mam pytanie bo spotkałem sie z tym przypadkiem dzis poraz pierwszy i byłem w szoku bo nie wiedziałem co sie stało okazalo sie ze wodzik w skrzyni biegów poleciał szybciej niz powinien i wynikiem tego bylo niemoznosc zmiany biegów (wyskoczył na terenowym wolnym) i moje pytanie jest takie czy jak cos takiego sie stanie ponownie to trzeba ponownie cała podloge wyciagac odkrecac caly ten lacznik (wajchy skrzynia biegów) czy mozna to jakos naprawic bez wykrecania tego wszystkiego ??i co jest nie tak ze cos takiego sie dzieje
Offline
Trzeba wykręcać podłoge Nie mam pojęcia czemu tak się dzieje. Mi się tak stało dwa razy w ciągu jednego tygodnia w czasie robienia orki pod rzepak
Za karzdym razem musiałem ściągać podłoge. Rozmawiałem ze znajomym o tym. On ma 325 ze skrzynią od 303. Jak mu się coś takiego stanie to uderzy mlotkiem w dźwignie zmiany biegów i działa. W skrzyni od 323 to nie działa za bardzo bo za bardzo sprężynuje
Offline
Powodem blokowania biegów jest kołek 4 tab 3302 katalogu. Po to one są (trzy), że kiedy jeden bieg jest wbity drugi nie powinien wejść. Jak się kołki i otwory w wodzikach wytrą, wtedy jest możliwość wbicia dwu biegów na raz.
Coby dekla nie ściągać po kilka razy, proponuję te kołki wymienić. Ideałem byłoby wymienić przy okazji wodziki i łoża wodzików.
Kołki nr 4, kulki nr102, sprężynki nr 105. Powinno pomóc.
Powiedz Misiek znajomemu, niech się tym młotkiem w łeb jebnie.
Offline
sławek 42 napisał(a):
Powiedz Misiek znajomemu, niech się tym młotkiem w łeb jebnie.
Każdy orze jak może... Ważne, że w jego przypadku działa
Offline
misiek napisał(a):
sławek 42 napisał(a):
Powiedz Misiek znajomemu, niech się tym młotkiem w łeb jebnie.
Każdy orze jak może... Ważne, że w jego przypadku działa
BUAHAHAHAHAHHAHAAA:stu:
Offline
Kobiety są do r......, sory, do kochania. Robota do zrobienia. Wódka do wypicia. Niesprawna skrzynia do remontu. Młotek do wbijania gwoździ.
Offline
czesc slawek
wlasnie wyslalem ci zapytanie o jaki katalog chodzi bo mnie zablokowalo na trojce i nie chce na sile niczego uszkodzic mlotkiem
pozdrawiam
manis
Offline
Zablokowało czy zostało na trójce?
Offline
Sory, rzadko pocztę przeglądam. Chodzi o papierowy katalog ersatzteilkatalog fur die traktoren zt 320 - A, zt 323 - A. Tłumaczony na Czeski, Węgierski i jeszcze jakiś, tylko nie na Polski.
Offline
manis napisał(a):
i bo mnie zablokowalo na trojce i nie chce na sile niczego uszkodzic mlotkiem
pozdrawiam
manis
A może wystarczy kasetę z drążkami odkręcić i potem palcem ustawić wodziki na swoim miejscu. U kumpla to jest trochę podjechane i nie ma tygodnia, żeby tego nie robił.
Offline
jednym słowem jak w 360?
Offline
Jakbyś nie mógł sobie z tym poradzić, ani nikt w Twojej okolicy, to podeślij mi cały ten mechanizm zmiany biegów. Tam się dużo elementów wyrabia i nieraz sporo z nich trzeba wymienić.
Offline
Piotrze wydaje mi się że ja będę musiał się do ciebie zgłosić bo jak testowałem mojego to myślałem że mnie szlag jasny trafi chyba z 10 minut próbowałem włączyć wsteczny...
Ale z tym jeszcze trochę bo i brakuje czasu i funduszy, a jeszcze uszczelka pod głowicą padła...
Ostatnio edytowany przez korner2 (2011-05-23 18:48:57)
Offline
PiotrK napisał(a):
Jakbyś nie mógł sobie z tym poradzić, ani nikt w Twojej okolicy, to podeślij mi cały ten mechanizm zmiany biegów. Tam się dużo elementów wyrabia i nieraz sporo z nich trzeba wymienić.
Piotrze wysłałem Ci na zwykłą skrzynkę mailową zapytanie na ten temat
Offline
Trochę luzu tu, trochę tam i kłopoty murowane, a jak jeszcze dźwignie dostają luzu góra/dół, to zakleszczenia biegów tym spowodowane są na porządku dziennym. W mechanizmie tym wiele elementów się wyrabia i nieraz dużo z nich trzeba wymieniać tj. wodziki, wybieraki, panewki dźwigni, z reguły też całe dźwignie/lewarki, a nieraz i nawet wałki główne i ich tulejki. Bez odpowiednich części i narzędzi, to nieraz nawet jest to kilka dni roboty.
Na początku dobrze jest, jak przy zmianie biegów dociska się dźwignie w dół.
Offline
Koledzy. Zaczęło coś mi stukać w skrzyni ale tylko na jednym biegu. Nie mam czasu się tym zająć i szukam jakiegoś speca od 323 w okolicach Leszna, Rawicza, Trzebnicy k. Wrocławia, który by się podjął naprawy. Znacie kogos takiego? Dajcie namiary.
Offline
PiotrK ci to zrobi
Offline
Napawałem dziś te wodziki co wchodzą w skrzynie biegów ale jeszcze nie poskładałem tego. Z tego co się domyślam to wodzik chce poruszać w tym samym czasie dwie te kostki co są w skrzyni
I działa Jak będę miał później chwilkę to opisze co i jak zrobiłem
Ostatnio edytowany przez misiek (2011-06-15 16:36:05)
Offline
Witam
Dzisiaj tata orał pole no i kończył poprzeczniak, skończył i się wycofał i chciał do przodu a Tu nie ma biegu.. No to zakleszczona skrzynia jest więc podłogę się rozebrało ii już myśleliśmy że będzie po problemie a tu zonk.. reduktor wgl nie chce się ruszyć ( raczej wodzik od reduktora ) żadnego biegu nie można wsadzić i jest tak jak by na luzie on.. czyli pomiędzy terenowymi a szosowymi.. Stukaliśmy, pukaliśmy i nic z tego a wodzik jest naprężony, Więc pytanie jak to odblokować ?? Czy trzeba wybierać wodzik ?? ( 323 biegi z boku )
Offline
Żeby ruszyć to czasem prawy lewarek trzeba ustawić na luzie mi często w 303 zostawał na wstecznym i zanim nie doszedłem do wprawy czasami też nie chciał wyskoczyć. A tak na marginesie on tylko wygląda że jest na luzie zobacz w zrób to sam , naprawa skrzyni tam są foty jak mają być ustawione wodziki.
Offline