panowie mam taki problem a mianowicie wycieka mi olej z tej przystawki od tej strony co przykręca się wał napędowy bo musiałem ją odkręcić i przed naprawą było dobrze a jak znów ją przykręciłem to zaczęło cieknąć i mam takie pytanie czy trzeba odkręcać tą przystawkę żeby zmienić ten uszczelniacz czy tylko wystarczy odkręcić wał i te flasze czy jak to się nazywa przy przystawce i tak go wymienię??? bo odkręcać to nie bardzo bo szybko spada ale tak szybko to założyć się już nie chce ale jak bedzie trzeba odkręcić to się zrobi bo szkoda oleju....
Offline
Spokojnie wyciągniesz bez odkręcania przystawki, o ile pamiętam to tam są 2 uszczelniacze
Offline
Jak sprawdzić czy przedni napęd nie jest zakleszczony tzn czy nie jest ciągle włączony? Początkowo objawiało się to mruganiem kontrolki ale pomyślałem że to zaolejone/zabrudzone styki przy czujniku. Teraz kontrolka cały czas świeci, a przednie opony zostawiają ślad na asfalcie (wcześniej zostawiały tylko przy cofaniu). Jeżeli jest zakleszczony to jak to naprawić?
Offline
Spróbuj cofnąć kilka razy u mnie się rozłącza jak cofnę.
Offline
no właśnie nie działa bo próbowałem
Offline
Olej w przystawce masz?
Offline
teraz nie sprawdzałem ale bardzo możliwe że brakuje bo zawsze przed sezonem i w trakcie muszę dolać
Offline
A u mnie z koleji znowu jak jest mokro to go rozłączy na momęt i załączy takie szarpanie cisnienie jest na jeśien było dobrze olej jest
Offline
Misiek, ale dlaczego i którędy ubywa Ci tego oleju? Pewnie pneumatyczny mechanizm załączania przodka masz już nieszczelny i ciśnienie "wypycha" olej na zewnątrz. Wtedy tylko manszetki i o-ringi od pneumatyki w tym miejscu masz do wymiany. To samo pewnie czeka Cię z mechanizmem załączania blokady przedniego mostu.
Marcin, jeżeli tak Ci szarpie, to trzeba zajrzeć do środka.
Offline
Piotrze między bogiem, a prawdą może ze dwa razy użyłem włącznika przedniego mostu i blokady. Olej na pewno nie wycieka na zewnątrz bo jest sucho. Musi jakoś do skrzyni przeciekać
Offline
Do skrzyni ten olej Ci nie przepłynie, bo nie ma takiej możliwości. Jak już to w drugą stronę. To musi być jakaś nieszczelność. Skoro nie włączasz tych mechanizmów, to może elektrozawory trochę przepuszczają powietrze?
Offline
Piotrze dobra uwaga. Akurat o tym nie pomyślałem. Sprawdzałem tylko czy upuszczają powietrze po wyłączeniu zaworu i bylo słychać charakterystyczne psiknięcie
Offline
Muszę ściągnąć przystawkę bo cieknie mi olej. Pamiętam jak sciągałem w 303 ale w 323 mam dylemat. Trzeba demontować zbiornik oleju aby odkręcić zawór od przystawki? Czy przystawka zejdzie razem z zaworem?
Offline
Razem ale jest troszkę wiecej gimnastyki z odkręcenirm przystawki
Offline
A jak dolewać ten olej do przystawki skoro ten zbiornik wszystko zasłania? botak normalnie to ledwo idzie ręke włożyć
Offline
trzeba odkręcić obejmy od zbiornika i go odsunąć.
Offline
Korek(na klucz 19) do wlewania oleju znajduje się z przodu przystawki,pomiędzy wałem napędzającym przedni most a siłownikiem blokującym przedni napęd.
Offline
Ja pierdziele,ale głupio bo w 303 żadnych problemów.a już było przyjęte że jak niema dostępu to bierze olej ze skrzyni.
Offline
muszę trochę sprecyzować swoją wypowiedz a mianowicie chodziło mi o to że dobrze jest odsunąć zbiornik jak się wykręca przystawkę a dolać olej do przystawki to wężykiem+strzykawka
Offline
No proszę,podsunąłeś mi pomysł z tym wężykiem,więc czy by nie szło zrobić tego na stałe? np. musiałby być w miejsce tej śruby jakiś króciec a na niego nałożony wąż i na końcu tego węża gdzieś wyżej byłby przykręcony jakiś zbiorniczek na zasadzie lejka.;)czy by nic z tego nie wyszło?
Offline