Witam, mam pytanie do użytkowników ZT 303. Mam ten ciągnik od nie dawna. Próbowałem już chyba wszystkimi wajchami i za nic nie mogę podnieść ramion podnośnika. Znalazłem opis dźwigni do 323 tutaj http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=3877 ale w 303 się to trochę różni Przeglądałem forum kilka godzin. Niestety większość zdjęć już jest nieaktualne linki powygasały. Tak samo strony o ciągniku. Ma ktoś może instrukcje gdzie było by opisane który przycisk i która wajcha jest do czego. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Offline
Pompa wyłączona, dźwignia po prawej stronie pod ramą
Offline
Czy to jest ta dźwignia? W jakim położeniu powinna być? http://www.fotosik.pl/zdjecie/26f4bd8790e179fe
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0120585af88e3428
Zrobiłem zdjęcie rozdzielacza, rozumiem że podnośnik jest pod nr3? W jakiej pozycji powinien być ten zawór nr1? a w jakiej pokrętło 2?
http://www.fotosik.pl/zdjecie/6384c93144570bd4 - zdjęcie rozdzielacza
Gdzie znajduje się olej hydrauliczny? Zaraz za szybą jest jakiś zbiornik czy to ten? Wykręciłem bagnet i nie sięga on nawet oleju, jaki olej powinien tam być i jak się go dolewa? http://www.fotosik.pl/zdjecie/61ed26c6bc3ecbe0 - zdjęcie zbiornika i bagnetu.
Ostatnio edytowany przez Pawelch1992 (2017-04-25 19:06:59)
Offline
pierwsza sprawa to własnie ten olej uzupełnij stan olej wlej hydrauliczny do 323 leje sie hydrauliczno przekladniowy to tak na początek
potem posłuchaj wogóle czy pompa ci wyje jak ciagnik jest włączony czy ona wogóle daje jakieś znaki życia
pompa ma dźwignie od włączania jak położysz sie pod ciagnik bedziesz widział pompe i po prawej stronie ciagnika od będziesz widział dźwigienkę zobacz jak to wygląda
pokrętłem 2 ustalasz prace podnosnika
a podnosisz ciegna dźwignią pierwszą od pokrętła 2 pozostałe dwie to wyjscia zewntrznej hydrauliki
wracajac do pompy weź spróbuj na wolych obrotach ciagnika pociagnąć ten płaskownik co masz na zdjeciu jezeli to on ma coś wspólnego z pompą w tym miejscu będziesz czuł zgrzytanie przy załączaniu jezeli lata luźno to mógła sie zerwać łapka przyczyn moze byc wiele
od tyle z mojej strony na początek choć z 303 nie miałem doczynienia jeszcze wcale ale to ta sama zasada jak 323 tylko troche inaczej poukładana
aa i zauważyłem jeszcze te dźwignie 1 co oznaczyłeś to jest rozdzielcz hamulców prawo lewo ale tym raczej sie nie baw jak ci hamulce działaja bo potem juz przestaną ustaw na środku i nie ruszaj
Ostatnio edytowany przez tomek 323 (2017-04-25 20:03:34)
Offline
Wspomaganie działa ? jeśli też nie działa to przepompował Ci olej hydrauliczny do skrzyni biegów. Ten typ tak czasem ma.
Offline
Ok sprawdzę to. Czy trzeba odkręcać te 4 śruby m8 żeby uzupełnić olej? Znalazłem gdzieś na forum dużo opisów napraw itd. ale zdjęcia już nie działają. Wspomaganie działa prawidłowo. Podnośnik ostatnio mi załapał bo cięgna się podniosły, ale później opadły powoli i już nie drgnęły. Ma ktoś może instrukcję do ZT 303 w języku PL? bo chętnie bym kupił.
Offline
Dźwignie dobrze zlokalizowałeś, w jedną stronę ON w drugą OF olej wlewać najlepiej po wyjęciu filtra (przy okazji wymyć), no i jak Massey pisze lubi teleportować się do skrzyni, miarka w podłodze.
Offline
Dzięki za zainteresowanie jutro będe z tym walczył. Znalazłem tematy o opisach dźwigni rozdzielacza itd. Sporo informacji co jak ustawiać ale zdjęcia nie aktualne. Ma ktoś może na komputerze zdjęcia z ponumerowanymi dźwigniami i ich opisem?
Offline
jeżeli w 323 jest tak samo jak w 303 to ja robiłem cały opis nawet rafiłeś na niego na początku tego wątku pokazywałeś ale nie wiem czy to to samo
Offline
Uzupełniłem olej. Teraz jak na razie dobrze działa. Muszę sprawdzić później czy go nie ubywa, ale wycieków żadnych nie widać.
Offline
A jaki olej dolałeś? I skąd wiesz co było wlane, to częste przyczyny zajeżdzania sprzętu
Offline
Pawelch1992 napisał(a):
Uzupełniłem olej. Teraz jak na razie dobrze działa. Muszę sprawdzić później czy go nie ubywa, ale wycieków żadnych nie widać.
Wycieka z siłownika TUZ na most, w zbiorniku ubywa, w skrzyni przybywa. Taka uroda serii 30x
Offline
Marku mi kiedyś 303 padł oring na pompie i wszystko przeciekało do skrzyni
Offline
Witam. U mnie w ZT 303 od podnośnika jest 3 długa wajcha licząc od przodu. Pamiętać trzeba o puszczeniu sprzęgła co u początkujących (u mnie tak było) nie jest oczywiste.
Offline
Problemów z podnośnikiem ciąg dalszy... na zimnym silniku podnosi mi agregat bez dodawania gazu a jak się rozgrzeje muszę ostro gazować. Zmierzylem ciśnienie na wyjściu hydrauliki i jest dość małe.. . Tzn na zimnym na pełnym gazie 140bar, a jak się rozgrzeje ledwo 100. Czy to wina pompy ? Czy jest opcja że to może przez olej ? Nie wiem jaki był wcześniej więc może sie coś spienilo?
Offline
albo9 zawór albo pompa szrot.
Offline
Zawór ten z tylu rozdzielacza ? Coś tam czytałem że chłopaki podkładaja 5zł albo jakiej podkładki pod sprężynę żeby zwiększyć ciśnienie. Z tego co widziałem to jakiś duży klucz tam potrzebny 46 prawdopodobnie... Jutro spróbuje odkręcić i zmierz ciśnienie jeszcze raz
Offline
To tylko iskierka nadziei , szukaj pompy albo przerabiaj na ruską
Offline
Piotrze co do ruskiej pompy jaka tam powinna być tzn z jaką wydajnością bo własnie wkur...wiłem się na swojego 323 bo tez juz nie chce mi dygać i chcę własnie przerobić i nie wiem jakby ktoś mógł podzielić się informacjami jaka i czy trzeba zaślepiać np wyjścia w rozdzielaczu dodatkowe.
Offline
Pompa nsz 50 prawa bodajże zaślepiasz tylko mały obieg podpasujesz i lata kolega Kamil ma gotowce dzwoń to się dogadacie a jak nie to sam działaj dobry tokarz ogarnie
Offline