Noramlnie mam dość, dalej mi sie poziom oleju podnosi , wtryski ok pompa teą zrobiona i dalej to samo, wina by była głowicy? żle ustawione zawory? głowica też po remoncie.
Offline
Yoko a czego ubywa??
Offline
no ropa idzie do oleju
Offline
yokoslaw napisał(a):
no ropa idzie do oleju
w forszu mialem tak, ze reczna pompka od paliwa puszczala i przybywalo
Offline
Czy do ursusa 385 można założyć silnik od 912 bez żadnych przeróbek? Mam stary silnik jeszcze z płaszczem wodnym na dole i szykuje się remont. Bardzo ciężko pali zimą a niby te nowsze 912 zimą palą lepiej. Może zamiast remontu wstawić nowszy silnik tylko czy sprzegło docisk wszystko pasuje?
Offline
Mocowanie tego silnika powinno być takie same. Różnica może być w sprzęgła. W tych ciagnikach zakładano 3 rodzaje tarcz tzn różnią się liczba frezów
Offline
Ale sprzęgło mam swoje chodzi o przekładkę samego silnika.
Offline
Silniki pasują
Offline
moment, a silnik to tylko silnik czy jest razem ze sprzęgłem? w 912 sprzegło na słoneczko a w 388 na łapki. Czy tam będzie wszystko pasować. i czy sprzęgło ze słoneczkiem może przełożyć w koło zamachowe od 385. Oto jest pytanie.
Offline
słoneczka nie można na koło które ma łapki (samych łapek są też dwa rodzaje ich też nie można zamienić no i oczywiście 6 cylindrowce miewały również wersje z 4 zamiast 3 łapek)
wał korbowy od strony sprzęgła jest chyba zawsze taki sam przynajmniej jak kupowałem tak twierdzili (z drugiej strony jest już różnie)
pozostaje przełożyć kompletne sprzęgło
Offline
Puściła olej tylna zwolniła. Teraz trochę czasu brak na rozbieranie. Mógłbym zalać jakiś gęsty olej? Porobie roboty w polu i będę rozbierać....
Offline
Można tylko zobacz czy się nie rozjeżdza. Mi olej ciekł ze zwolnicy a okazało się że śruby puszczają i w orce koło spadło ze zwolnicą i kawałkiem mostu..
Offline
Karol323 napisał(a):
Puściła olej tylna zwolniła. Teraz trochę czasu brak na rozbieranie. Mógłbym zalać jakiś gęsty olej? Porobie roboty w polu i będę rozbierać....
znajomy mechanik zalewa tym do półpłynnym do rotacyjnych w oryginale to hipol lany był
w którą stronę ucieka??
Offline
Między Piasta a zwolnica
Offline
Uszczelniacz na bank! Zalej hipolem GL 5. Powinno pomóc. Mi w 14-tce pociła się zwolnica i spokój.
Offline
jak dobrze zrozumiałem to po feldze cieknie robiłem w też jednej zwolnicy 2 lata temu z 3 godziny roboty było koszt niewielki ale trzeba się nadźwigać
na to w gminnym ciągniku naspawali takie jakby kołnierze by piasek się nie sypał i podobno spokój na lata
Offline
No dokładnie po feldze... Potrzebna matka wynalazków A tam zawsze na zwolnicy kupa piachu...
Offline
Potrzebuje porady w sprawie wału korbowego do 385. 2000mth temu miał robiony remont w zakładzie naprawczym. Po jakiś 1000 zaczął ostro tracić ciśnienie oleju. To wioskowy mechanik sprawdził panewki i okazało się że mam założony wał bez przeciwwag wg niego indyjski bo oryginalne do tego silnika (ja mam jeszcze z płaszczem wodnym pod miską olejową) powinien mieć i uznał że pewnie w tamtym zakładzie wyciągnęli oryginał i wsadzili tego. Zmieniliśmy panewki na nowe bo miały okropne rysy ale po numerach okaząło się że głowne 2 szlif a korbowodowe nominał. Teraz jak skończy się zima chce przed sianokosami go zrobić. Czy te tanie wały można dawać na 3 szlif? Czy lepiej nowy? Za 1300-1400 zł jest na alegro indyjski wał+ wszyskie panewki. Ja mam do szlifierni 100km to jak policzę 2 razy dojazd do tego panewki to wyjdzie już pół nowego.
Offline
Oryginał tak zamiennika nie polecam chyba, że z azotowaniem. Jeśli chcesz żeby ci posłużył to kup nowy. Takie są uroki zakładów. Ja tylko raz dałem do lubawy w czasach lat świetlnych i to była totalna porażka gdzie nie wspomnę o zaleceniach gwarancyjnych zakładu i tym co było w środku. U nas jeden zakład masowo robił malutkie dziurki w kolektorze ssącym, żeby klientów nie brakowało ale klientów i ich już nie ma!
Offline
Oryginał czeski kosztuje ponad 4 tysie...
Offline