Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#1 2015-01-12 13:23:38

skfarek
początkujący
Zarejestrowany: 2014-04-19
Posty: 1

Odpowietrzenie pompy wtryskowej ifa dfp s2ks4

Witam od niedawna posiadam silnik ifa typ 4vd8/8-2svl, postanowiłem go odpalić i niestety pompy wtryskowe (dwie dwusekcyjne) nie dają żadnego ciśnienia, pompka paliwa daje paliwo bo podczas kręcenia przelewami się leje a z sekcji nie idzie ropa pod ciśnieniem, czy te pompy się jakoś odpowietrza lub zalewa czy po prostu po kilku latach postoju sekcje stanęły. Proszę o pomoc.

Offline

 

#2 2015-01-12 13:45:29

gelek79
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2013-08-25
Posty: 464
mieszkam w: Dwa kroki od Lublina
Typ kombajnu: Dwa sierpy dziadkowe
Typ ciągnika: C 330, ZT 323A,ZT 300 pojechał do Radomia

Re: Odpowietrzenie pompy wtryskowej ifa dfp s2ks4

Ja tak wymieniłem ostatnio pompe w ifa w50 pompa leżała rok kreciłem i nic, w końcu odkręciłem przewody od wtrysków i znowu zacząłem kręcić po kilku próbach zaczęła pokazywać sie ropa, skręciłem przewody załapał na dwa gary i już jak zaczął parkotać tak złapał na wszystkie i już chodzi, ale dzwoniłem do kolegi to kazał zapalić go na samostarcie i pompa zacznie szybciej podawac i motor załapie-no ale mi załapal bez takiego eksperymentu


W końcu się udało...............
Rolnik hobbbysta

Offline

 

#3 2015-03-02 20:48:15

multipla
udzielający się
Zarejestrowany: 2014-03-16
Posty: 37
mieszkam w: Lubelskie
Typ kombajnu: Bizon zo56
Typ ciągnika: c330 c360 Fortschirt 323

Re: Odpowietrzenie pompy wtryskowej ifa dfp s2ks4

Po samostarcie to może zagadać ale tylko raz i po silniku .Dobra rada pierwsze myślenie potem dopalacze.

Offline

 

#4 2017-05-28 13:26:19

wilke30
udzielający się
Skąd: Opolskie
Zarejestrowany: 2014-08-18
Posty: 15
mieszkam w: Opolskie
Typ kombajnu: Brak
Typ ciągnika: ZT 303-D

Re: Odpowietrzenie pompy wtryskowej ifa dfp s2ks4

Teraz ja mam problem z odpowietrzeniem swojego sprzętu. Ciągnik po wymianie filtru paliwa się zapowietrzył... Teraz paliwo jest w pompce paliwa, filtrze paliwa a w dalszym ciągu nie podaje na wtryski. Niekiedy po odkręceniu przewodów wysokiego ciśnienia, przekręceniu rozrusznikiem ponownym przykręceniu odpali i chodzi, ale jak się go zgasi to już nie odpala ( nie idzie nawet dym z komina). Niekiedy to nie pomaga... Odkręcałem te 2 sruby na filtrze, 2 śruby odpowietrzające na pompie, poleciało troche powietrza, ale w dalszym ciągu nie podaje paliwa... Ciekawi mnie jak u was wygląda sprawa z przelewami, ponieważ po odkręceniu powrotu z wtrysków - przy pompie - wycieka paliwo i ciągle leci powoli...

Offline

 

#5 2017-05-31 01:22:23

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 2879
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: Odpowietrzenie pompy wtryskowej ifa dfp s2ks4

Pompy sekcyjne tak mają. Kilka razy przerabiałem ten temat. Pierwszy raz kosztownie.
Miałem Ziła z silnikiem Leylanda. Dojechałem z towarem na zakład , zgasiłem i już nie odpalił, 80 km od domu. Kręci a nie odpala, pompa paliwa nie podaje. No ale przecież dojechałem bez żadnych niepokojących objawów. Po wyciągnięciu cięgła gaszenia, pompa paliwa nie podaje. Tel do kumpla, przyjechał z kluczami i pompę wek. Dzwonię do znajomego pompiarza, było po godzinach pracy - no przyjedź. Patrzyłem co robi. Na pompie z zewnętrznej strony jest dekielek na wprost sekcji tłoczących, który odkręcił. Zgniła z nadmiaru oleju, czyli chodziła na sucho. Listwa dawkująca stanęła w pozycji zgaszone i tak już została. Naparstek oleju, pędzelek i listwa chodzi. Roboty pięć minut.
W tym roku na wiosnę mój helmut miał ten problem, a wcześniej kumpla C 330, dwa 512 i 514. Mój stał nie odpalany od listopada do marca. Odłączona magistrala olejowa, własny olej ponad stan. Kręci nie pali. Dekielek na śrubki 8, listwa ma swobodnego ruchu 0,5 cm zamiast 4 cm, i co z tego że pompa ma stan oleju. . Z dziś na dziś, można silnik zgasić bezkarnie zostawiając dźwignię gazu ręcznego w pozycji zgaszone. Na dłuższy postój jak np kombajn, proponuję po zgaszeniu silnika dźwignią "gazu ręcznego" dać pełną dawkę, rozruchową, tak zostawić i zapomnieć aż do następnego odpalania. Nie jestem specjalistą od pomp, na pasku u góry jest specjalista. Ja tak bardziej z praktyki. Nawet jak jest w pompie i regulatorze olej, to on smaruje kiedy jest w ruchu. Olej ścieknie z elementów, pojawią się jakieś wykwity (bo to oleje mineralne), coś tam się z metalu utleni, listwa jest osadzona w tulejkach w miarę precyzyjnie, sekcje tłoczące też swoje opory mają, suma summarum listwa zostaje w pozycji zgaszone mimo naciskania pedału na pełną dawkę. Listwą owszem steruje pedał "gazu" i dźwignia ręczna ale nie bezpośrednio, tylko poprzez regulator obrotów pompy wtryskowej. Czyli jak listwa w tulejkach się przytrze po dłuższym postoju, ani nogą, ani ręką, nie zmusisz pompy do podania paliwa na wtryski. Sprężyny regulatora na to nie pozwolą, bo to działa i w drugą stronę. Powiedzmy, że wszyscy zostawiają silniki na dłuższy postój w pozycji dawki na max. Odpala i po pięciu sekundach silnik trzeba zgrabiać z powierzchni 0,5 ha. Po to jest regulator obrotów pompy żeby tego nie robić.

Offline

 

#6 2017-06-02 18:21:04

Stachu
cool
Skąd: Zęłwągi
Zarejestrowany: 2015-01-08
Posty: 1568
mieszkam w: Zęłwągi
Typ kombajnu: E514 MDW
Typ ciągnika: 360-3p, TD5050

Re: Odpowietrzenie pompy wtryskowej ifa dfp s2ks4

Potwierdzam. Tez tak miałem z listwą. Na początek stan oleju w pompie trzeba sprawdzić.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo