Stachu ciągnik potrzebuję na przyszły tydzień do uprawy, w gorącej wodzie kompany nie jestem i całego układu nie chcę przerabiać tylko w ostateczności sam hamulec skrzyni
Offline
Pierwsze wersje ZT300/303 miały ten hamulec w wersji mechanicznej więc, ten temat już jest przerobiony. W katalogach i instrukcjach to ładnie widać, tylko chodzi o to, że nie ma sensu tego przerabiać skoro w bardzo łatwy sposób można to naprawić. Pewnie masz popękane sprężyny we wspomaganiu pompki sprzęgłowej i stąd te kłopoty. Poza tym, minimalne ciśnienie na tym hamulcu zawsze będzie, bo tak to już jest skonstruowane. Broić też tu może zabrudzony i zapchany filtr oleju lub uszkodzony zawór sterujący (ten przy ramie po prawej stronie). Tak więc rozbierz wspomaganie pompki, wymyj filtr i sprawdź dławik na zasilaniu wspomagania. Jak to nie pomoże to sprawdź jeszcze zawór sterujący.
Offline
Sprężyny w wspomaganiu są całe, wszystkie przewody sprawdzone i są drożne, filtr czysty, jedynie muszę jeszcze raz rozebrać zawór sterujący. A jaką średnicę powinien mieć dławik na wejściu do wspomagania ?
Offline
Dławik średnicę ma podobną do dziesięciogroszówki, a otwór dławiący ma średnicę ok. 1,2mm.
Offline
Otwór dławiący na wejściu do wspomagania ma mieć tylko 1,2 mm ? U mnie jest na pewno większy. Chyba ktoś już go rozwiercił
Offline
Sławek a może ktoś już wywalił lub zgubił dławik,to taka mała okrągła blaszka z dziurką pomiędzy śrubunkiem a rurką .
Offline
Dławik jest tylko znacznie większy niż 1,2mm, spróbuję zamontować mniejszy i zobaczymy czy pomoże
Ostatnio edytowany przez sławek77 (2016-03-15 20:18:17)
Offline
Bez dławika będzie gorzej chodziło niż z dławikiem? Myślałem, że sprawniej będzie chodzić po rozwierceniu.
Offline
Przecież producent nie zrobił Ci na złość wkładając go tam i nie po to on tam jest, żeby go wyjmować czy rozwiercać. On ma konkretne zastosowanie i być musi. Gwałtowne uderzenia potężnego ciśnienia oleju jeszcze nigdy nikomu w takich układach na dobre nie wyszły... Ten dławik można rozwiercić, gdy pompa już ledwo zipie i wtedy taki manewr poprawia trochę sytuację, ale to jest tylko działanie awaryjne. Po wymianie/regeneracji pompy należy dławik przywrócić do stanu pierwotnego.
Offline
Witam kolegów. Byłby ktoś tak dobry i pomocny i wrzucił zdjęcie tego dlawika w wspomaganiu sprzęgła, jak wygląda i gdzie powinien być? U mnie nie ma go wogóle. Z góry dzięki
Offline
Zdjęcie niepotrzebne. Dławik ten wygląda jak trochę mniejszy 1 grosz z małą dziurką w środku o średnicy 1,2mm...
Offline
A przy którym tym kruccu ma być?
Offline
Na krućcu/nyplu zasilania wspomagania pompki sprzęgłowej, podobnie jak hamulcowej. Trzeba uważać jak się odkręca metalowy przewód zasilający, bo ten dławik może wypaść.
Offline
Zasilanie jest u góry pierwsze od strony silnika?
Offline
Od góry w pionie. Łączy dwa serwa i zawór regulacyjny.
Co do hamulca skrzyni to zauważyłem że słabo działa u mnie. Wsponaganue sprzęgła działa dobrze, ale jak jest włącxony półbieg to trzeba 3-5sekund żeby ciśmiemie narosło i poszlo lekko. A hamulec kół idzie dopiero jak sprzęgło wciśnięte, bez sorzęgła ile wycisne to moje.
Trzeba będzie to ogarnąć po robotach, albo założyć pneumaty z autosana.....
Offline
A czy na tym tłoku w wspomaganiu sprzęgła powinien być jakiś oring?
Offline
Jak dobrze pamiętam to nie
Offline
Witam.
Mam takie pytanie: czy można jakoś podłączyć ten hamulec skrzyni biegów "na krótko", żeby zobaczyć czy to w ogóle działa?
Bo sprawdziłem już chyba wszystko co na tym forum i dalej nic.
Offline
Możesz tam podać powietrze i sprawdzisz czy jest szczelny i sprawdź czy wspomaganie sprzęgła puszcza olej na ten hamulec.
Offline
teraz tak to odkręciłem (ten wąż co idzie od pompy wspomagania sprzęgła na hamulec skrzyni)
i na odpalonym silniku leci tam normalnie olej (mniej więcej jak woda z kranu)
a jak wcisnę sprzęgło to fakt, leci trochę mocniej, ale spokojnie palcem mogę to utrzymać.
Jakie tam w ogóle ma być ciśnienie?
Offline