Witam Wszystkich. Mam problem z ZT303 od jakiegoś czasu słychać jakieś dziwne stukanie (Nie zawsze ). Myślałem że to sprzęgło bo jedna łapka była wyrobiona. Zmieniłem, wyregulowalem i dalej to samo. Jak nacisne sprzęgło to ucicha... więc myślę że coś w skrzyni. Zdjąłem podloge i siedzenie i widzę pokrywę skrzyni. Tylko nie wiem czy jest sens ja odkręcić? Zobaczę tam cokolwiek? Nagrałem film jak to stuka, słychać najlepiej chyba ok 30s z tym że na żywo wydaje się to trochę glosniejsze. Może ktoś rozpozna... albo podpowie co to może być. https://youtu.be/xwY2OowR0gA
Offline
W w trakcie jazdy coś się zmienia?
Skoro na postoju stuka to albo padło coś na górnym wałku albo przed skrzynią...
Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2018-08-09 21:54:11)
Offline
Może wyrobiony wieloklin na który wchodzi ta zębatka na którą nachodzi gumowy kapelusz ,zębatka ma luz na wałku i stuka.
Offline
To by dawno przestał jeździć.
Offline
Łożysko na wałku sprzegłowym
Offline
Krzysiek ,od razu nie przestanie jeździć ,widziałem taki wałek przy 303 ,po zdjęciu zębatki frezy były na tyle wyrobione ,że aż delikatnie przegięte a forszaj jeździł.
Offline
W czasie jazdy też stuka. Dlatego nie robię nic nim żeby się coś nie stało poważnego. Więc co najbardziej prawdopodobne ? I jak się do tego dobrać?
Ostatnio edytowany przez Pawelch1992 (2018-08-10 07:10:28)
Offline
hmmm prawdopodobnie jakieś łożysko a żeby to zrobić trza zacząć o wywalenia silnika i szukania po kolei. Można jeszcze wcześniej zajrzeć do skrzyni czy tam nie ma jakiejś niespodzianki
Offline
Czyli odkręcić najpierw pokrywę skrzyni? Będę tam jakiej trudności przy zdejmowaniu? Trzeba na coś uważać?
Offline
Nie przypominam sobie nic takiego.
Spuść olej poszukaj złomu na dnie skrzyni.
Ostatnio edytowany przez Krzysiek (2018-08-10 08:59:19)
Offline
Akurat zdjąć pokrywę skrzyni w 300/303 to chwila roboty ,tym bardziej ,że masz już zwaloną podłogę.
Offline
Nie miałem czasu nic robić przy ciągniku. Zaraz się wezmę za zdjęcia pokrywy, ale najpierw mam pytanie odnośnie sprzęgła. Jak złapie za docisk i nim przekrecam to jest spory luz. Dopiero dziś to zauważyłem, jakieś 2-3 cm mogę poruszyć zanim przekręci te sprzęgło gumowe. Czy to normalne w forszu? Czy właśnie o tych wyrobionych frezach mówiliscie?
Ostatnio edytowany przez Pawelch1992 (2018-08-16 10:37:56)
Offline
Tak.
Offline
Witam wszystkich po długiej przerwie. Fortschritt stał, kawał czasu ok 1,5 roku mało nie wrósł w ziemie Nie było czasu, ani chęci przy nim grzebać. O dziwo odpalił bez większych problemów. Ale zacząłem go trochę rozkręcać. Wyciagnąłem silnik, i zabieram się za skrzynie. Najpierw próbuję ściągnać pokrywę zanim wywalę całą... odkreciłem wszystkie śruby, ale nie moge wyciągnać tego wałka na którym są dzwignie od włączania WOM. Ma ktoś jakiś patent? Dodaje zdjęcie
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f9b66b48f897e188
Ostatnio edytowany przez Pawelch1992 (2020-03-23 22:33:26)
Offline
No cóż fachowcy mówią że jak czegoś nie da się zrobić młotkiem to trzeba zmienić na większy młotek! Po zdjęciach widzę że dobrze kombinujesz. Zamiast śrubokręta coś większego no i pamiętaj że pokrywa to amelinium....
Offline
U góry jest chyba seger i on trzyma, tak mi się kojarzy ?
Offline
po podniesieniu tej rury jest bolec około 5mm który trzeba wybić
Offline
Rura podnosi mi się jakieś 2-3cm, a dalej jakby szła razem z wałkiem, więc może faktycznie jest tam jakiś bolec, jutro bede kombinował Raczej nic dobrego tam nie zobacze niestety, bo po spuszczeniu oleju było sporo opiłków w korku. Nie wiem czy się opłaca przy tym grzebać, zależy ile się wysypało
Offline
Faktycznie był tam boleć do wybicia, zdjąłem pokrywę i w sumie za wiele nie wiem. Wydaje mi się że skrzynia nie wygląda źle po szybkich oględzinach. Jest luz na górnym wałku tym zaraz od sprzęgła. Wrzucę filmik, może ktoś podpowie co dalej... Bo o skrzyni nie mam pojęcia nic.
https://youtu.be/8-Z6bvQCn28
Offline
Górny wałek składa się z dwóch cześci złożonych na wieloklin. Ten luz z przodu to efekt luzu na tym wieloklinie. Praktycznie jest w każdym egzemplarzu tylko nie wiem czy tak duży.
W praktyce słychać to przy gaszeniu oraz odrobinę przy pracy na postoju przy wolnych obrotach gdy silnik lekko kołysze na obrotach. A jakie objawy były i Ciebie?
Offline