Oki. Dzieki za poradę
+
Offline
Robiłem to nie dalej jak miesiąc temu znajomemu bo też zakleszczył skrzynię na luzie reduktora ,po odkręceniu całego wybieraka od pokrywy skrzyni mocnym dużym wkrętakiem z dużym oporem ale dało się ustawić wodziki prawidłowo .
Offline
Niestety, powoli pojawia się także w moim kermicie problem zakleszczania skrzyni. Tylko i wyłącznie podczas przełączania z grupy wstecznej na grupę II (czyli wajcha do przodu). Podczas przełączania na początku jest pewien opór, dalej leci już lżej. Coraz częściej zdarza się, że wsteczna nie jest jeszcze wyłączona, a weszła już II. Oczywiście wiadomo jak sobie z tym poradzić zrzucając całą skrzynkę lewarków, ale nie zawsze (raczej nigdy) nie ma na to czasu. Zwłaszcza w jedną osobę.
Początkowo myśleliśmy, że to za krótki palec wybieracza, więc został nadspawany. Nie pomogło, więc zlikwidowano także luz na kołkach wszystkich dźwigienek. Nieco lepiej.
Ale to nadal nie to samo. A mechanizm wcale nie jest całkiem "złochany"
Czy ktoś przeżywał podobną frustrację?? Może zechce opisać, jak spowodować, aby zakleszczenia w ogóle nie występowały.
Offline
Pierwsza sprawa kiedy się biegi zakleszczają to jak słabo rozłącza sprzęgło wtedy tak się dzieje a dopiero potem szukać przyczyny w skrzyni biegów .
Offline
Nawet nie pisałem o sprzęgle, bo myślałem, że to oczywiste iż od niego trzeba zacząć. No ale jak trzeba to piszę, że I stopień działa bez zarzutu. Mechanizm rozłączania więc działa poprawnie - skrzynia nie jest napędzana podczas zmiany biegów przez silnik.
Winy raczej szukałbym w mechanizmie wybierającym, bo zawsze po zakleszczeniu palec wybieraka ląduje w sąsiednim prawym kanale. Ale ten znów znaczących luzów nie ma.
Offline
Witam koledzy mam pytanko w forszu zt 323 na 4 biegu słychać bardzo głośna prace skrzyni jedzie normalnie ale stracznie stuka co moze być przyczyna??
Offline
łożysko na 4
Offline
szkoda, 4 to często używany bieg w polu.
Offline
no własnie a mam dio kupienia taki ciągnik pracował u niemca przy pługu śnieżnym nie pracował w polu i z ta hałasujaca 4 jezdził juz 5 lat jak myślicie jakie były by koszty naprawy tego??
Offline
Na moich oczach kolega Kicu z naszego forum wziął całą kompletną za 1800
Offline
koledzy, wajchy od biegów latają dość swobodnie aż za bardzo .chcę to poprawić czy ktoś regenerował wybieraki w 323 i gdzie nabywał części ,jakaś podpowiedz .
Offline
sarast regenerację robi PiotrK w zakładzie u siebie.
Offline
Ja migomatem wszystko zregenerowałem i ładnie wchodzą i nie blokują się. Tylko trochę się namęczyłem bo jak za dużo naspawasz to niektóre bieg nie wchodzą, ale warto było 2 lata bez zblokowania skrzyni.
Offline
A jak na klinach luzy to wierć i kołki wbij
Offline
kleszczy mi sie reduktor głównie na 2 grupie zwłaszcza przy przełączaniu na wsteczne- raz zostanie na tzw luzie raz na biegu do przodu za cholerę nie da sie bez rozkrecania wybić biegu albo wsadzić-reszta biegów tj 2 lewarek 1234 wchodzą bez problemów kleszczy sie tylko ten od reduktora i tylko na 2 -jaka moze byc przyczyna-pomocy bo sianie mi zostało
Offline
Rozbierz dźwignie, i wodziki od biegów w tej przystawce co na bok idzie. Gdzie się wykiełtało trzeba albo wymienić, albo migomatem odrobić. Ja poprawiłem to przez ok 3lata zblokowało mi ze2 razy. No i oczywiscie o ile magistrala z przesuwkami jest szczelna.
Offline
na skrzyni te przesówki wygladaja ładnie - te wodziki co są w Przystawce co poduszają przesowkami na skrzyni są pasowne bez luzu moze problem jest w tym wybieraku calą skrzynie robilem rok temu i wszystko co było podejrzane wymieniłem to jest dziwne ze kleszczy tylko na 2 zakresie reduktora na 1 jest ok jeszcze mi sie nie udalo zakleszczyc
Offline
Dorób "rewers" i nie będziesz musiał wajchować tą dźwignią.
Offline
Z tym reversem to nieglupi pomysl na forum bylo ale to nie tala latwa sprawa- fajnie by bylo miec tak jak w zetrach fortera dodatkowa wajcha i wsteczny na kazdym biegu
Offline
wajche ręczną to można wsadzić ale pneumatycznie czy elektromagnetycznie to problem bo forszaje lubią ciągnąć na sprzęgle i jak przez siłe się biegi zmienia to frezy na przesuwce wycierają się i wtedy wyskakują biegi to znaczy przód-tył.
Offline