Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#621 2012-02-02 11:14:55

poulm
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2010-04-27
Posty: 891
mieszkam w: Czechy
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT303C, ZT303D

Re: turbo doladowanie

Pompy są takie same,tylko ustawienie regulatora jest alchemia.http://www.elendili.pl/images/smiles/eusa_think

Offline

 

#622 2012-02-02 11:22:50

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 8840
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: turbo doladowanie

No właśnie polum! Tak jak piszesz. Na pewno gdzieś widziałem informację że W50 ma 125- 130 KM przy 2300.
Piotrze czy mamy rozumieć że niemieccy inżynierowie  przez wiele lat kombinowali z tym jak to ustawić? I chcesz powiedzieć że Twój magik od pomp ustawi tak moja pompę że spalanie nie zwiększy się, a moc wzrośnie.  Bo z tego co widać na filmach RM to turbo daje taki efekt. Sinik pracuje na tych samych obrotach ale przełożenie jest szybsze no i nie kopci.
jakoś nie mogę tego pojąć . dla mnie logiczne żeby uzyskać większą  moc trzeba dać więcej paliwa. Jak będzie więcej paliwa to wybuch będzie miał więcej energii i tłok zacznie się szybciej cofać i obroty wzrosną....

Offline

 

#623 2012-02-02 11:46:06

Kamil2610
doktorat z fortschritta
Skąd: Chełm woj. Lubelskie
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 894
mieszkam w: Rakołupy
Typ kombajnu: Fortschritt E512
Typ ciągnika: Zt 323

Re: turbo doladowanie

No Ok ale chyba nam chodzi o to żeby moc ciągnika podnieś z tych 125 PS do około 140-150 PS było by już górną granicą moim zdaniem . Heh to tak wygląda jakby Poulm był nie zadowolony ze MY chcemy także coś kombinować z sprawie Turbo ale z innymi ustawieniami .

Ostatnio edytowany przez Kamil2610 (2012-02-02 11:50:31)


GG 16238418

Offline

 

#624 2012-02-02 11:53:37

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 8840
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: turbo doladowanie

eeeh wstawiamy turbiny i pompy wysyłamy do grudziądza i po temacie...
Niech mi ktoś powie jak odkręcić przyspieszacz od pompy?

Offline

 

#625 2012-02-02 12:00:05

Kamil2610
doktorat z fortschritta
Skąd: Chełm woj. Lubelskie
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 894
mieszkam w: Rakołupy
Typ kombajnu: Fortschritt E512
Typ ciągnika: Zt 323

Re: turbo doladowanie

Zgadzam się jak nie założymy Turbo to nie będziemy wiedzieli czy jest różnica i czy znaczna oraz będziemy mieli już własne doświadczenie Z TURBO IFA  .  Krzysiek Odezwij się do mnie na gg 40406467

Ostatnio edytowany przez Kamil2610 (2012-02-02 12:01:35)


GG 16238418

Offline

 

#626 2012-02-02 12:15:35

poulm
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2010-04-27
Posty: 891
mieszkam w: Czechy
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT303C, ZT303D

Re: turbo doladowanie

Wszystki mówicie o maximalnej moci silnika,i co to jest, co pod tym myśliće?
Jak pisalem,jest to teoreticzny numer.

Mnie interesuje momen obrotowy, jest ważny do pracy w półu i powiększym go tylko dawka + powietrza(turbo).

Maximalny moment obrotowy jest przy innych obrotkach niz maximalna moc silnika.

Maximalna moc silnika nie jest  dla mnie wazna, z 99% go nikt nie używa.

Offline

 

#627 2012-02-02 12:47:06

goldenarts
doktorat z fortschritta
Skąd: Żelechów (mazowieckie)
Zarejestrowany: 2010-12-05
Posty: 552
mieszkam w: małej miejscowości w powiecie garwolińskim
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 323A

Re: turbo doladowanie

poulm napisał(a):

...Maximalna moc silnika nie jest  dla mnie wazna, z 99% go nikt nie używa.

Teoretycznie tak, ale zauważ, że w zdecydowanej większości przypadków wzrost max mocy daje również wzrost momentu obrotowego.
Turbo daje wzrost momentu i jego bardziej równomierny rozkład w większym zakresie obrotów.

W silniku diesla doładowanie zmniejsza zapotrzebowanie na paliwo przy jednoczesnym wzroście mocy ( oczywiście w pewnym zakresie...) - warto zobaczyć stary konstrukcyjnie silnik VW 1.9 z golfa II. 1,6D, TD i TDI - moce o ile dobrze pamiętam 60, 80 i 90 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania...

Offline

 

#628 2012-02-02 12:56:33

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 8840
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: turbo doladowanie

a to mój nr 40987414 zazwyczaj nie widoczny
1,9 bez doładowania 70KM

z turbo
    * BSU – 75KM przy 4000obr/min, 210Nm przy 1900obr/min
    * BRU, BXF, BXJ – 90KM przy 4000obr/min, 210Nm przy 1800-2500obr/min
    * ANU – 90KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1900obr/min
    * ATD, AXR, BEW, BMT – 101KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1800-2400obr/min
    * AVB, AVQ – 101KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
    * BSW – 105KM przy 4000obr/min, 240Nm przy 1800obr/min
    * BJB, BKC, BLS, BSV, BXE – 105KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
    * BPZ – 116KM przy 4000obr/min, 250Nm przy 1900obr/min
    * AJM – 116KM przy 4000obr/min, 285Nm przy 1900obr/min
    * ATJ, AUY, BVK – 116KM przy 4000obr/min, 310Nm przy 1900obr/min
    * AWX – 131KM przy 4000obr/min, 285Nm przy 1750-2500obr/min
    * ASZ, AVF, BLT – 131KM przy 4000obr/min, 310Nm przy 1900obr/min
    * ARL, BTB – 150KM przy 4000obr/min, 320Nm przy 1900obr/min
    * BPX, BUK – 160KM przy 3750obr/min, 330Nm przy 1900obr/min

Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-02-02 13:17:16)

Offline

 

#629 2012-02-02 13:44:35

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5072
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: turbo doladowanie

poulm ma racje liczy się moment obrotowy a nie max siła bo mało kto jeździ 2400 ob. ale wiadomo jedno z drugim się łączy.Teraz do PiotraK pewnie to tajemnica zawodowa ale jak byś mógł to oświeć nas trochę z tymi ustawieniami chociaż do turbo bo jak się ociepli to zacznę kombinować.

Offline

 

#630 2012-02-02 13:48:39

Kamil2610
doktorat z fortschritta
Skąd: Chełm woj. Lubelskie
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 894
mieszkam w: Rakołupy
Typ kombajnu: Fortschritt E512
Typ ciągnika: Zt 323

Re: turbo doladowanie

ja będę chaił zrobić tak jeżeli się da zeby przy 2000 obr/min było około 145 kucyków


GG 16238418

Offline

 

#631 2012-02-02 14:01:21

Pietia
cool
Skąd: Wielkopolska okolice Rawicza
Zarejestrowany: 2006-12-11
Posty: 2692
mieszkam w: Okolice Rawicza
Typ kombajnu: FORTSCHRITT
Typ ciągnika: Watacha rosjanów, ZT 303 pojechal w Bieszczady

Re: turbo doladowanie

Słuchajcie Piotr wam nie zdradzi swoich ustawiń bo jego macher od pomp to senior MaciejK

Offline

 

#632 2012-02-02 14:37:57

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 8840
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: turbo doladowanie

i co się chłopu dziwić? co moze to powie.  Gdyby nie on to wszyscy bysmy mieli pod maską SW400 ;-)

Offline

 

#633 2012-02-02 14:44:21

Kamil2610
doktorat z fortschritta
Skąd: Chełm woj. Lubelskie
Zarejestrowany: 2009-02-11
Posty: 894
mieszkam w: Rakołupy
Typ kombajnu: Fortschritt E512
Typ ciągnika: Zt 323

Re: turbo doladowanie

http://img543.imageshack.us/img543/438/p1060557n.jpg


http://img641.imageshack.us/img641/2349/p1060563w.jpg

http://img59.imageshack.us/img59/7770/p1060564b.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/1402/p1060565o.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Następna foto relacja  za południowej granicy img/smilies/smile

Ostatnio edytowany przez Kamil2610 (2012-02-02 15:06:58)


GG 16238418

Offline

 

#634 2012-02-02 20:22:00

wojtas
Moderator
Skąd: dolnośląskie Bartoszówek
Zarejestrowany: 2007-09-08
Posty: 9297
mieszkam w: Domu
Typ kombajnu: Claas dominator 98sl
Typ ciągnika: , ,C-330, CASE MX110

Re: turbo doladowanie

jeżeli dobrze rozkminiam to turbina jest  wsadzona  w miejsce zbiornika  czyli w strone kabiny na kolektorze od samochodu ...


Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... img/smilies/smile

Offline

 

#635 2012-02-02 20:39:06

bamreras
cool
Skąd: pomorskie/Skarszewy
Zarejestrowany: 2011-02-11
Posty: 3397
mieszkam w: domu :)
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: c360, zt423a

Re: turbo doladowanie

na to wygląda. a gdzie zbiornik powędrował????


Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

Offline

 

#636 2012-02-02 20:51:15

ojanusz
cool
Zarejestrowany: 2008-05-03
Posty: 1623
mieszkam w: okolice Płocka
Typ kombajnu: Massey Ferguson 36RS
Typ ciągnika: FORD TW 15,MF 397T,

Re: turbo doladowanie

Ten silnik siedzi w samochodzie.


Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...img/smilies/wink

img/smilies/smile E-516 na części. img/smilies/smile

Offline

 

#637 2012-02-02 20:55:09

scoda19
cool
Skąd:
Zarejestrowany: 2010-03-04
Posty: 2686
mieszkam w:
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Re: turbo doladowanie

dokładnie tak jak pisze ojanusz bo forsz niema takich przegród i widać fragment skrzyni

Offline

 

#638 2012-02-02 20:57:47

bamreras
cool
Skąd: pomorskie/Skarszewy
Zarejestrowany: 2011-02-11
Posty: 3397
mieszkam w: domu :)
Typ kombajnu: Z056
Typ ciągnika: c360, zt423a

Re: turbo doladowanie

no faktycznie.... img/smilies/1087


Lepiej być nie może, co będzie się okaże....

Offline

 

#639 2012-02-02 22:56:23

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: turbo doladowanie

Masz poulm rację jeśli chodzi o moc maksymalną silnika, która to faktycznie niewiele mówi o przebiegu momentu i momencie maksymalnym, a jest ulubionym parametrem specjalistów od marketingu. Ale też zwróć uwagę na to, że moc jest proporcjonalna do momentu, a jeżeli mówimy o mocy i momencie dla jakiejś konkretnej prędkości obrotowej silnika, np. 1400obr/min, to ta moc staje się wówczas wprost proporcjonalna do momentu i dokładnie o tyle, o ile wzrośnie moment obrotowy, dokładnie o tyle wzrośnie moc, bo prędkość silnika w tym przypadku jest stała. Można też powiedzieć maksymalna moc chwilowa albo maksymalna moc jaką można osiągnąć w silniku dla danych obrotów. Tak więc, zwiększając moment w danym przedziale prędkości, zwiększasz również i moc silnika w tym przedziale prędkości, i w takim przypadku kompletnie nie ma znaczenie czy powiesz, że zwiększasz moment czy moc, bo to na jedno wychodzi. Najważniejsze żeby dokładnie sprecyzować o czym się mówi.

poulm napisał(a):

Pompy są takie same,tylko ustawienie regulatora jest alchemia.http://www.elendili.pl/images/smiles/eusa_think

W zasadzie można powiedzieć, że korpusy pomp są takie same ale tu też niestety, często zdarza się, że są źle założone np. elementy regulacyjne, o stanie elementów tłoczących i zaworków ciśnieniowych nie wspominając. Jeżeli natomiast chodzi o regulatory, to też są ich różne rodzaje, nawet wśród tych wielozakresowych

goldenarts napisał(a):

...warto zobaczyć stary konstrukcyjnie silnik VW 1.9 z golfa II. 1,6D, TD i TDI - moce o ile dobrze pamiętam 60, 80 i 90 KM przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania...

To jest dobry przykład ale na to jak ewoluował ten silnik, a nie na to co daje sama turbosprężarka. Zwróć uwagę, że „D” to diesel z pośrednim wtryskiem, „TD” to diesel z pośrednim wtryskiem i turbosprężarką, a „TDI” to diesel już z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbosprężarką. Tylko tyle mówią te oznaczenia, a po drodze jeszcze doszła zmiana wtryskiwaczy, doszedł intercooler, zmieniły się pompy wtryskowe i regulacja ich dawki, potem pewnie doszło w nich elektroniczne sterowanie przez co dawka i kąt wtrysku uzależnione zostały od wielu innych dodatkowych czynników, zastosowano pewnie turbinę z jakimś układem regulacji ciśnienia doładowania, a później jeszcze zastosowano zmienną geometrię jej kierownicy, potem wprowadzono pompowtryskiwacze, a obecnie stosuje się bardziej skomplikowany system doładowania i montuje się systemem zasilania Common Rail, co już jest zupełnie inną bajką, bo tu już dawka paliwa i kąt wtrysku są całkowicie uniezależnione od obrotów silnika i kąta położenia wału, a i wtrysk jest już wielofazowy. Nie znam się dokładnie na tych silnikach ale tak to pewnie mniej więcej wyglądało. Dopiero to wszystko razem wpłynęło na taki ładny przyrost mocy i momentu, odpowiednie ukształtowanie charakterystyk silnika i zmniejszenie spalania. Ale z tym zmniejszeniem spalania to też jest tak, że ono faktycznie się zmniejsza jeżeli zachowamy styl jazdy analogiczny do stylu jakim dało się jeździć tym samochodem z silnikiem „gorszym”. W rzeczywistości, w zdecydowanej mierze przypadków jest tak, że jeżeli silnik staje się  mocniejszy i żwawszy, to i jazda staję się dużo bardziej dziarska i ku rozczarowaniu użytkowników, spalanie zamiast zmaleć, sporo rośnie….


Krzysiek napisał(a):

...
Niech mi ktoś powie jak odkręcić przyspieszacz od pompy?

Musisz mieć specjalny ściągacz, inaczej będziesz miał trochę gimnastyki img/smilies/smile


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

#640 2012-02-02 23:30:07

goldenarts
doktorat z fortschritta
Skąd: Żelechów (mazowieckie)
Zarejestrowany: 2010-12-05
Posty: 552
mieszkam w: małej miejscowości w powiecie garwolińskim
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 323A

Re: turbo doladowanie

PiotrK napisał(a):

... Zwróć uwagę, że „D” to diesel z pośrednim wtryskiem, „TD” to diesel z pośrednim wtryskiem i turbosprężarką, a „TDI” to diesel już z bezpośrednim wtryskiem paliwa i z turbosprężarką. ...

W pierwszych oznaczeniach TDI było oznaczeniem turbo diesel intercooler... i w takim znaczeniu to pisałem... silnik i całe zasilanie były takie same... TD od tamtego TDI różniło się tylko chłodnicą powietrza doładowującego...

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo