Ta Turbina jest zamontowana z DT75 TKR8.5 . Z tego co wyczytałem to DT ma prawie identyczną pojemność jak nasza IFA tą samą średnicę Tłoka i tą samą długość wykrobienia . I co najważniejsze ma 4 Cylindry .
Offline
To na pierwszym zdjęciu to co tao za filtr plus a kolektor to mistrzostwo wb wykonaniu
Offline
ten filtr na pierwszej pozycji jest od sprężarki powietrza . Otwór w kolektorze dolotowym został zaślepiony żeby powietrze nie uciekało do sprężarki
Offline
Kamil2610 + się należy teraz opowiadaj jakie daje ciśnienie a jak się silnik zbiera.
Offline
kamil nie wiem gdzie żes to wyczytał ze ma prawie identyczną pojemnośc skoro DT75 ma 75 koni mechanicznych .. przecież to ruski sprzet ... i ruski silnik ... czy się mylę ?? ale raczej nie ... ostatnio oglądałem takiego i wiem gdzie stoi cały kompletny wyrosło drzewo miedzy gasienicami i własciciel zapewnia że odpali ... i wyjedzie wraz z drzewem nie wiem czy mu wierzyc
Offline
Heh Tomek jak by ci to powiedzieć to nie jest mój forszajek tylko Kolegi z Węgier z którym piszę o turbo . A więc tak jest to Turbo Od DT75 POMPA WTRYSKOWA jest z przyśpieszaczem zapłony nastawiona na 125 koników minimalne ładowanie silnika to 0.7 bar a max 1.2 bar przy 2000 obr/min . Przy wyższych ładuje jeszcze więcej . Silnik z Turbiną działa już od 5 lat w tym roku minie 6 rok .
Offline
Tak Wojtas DT75 ma 75 koni mechanicznych . A oto opis silnika DT
Komora spalania
Nominalna moc [KM] 75
Rodzaj Silnik : czterosuwowy, bezsprężarkowy silnik wysokoprężny z chłodzeniem wodą wirowa
Liczba obrotów wału korbowego na minutę przy nominalnej mocy 1700
Maksymalna liczba obrotów walu korbowego na minutę (na jałowym biegu) nie więcej niż 1830
Liczba cylindrów 4
Średnica cylindra [mm] 120
Skok tłoka [mm] 140
Pojemność [l] 6,3
Minimalna liczba niezmiennych obrotów wału korbowego na minutę (na jałowym biegu) me więcej niż 600
Stopień sprężania 17
Kolejność pracy cylindrów 1-3-4-2
Kierunek obrotów wału korbowego - w prawo (patrząc od przedniego końca wału korbowego)
Zużycie paliwa przy nominalnej mocy [g/KMgodz] nie więcej niż 195
Offline
ciekawe ciekawe a wygląda jak silnik od MTZ-a
Offline
Ciekawi mnie co tam jest w miejscu gdzie był bak
I widzę moda na turbo
Ostatnio edytowany przez Scorpion (2012-02-01 22:24:35)
Offline
Sebastian napisał(a):
... Ja bym się cieszył jak na popie ustawionej na 105 kucy doszło by z tak koło 20 kucy .
Takie majsterkowanie nie ma najmniejszego sensu. Skoro ten silnik bez turbiny można ustawić na 125KM, to osiągnięcie np. 125KM z turbinką, tylko pogorszy dynamikę tego silnika i jeszcze dojdą problemy typowe dla turbo. Jak już koniecznie ktoś chce wrzucić turbinę, to trzeba to zrobić tak, jak zrobili to koledzy z Węgier czy poulm, czyli uturbić silnik ustawiony już na 125KM. Dobrze żeby przy tym jeszcze ten silnik był w bardzo dobrej kondycji... Poza tym pozostaje jeszcze kwestia tłoków i rozpylaczy, o czym pisaliśmy prędzej z poulm'em.
Offline
Piotrze Czy Chodzi o Tłoki z silnika chłodzonego powietrzem i rozpylaczy kilko otworowych ???
Offline
To dostosowanie silnika na 125KM nie ma wiele sensu, jest to tylko zwiększenie obrotów silnika z 1800 na okolo 2200.
Silnik krecam przy orki okolo 1400 - 1700 obr, tam mam maksymalny moment obrotowy i to jest najważniejsze. Tylko głupiec robi orki na 2200 obrotów silnika.
Doladowanie silnika IFA 4WD nad 0,8 Bar jest juz dla niego szkodliwe.
To jest moj widok.
Offline
A od kiedy to moc i przebieg innych charakterystyk diesla reguluje się obrotami maksymalnymi silnika? Tu wszystko zależy od odpowiedniego ustawienia pompy wtryskowej, jej dawki i regulatora.
Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-02-02 09:28:28)
Offline
PiotrK pasował by wypracować jakieś ustawienia dla turbo żeby nie popsuć silników.
Offline
No to coś "nowego" Piotrze. Może się mylę ale chyba większość z nas myślała że by osiągnąć wyższą moc trzeba podnieść obroty. Piszesz że nie to co dokładnie się zmienia? Bo mi się wydaje ze na pewno się zmieni zużycie paliwa na wyższe. Ciekawe jak po takim przestawieniu na 125KM zmienia się krzywa mocy, momentu i spalania.
Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2012-02-02 10:07:01)
Offline
To jest wspólna fyzika,
Maximalna moc silnika jest na zawsze teoreticzny numer i nic inne.
I jest obliczony:
moc silnika=moment obrotowy x obrotki
Silnik bez turbo ma stałą objętość i sanego powietrza,tym spala pożytecznie tylko pewnej maximalne ilości paliwa.Zwiększenie dawki paliwa juz nie zwiekcze moc silnika i zaczyna dymić. Dla tego jest potrzebne zwiększenie obrotki silnika lub turbodoladowanie lub obu.
Dlatego silniki w nowych w ciężarówkach kreca i 3000obr i silnik o objętośći okolo 6l ma moc przez 300KM itp.
Offline
W ogóle to trzeba zacząć od początku. Pompa wtryskowa inaczej była ustawiana dla samochodów ciężarowych, inaczej dla traktorów, inaczej dla kombajnów, inaczej dla maszyn budowlanych i jeszcze inaczej dla silników stacjonarnych. Co więcej, zarówno w samochodach jak i w traktorach też występowały różne ustawienia w zależności od typu, rocznika i przeznaczenia pojazdu. Kiedyś sprawa była jasna, bo każdy wiedział co miał i nie było problemu. Dzisiaj, po tych wszystkich latach i nieskończonej liczbie przekładek silników, pomp i wszystkiego co możliwe, jest jeden wielki bajzel i tak naprawdę mało kto wie co ma. Ponadto, wiele pomp wtryskowych w międzyczasie przeszło przez ręce różnych ludzi i pseudopompiarzy. Co więcej, również wielu porządnych pompiarzy także nie wiedziało jak ustawia się pompy IFY i robili to na wyczucie, bez żadnych danych... Zresztą teraz też często tak się zdarza. I teraz chodzi o to, że jak komuś brakuje mocy, momentu czy charakterystyka silnika mu nie odpowiada, to wcale nie znaczy, że jest źle. Być może ma założoną pompę wtryskową od innego silnika, który był przeznaczony do zupełnie innego pojazdu czy maszyny, ma pompę źle ustawioną lub już po prostu pompa ta jest zużyta. Najważniejsze żeby wiedzieć co się ma. Jeżeli pompa jest ustawiona możliwie jak najlepiej i dalej brakuje mocy, momentu itd., to dopiero to jest właściwy czas, żeby pomyśleć o ewentualnym założeniu turba, o zmianie silnika czy też w ogóle o zmianie traktora. Poza tym pozostaje jeszcze kwestia ogólnego stanu silnika... Już tu gdzieś wklejałem trochę przykładowych charakterystyk tego silnika i jeżeli chcecie, to wrzucę je też i tu.
W nowych silnikach przede wszystkim są zupełnie inne układy paliwowe i chwilowa dawka paliwa uzależniona jest od dużo większej liczby czynników, niż w silniach starej generacji. Poza tym sam układ doładowania jest też dużo bardziej skomplikowany i przede wszystkim odpowiednio zaprojektowany do danego silnika.
Ostatnio edytowany przez PiotrK (2012-02-02 10:57:14)
Offline
Były charakterystyki ale na nich był widać ze 120KM jest powyzej 2000 obrotów
a ty mówisz że może być inaczej. Masz więcej wykresów?
Offline
Tak, ale to wszystko i tak zależy od odpowiedniego wyregulowania pompy i regulatora. Z tego co pamiętam, to najlepszą charakterystykę miały wozy strażackie i kombajny E514. Rozsądne połączenie tych dwóch ustawień daje chyba najlepsze i najbardziej uniwersalne możliwości.
Offline
Wszędzie w danych jest orientacyjne pisane:
ZT303: max. obrotki 1800 i 100KM
E512: max obrotki 2200 i 110-120KM
IFA W50: max. obrotki okolo 2300 i 125-130KM
Offline