Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#1 2018-11-13 00:12:59

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 41
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Zawór sterowania hamulców przyczepy

Witam!
Otóż mam taką rozkminę z zaworem sterującym hamulców pneumatycznych. Chodzi o ten zawór za prawym kołem na płyn hamulcowy i pneumatykę. Z tym konkretnym ciągnikiem mam do czynienia od nie dawna. Po odpaleniu gubił gdzieś ciśnienie na pneumatyce. Okazało się że to ten zawór, a dokładnie część pneumatyczna. Po rozebraniu okazało się że w części pneumatycznej, tam gdzie jest ten dynks naciskany przez część hydrauliczną, jest nieoryginalna sprężyna (w zasadzie to jakiś badziew nakręcony z jakiegoś drucika). Problem rozwiązałem, dobrałem jakąś sprężynę i git (bodajże zaworowa wewnętrzna od 60-tki).
Moją uwagę przykuła jednak część hydrauliczna i jej bebechy. Widnieje ona na kartach katalogu pod nr 8202. I problem jest w sprężynce która jest w środku tego siłownika. Mam dwa katalogi, i każdy jeden mówi co innego.
---- katalog1
---- katalog2 
W zaworze była sprężynka zgodnie z katalogiem 1. Nie było natomiast elementu nr4. W katalogu 2 nie ma sprężynki, i nie ma elementu 4. Sprężynka według katalogu 1 powinna być z drutu 0,55, posiadać średnicę zewnętrzną 9mm i mieć 5,5 zwoja. Wymiary mocno odbiegają od tej sprężynki co była (też widać że dorabiana). Tak więc pytam was - fachowców. Jak to powinno być, jaka sprężynka, który katalog dobry itp.
Z góry dzięki za pomoc. Pozdro!!


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#2 2018-11-14 21:05:30

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 41
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Panowie, pomóżcie bo idzie szału z tym dostać... Chociaż powiedzcie mi który katalog jest dobry.


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#3 2018-11-14 21:11:28

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 9217
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Rozbierałem bo nie działało wystarczyło wyczyścić i poskładać. Nie pomogę bo robiłem tylko raz i skleroza....

Coś mi się wydaje że było jak w kat.2 czyli bez zbędnych pierd...

Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2018-11-14 21:12:16)

Offline

 

#4 2018-11-14 21:33:29

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 41
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

No właśnie. Zastanawia mnie ta sprężyna. U mnie jakaś była ch** wie od czego, ale była. Wyczyszczone jak trzeba. Siłownik na hydrol czysty był jak łza i tak... Czekam na wypowiedzi innych.


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#5 2018-11-15 19:56:04

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 41
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Dzisiaj dokładnie się przyjrzałem tym częściom i co się okazało. Od dołu (tam gdzie niby miała być część 4 wg. katalogu 2) nie ma żadnej śruby 3. Jest po prostu przykręcana rurka hamulcowa. Co do tej sprężynki. Według mnie nie ma jej tam prawa być, bo nie ma po prostu na nią miejsca. W spoczynku tłoczki dotykają siebie nawzajem i są dociśnięte do śruby nr3. Przy takim ściśnięciu sprężyna by podpierała całość. Także składam to bez sprężynki. Muszę tylko zamówić oring nr102 rozmiar chyba 15x2 z EPDM. Także temat chyba rozwiązany. Dam znać co z tego wyszło.

A tak poza tematem. Nie wiem co było w tym ciągniku było robione. Możliwe że była wymieniona pompa hamulcowa. Na forum przeczytałem że pompa od ciężarówki była inna, i nie pasowała do ciągnika. Tutaj pytanie - Czym różni się pompy od ciągnika i od ciężarówki?


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#6 2018-12-03 12:44:39

Demps
początkujący
Skąd: Bolewice (woj. Wlkp.)
Zarejestrowany: 2008-03-01
Posty: 7
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512
Typ ciągnika: ZT323 Renault Pronar Ursus

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Witaj. Komodor podłączę się do tematu. Też z tego zaworu uciekało mi powietrze. Rozbieralem tez cały ten zawór i dobrze zrobiłeś ,że usunąłeś tą sprężynke z pomiędzy tych tłoczków bo ja nic takiego w swoim zaworze nie miałem. Przylegal tam tloczek do tloczka. Zlozylem wszystko, ale nie moge sprawdzic czy jest szczelne bo przy odpowietrzaniu okazalo sie ze jedna rurka przy pompce hamulcowej jest peknieta. I praca stanela:(.
A pytanie do ciebie ten oring to uszczelnienie miedzy tymi dwoma zaworami pneumatycznym, a hydraulicznym kupiłeś orginal czy od czegoś dobrałeś. (Bo nie mam do czego się odnieść bo katalog jeszcze nie dotarl 😥)

Offline

 

#7 2018-12-04 20:23:14

operator89
aktywny
Zarejestrowany: 2015-03-30
Posty: 74
mieszkam w: łódzkie
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 323 A

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Ja w swoim też go robiłem,
Założyłem nowe uszczelniacze i jest bajka
Koszt nowych 15zł plus drogą do sklepu u mnie

Offline

 

#8 2018-12-11 20:41:19

Komodor
udzielający się
Skąd: Prawików
Zarejestrowany: 2015-12-04
Posty: 41
mieszkam w:
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: ZT 323 /x2, MF595, C-360, KTO-161

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

O które uszczelnienie Ci chodzi? Ja wymieniałem tylko oringi. pierścienie rowkowane zostawiłem stare. Po wszystkim zawór działa, po zaciągnięciu ręcznego ma zbudować ciśnienie, a po odpuszczeniu psyknąć. Czy po wciśnięciu hamulca psyka to nie wiem, bo nie doszłem do ładu z układem hamulcowym. prawdopodobnie pompka siadła


https://sites.google.com/site/fortschrittinfo/

Przyjmę rysunki do rekonstrukcji np. schematy, teksty, instrukcje itp. Pisać PW lub mail
sebastian.hojka@outlook.com

Offline

 

#9 2018-12-11 22:39:31

tomek 323
cool
Skąd: warmińsko-mazurskie
Zarejestrowany: 2014-07-16
Posty: 2227
mieszkam w: Borzynowo NEB
Typ kombajnu: brak
Typ ciągnika: Fortschritt ZT 323 VW Golf 3 Audi A6 C5 2.5 v6

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

zaciągasz ręczny robi takie puuff a po puszczeniu psyka


+ 12  -0
nr tel.669700681
przy dzwonieniu proszę powiedzieć że z forum fortschritt

Offline

 

#10 2018-12-12 09:06:40

Demps
początkujący
Skąd: Bolewice (woj. Wlkp.)
Zarejestrowany: 2008-03-01
Posty: 7
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512
Typ ciągnika: ZT323 Renault Pronar Ursus

Re: Zawór sterowania hamulców przyczepy

Chodzi mi o ten uszczelniacz ktory jest miedzy ta czescia hydrauliczna a pneumatyczna. W miejscu skrecenia tego razem gdzie sa te srubki na imbus. Bo ja mam tam cos pokombinowane i mam przerwana ta uszczelke.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo