Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#1 2014-11-23 18:19:18

ziooloo
początkujący
Zarejestrowany: 2014-11-22
Posty: 2

Silnik 4VD 8/8 2svl Agregat PAD 8

Witam forumowiczów, "pracuje" przy agregacie PAD 8 z silnikiem 4VD 8/8 ktory przepracował podobno dopiero 100 mtg. Silnik ładnie odpalał i pracował nietety na chwile obecna jest uszkodzony ( o tym dalej napisze)
W poszukiwaniu inf o tym silniku trafiłem na to forum i licze na pomoc w zakresie wiedzy i zaplecza technicznego img/smilies/smile

Wiec tak agregat pracuje po kilka dni około 20-22h/dobe pozostałe 2-4h to obsługa tak mineło 100 mtg

Usunelem kilka drobnych usterek, wymiana i smarowanie łożysk,sprezyna napinacza pekła, zostały tylko wycieki z okolic połaczeń przewodow olejowych z blokiem i głowicami i ustawienie przerwy na zaworach.

Przerwe na zaworach ustawiłem na ksiazkowe 0,15mm (taka mala niebieska książeczka) ale nie pasowała mi cała instrukcja ustawiania tzn kolejnosć 1-2-3-4 i znaki na kole zamachowym-no trudno poradziłem sobie bez ksiazki img/smilies/smile

Na nieszczelnosci połaczeń przewodow olejowych czasowo pomagało dokrecenie ale zastanawia mnie uszczelnienie (podkładki) wydaje mi sie ze sa aluminiowe?? nie powinny być miedziane??

W zeszłym tyg (środa)  po wykonaniu obsługi spr oleju itd uruchomiłem silnik i po chwili coś zaczeło nap.... stukać w jednej z głowic (po stronie rozrusznika i koła zamachowego nr 1 z ksiazki)
silnik zatrzymany pokrywa zdjeta okazało sie ze miseczka zaworu wytarła sie o sprezyne i wpadła do sprezyny !!!
Znalazłem zabezpieczenia zaworu a ze agregat potrzebny to dotoczona została nowa miseczka silnik złożony i odpalony- okazało sie ze do tych dalszych cylindrow dochodzi mniej oleju czyszczenie filtrow i przewodow załatwiło problem.

W piatek sytuacja identyczna myslałem ze znowu miseczka ale tym razem sprezyna na tym samym zaworze pekla,była lekko zklepana po ostatniej usterce, silnik zatrzymany nic wiecej się raczej nie uszkodziło na szczęście.

Na chwile obecna mam kilka pytań:

Czy sprężyna i miseczka zaworu jest taka sama w innych modelach tych silnikow,może jakiś link do pasujących części.

Czy przewody olejowe w miejscach przykręcania mogą być uszczelnione podkładkami miedzianymi?? jeżeli nie to co polecacie?

Do czego służy kranik-pokretło na filtrze płytkowym??

Bede wdzięczny za każda pomoc jak i informacje w  stylu "sam naprawiam silnik 4VD"

Pozdrawiam Łukasz

Offline

 

#2 2014-11-23 20:54:26

tomek1974
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2008-08-03
Posty: 5179
mieszkam w: Głogowa
Typ kombajnu: Fortschritt 516 B+Claas Matador
Typ ciągnika: 323,c330,303

Ostrzeżenia: 2

Re: Silnik 4VD 8/8 2svl Agregat PAD 8

nie wiem jak mają różne silniki ale ifa klepała zawsze te same części gdzie się dało,nie wiem o jakie przewody chodzi ale zawsze jakieś uszczelnienie powinno być a kupisz je w byle jakiej agromie ,kranik pewnie służy do spuszczenia oleju

Offline

 

#3 2015-01-15 17:59:55

Stachu
cool
Skąd: Zęłwągi
Zarejestrowany: 2015-01-08
Posty: 1574
mieszkam w: Zęłwągi
Typ kombajnu: E514 MDW
Typ ciągnika: 360-3p, TD5050

Re: Silnik 4VD 8/8 2svl Agregat PAD 8

Sprężynę weź na wzór i do sklepu Agro lub moto
Jak nie możesz uszczelnić przewodów miedziakami to podkładki alu lub gumowo-metalowe- SUPER SPRAWA!
A kranik służy do opróżniania cieczy, różnego rodzaju. Pozdro!

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo