udzielający się
Skąd: sanok
Zarejestrowany: 2012-10-11
Posty: 26
mieszkam w: sanok
Typ kombajnu: e 512
Typ ciągnika: 330

Re: Alternator

Witam. Panowie pomóżcie bo nie wiem jak podłączyć alternator do fortschritt 512 mam regulator który ma 3 wsówki D-, D+, DF    a na alternatorze jest 5 jeden gruby do akumulatora to wiem potem B- jest to otwór nagwintowany w obudowie następnie DF odizolowany od obudowy potem 54 jest to wystajaca śruba 5 również odizolowana i MO  też odizolowana dodam że na niej przewodzie co idzie do kabiny jest założony przekąźnik który jak mi się wydaje ma za zadanie rozłączać  kontrolkę

Offline

 

#92 2019-07-05 14:07:16

PawełS.64
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2011-12-12
Posty: 1308
mieszkam w: gm.Śrem
Typ kombajnu: 514MDW
Typ ciągnika: Landini Land Pover 145,C-360x2

Re: Alternator

Kupię alternator do 514.tel 500504002

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo