Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#281 2019-04-11 22:11:55

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 10539
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Rur3k napisał(a):

Krzysiek weź kufel piwa nalej do prawie pełna ( symulacja tłoka w gmp) i połóż na nim płaską deskę a następnie inną cieńszą ( symulującą głowicę po planowaniu) i powiedz czy jest jakaś różnica w obiętości pomiędzy piwem a deską w zależności od jej grubości. Możesz też przeprowadzić badanie dla DMP w tym celu wypij piwo z kufla img/smilies/wink.
W ten sposób wyszło że planowanie płaskiej głowicy nie zmienia stopnia sprężania.
Policzyłem za to ile zmalał by stopień sprężania gdyby w oryginale była uszczelka 1.2 mm a została zamieniona na grubszą 1.5 mm. Wyszło 4%. Niby nie dużo ale po wkręceniu zegara było by ciśnienie sprężania zamiast 17 tylko 16,3bar.

Uszczelka to nie deska.  Uszczelka ma dziurę na tuleję, to zakładka piwa wejdzie o 1,2-1,5mm więcej dzięki uszczelce.  Deska to głowica którą kładziemy na uszczelce....

Offline

 

#282 2019-04-11 23:54:56

Rur3k
cool
Skąd: Kuj-Pom CLI
Zarejestrowany: 2011-02-05
Posty: 1314
mieszkam w: Kuj-Pom
Typ kombajnu: bizon
Typ ciągnika: C360 9̶0̶4̶ jd4255

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja się odwołuje cały czas do twoich słów w których dla planowanej glowicy chcesz dawać grubszą uszczelkę "bo głowica cieńszą" dlatego w przykładzie z piwem pominąłem uszczelkę.

Krzysiek napisał(a):

po każdym równaniu jest ciut chudsza więc podkładka powinna być grubsza...
A że sprzęt nie jest nowy i pewnie choć raz miał głowice równaną  to proponuję 1,5mm

By nie zmienić stopnia sprężania należało by zastosować taką samą uszczelkę jak była wcześniej niezależnie ile razy głowica była robiona. Spróbował bym zmierzyć starą uszczelkę i na jej podstawie dobrać nową. Mnie przekonuje raczej ta 1,2 mm.


Marcin słowami o mierzeniu czujnikiem mnie naprowadził i odnalazłem już jak się dobiera uszczelki
W GMP tłok (denko) wystaje minimalne ponad blok silnika
gdy wystaje mniej niż 0.35 mm dajemy uszczelkę " cienką" gdy więcej " grubą"

Ostatnio edytowany przez Rur3k (2019-04-12 00:09:56)

Offline

 

#283 2019-04-12 07:56:40

marcin
cool
Skąd: zach
Zarejestrowany: 2007-10-13
Posty: 1707
mieszkam w: Pomorze
Typ kombajnu: ZO 56
Typ ciągnika: zt 303 , ursus 1634zu, 360 zt 300 na cześci 2 razy b-201 b-231

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

O to to u mnie pamiętam bylo  0.32 tyle pamiętam a powyżej 1.5 ,a zobacz jeszcze na uszczelkę z tego co oglądałem to uszczelki 1.2 jest cała materiałowa tylko okuta jest tam gdzie powinna być ,uszczelka 1.5 ma materiał i z jednej i drugiej strony blaszki na całej długości plus okucia  chciałem założyć większą czyli 1.5 bo solidniejsza ale mechanik mówił broń boże i mierzył ma być 1.2 przy 1.5 mówił że będzie ciężej palił ,słabszy i pokarze się dym czarny

Ostatnio edytowany przez marcin (2019-04-12 07:58:46)

Offline

 

#284 2019-04-12 08:12:32

Grzegorz89
cool
Zarejestrowany: 2010-10-02
Posty: 9075
mieszkam w: Wysokie k.Krasnegostawu
Typ kombajnu: e-512 ,e-512 na części, Claas Dominator105 108maxi
Typ ciągnika: zt 323A c360p zt303 belarus jumz.casemx120, ford tw25

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

NIe wiem czy przy obecnej jakości kompletów naprawczych, tak mała różnica w grubości uszczelki będzie miała znaczenie.

Offline

 

#285 2019-04-12 09:37:40

Piotrek1990
cool
Skąd: Złotów
Zarejestrowany: 2018-01-04
Posty: 1723
mieszkam w: Złotów-okolice
Typ kombajnu: MDW 525H
Typ ciągnika: Ursus 1614. Ursus C360

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja Jak szukalem uszczelkę to tylko jedna mi pasowała a chodziło o otwory na kanały. Każdy typ ma inną liczbę otworów a chyba to jest ważne, żeby wszędzie drożne  było.  Mechanik nie patrzył na grubość . Założył tą która pasuje . Jeździ tak 5 rok. Pali od pół obrotu a kopci jak ma ciężko jak to 1614


Siły na zamiary zmierz....

Offline

 

#286 2019-04-12 10:30:47

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 10539
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Rur3k napisał(a):

Ja się odwołuje cały czas do twoich słów w których dla planowanej glowicy chcesz dawać grubszą uszczelkę "bo głowica cieńszą" dlatego w przykładzie z piwem pominąłem uszczelkę.

Krzysiek napisał(a):

po każdym równaniu jest ciut chudsza więc podkładka powinna być grubsza...
A że sprzęt nie jest nowy i pewnie choć raz miał głowice równaną  to proponuję 1,5mm

By nie zmienić stopnia sprężania należało by zastosować taką samą uszczelkę jak była wcześniej niezależnie ile razy głowica była robiona. Spróbował bym zmierzyć starą uszczelkę i na jej podstawie dobrać nową. Mnie przekonuje raczej ta 1,2 mm.


Marcin słowami o mierzeniu czujnikiem mnie naprowadził i odnalazłem już jak się dobiera uszczelki
W GMP tłok (denko) wystaje minimalne ponad blok silnika
gdy wystaje mniej niż 0.35 mm dajemy uszczelkę " cienką" gdy więcej " grubą"

Dobra przyznaje rację moja teoria pasuje do równanego bloku bądź głowicy z komorą....

Offline

 

#287 2019-04-12 14:49:38

Laszek
cool
Zarejestrowany: 2012-04-01
Posty: 7325
mieszkam w: Śmiłowo, Piła WLKP
Typ kombajnu: E516B na części, E514
Typ ciągnika: zt 303, Belarus 1025, C360, C 355, C328

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Piotrek1990 napisał(a):

Ja Jak szukalem uszczelkę to tylko jedna mi pasowała a chodziło o otwory na kanały. Każdy typ ma inną liczbę otworów a chyba to jest ważne, żeby wszędzie drożne  było.  Mechanik nie patrzył na grubość . Założył tą która pasuje . Jeździ tak 5 rok. Pali od pół obrotu a kopci jak ma ciężko jak to 1614

To słabo Ci pali, powinna na widok kluczyka 😁


E 516 na części
Telefon 695 076 269

Offline

 

#288 2019-04-12 14:59:00

Piotrek1990
cool
Skąd: Złotów
Zarejestrowany: 2018-01-04
Posty: 1723
mieszkam w: Złotów-okolice
Typ kombajnu: MDW 525H
Typ ciągnika: Ursus 1614. Ursus C360

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Chyba na widok guzika img/smilies/tongue


Siły na zamiary zmierz....

Offline

 

#289 2019-05-19 10:55:35

slaw1
bardzo aktywny
Skąd: Tonin kuj-pom
Zarejestrowany: 2008-07-07
Posty: 161
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT 303D c-360 c-4011

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,czeka mnie ustawianie zaworów,a że nie robiłem tego w 1224,to proszę o pomoc.Kolejność ustawienia licząc od chłodnicy to 1-5-3-6-2-4 ,zawór wydechowy dół-góra ,następnie ssący dół-góra i ustawienie,czy dobrze myślę? A jak ustawia się na mijankę zaworów,jaka jest zasada? Pozdrawiam.

Offline

 

#290 2019-05-19 18:17:31

Andrew89
cool
Skąd: Kalinowice Górne
Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 2774
mieszkam w: Kalinowice Górne DZA
Typ kombajnu: E-514 ; B-201
Typ ciągnika: Fortschritt 325 A,Ford New Holland 7840, Lamborghini 653DT, C-360 ostrówek K 162

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja zawsze ustawiam jak tłok jest w gmp na zapłonie.


"Główną siłą napędową socjalizmu i komunizmu jest zawiść. W kraju kapitalistycznym gdy biedak w tico widzi bogacza w jaguarze, to marzy o dniu w którym też sobie kupi jaguara. W kraju komunistycznym myśli, by bogaczowi tego jaguara skonfiskować, a w socjalizmie – bardzo wysoko opodatkować."
Źródło: „Dziennik Polski”, 9 kwietnia 2010, s. 2

Offline

 

#291 2019-08-05 14:25:19

Rur3k
cool
Skąd: Kuj-Pom CLI
Zarejestrowany: 2011-02-05
Posty: 1314
mieszkam w: Kuj-Pom
Typ kombajnu: bizon
Typ ciągnika: C360 9̶0̶4̶ jd4255

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Orientuje się ktoś czy można przez jakiś czas jeździć na włożonych kompletach naprawczych od turbo (3 pierścienie) do zwykłego? Planuje zwiększyć moc. Głowicę robię już na turbo. Między tłokiem i tuleją jest spora szpara więc nie wiem czy nie kwalifikuje się już na zmianę. Zostanie mi wtedy zmiana końcówek na 5 otworowe. Wymiana kolektorów i pompy wtryskowej i dokupienie turbiny. Zboża jeszcze nie sprzedałem więc cały remont musi poczekać. Założył bym tylko to co w środku.


Turbo skąd bierze olej ? Z tego samego otworu co zegar czy ma osobny wykonany?

Offline

 

#292 2019-08-05 18:33:55

Piotrek1990
cool
Skąd: Złotów
Zarejestrowany: 2018-01-04
Posty: 1723
mieszkam w: Złotów-okolice
Typ kombajnu: MDW 525H
Typ ciągnika: Ursus 1614. Ursus C360

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Turbina ma smarowanie z tej samej dziury po prawej co pompa wtryskowe. Rurka idzie na turbinę górą między pokrywami Ale może to tylko u mnie ?


Siły na zamiary zmierz....

Offline

 

#293 2019-08-05 19:35:32

Rur3k
cool
Skąd: Kuj-Pom CLI
Zarejestrowany: 2011-02-05
Posty: 1314
mieszkam w: Kuj-Pom
Typ kombajnu: bizon
Typ ciągnika: C360 9̶0̶4̶ jd4255

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Tyle że u mnie pompa nie jest smarowana. Mam tylko wyprowadzenie na zegar za filtrami z 8 cm poniżej kranika wody. Jest jakaś płaszczyzna jakby pod śrubkę  z drugiej strony filtrów i się zastanawiam czy nie tam wychodzi w oryginale.

Offline

 

#294 2019-08-05 21:25:23

Piotrek1990
cool
Skąd: Złotów
Zarejestrowany: 2018-01-04
Posty: 1723
mieszkam w: Złotów-okolice
Typ kombajnu: MDW 525H
Typ ciągnika: Ursus 1614. Ursus C360

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

W bloku widać wyraźnie nadlew więc jest tam jakiś solidny kanał olejowy. Na to wychodzi ze pompa przy turbo ma smarowanie


Siły na zamiary zmierz....

Offline

 

#295 2019-08-05 22:50:08

andre902
doktorat z fortschritta
Skąd: Elbląg
Zarejestrowany: 2014-01-02
Posty: 893
mieszkam w: Elbląg
Typ kombajnu: E512, Claas Dominator 105
Typ ciągnika: U-902 C-330 U-1614

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Ja mam w swojej 902 zestawy od turbo i chodzi tak 4000mth i nic się nie dzieje.


Fortschritt b201/5 Fortschritt E512 Fortschritt B-605
Nigdy nie jest tak źle, żeby nie mogło być gorzej img/smilies/smile

Offline

 

#296 2019-08-29 21:10:42

slaw1
bardzo aktywny
Skąd: Tonin kuj-pom
Zarejestrowany: 2008-07-07
Posty: 161
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT 303D c-360 c-4011

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,zapiekła mi się pompa wtryskowa na dwóch sekcjach ,majster od pomp ją rozebrał wyczyścił i stwierdził że winą jest paliwo.Cały układ wyczyściłem ,filtry paliwa nowe,paliwo ze zbiornika spuszczone i zalane czyste,po jednym dniu jazdy po zgaszeniu zaczyna się zapowietrzać a nawet w trakcie pracy zgaśnie i ciężko go odpalić. W układzie w trakcie odpowietrzania nie ma powietrza a nie chce pobierać paliwa z pompy. Pompiarz stwierdził iż sekcje są dobre, pompa była ustawiana. Czy winą może być zaworek zwrotny? Ręce mi opadają. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Offline

 

#297 2019-08-29 22:39:12

androl
cool
Zarejestrowany: 2013-01-19
Posty: 6424
mieszkam w: powiat ciechanowski
Typ kombajnu: Bizon ZO56 6ct107
Typ ciągnika: ZT323 6ct107,MTZ82,Ostrówek transformers, Renault 120.54

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Micro nieszczelność na rurce od pompki do filtrów, tak miałem w bizonie. Nie szło odpowietrzyć, wymiana rurki na przewód elastyczny załatwiła sprawę.

Offline

 

#298 2019-08-30 08:46:26

Pietia
cool
Skąd: Wielkopolska okolice Rawicza
Zarejestrowany: 2006-12-11
Posty: 2963
mieszkam w: Okolice Rawicza
Typ kombajnu: FORTSCHRITT
Typ ciągnika: Watacha ruskich, ZT 303 pojechal w Bieszczady

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

androl napisał(a):

Micro nieszczelność na rurce od pompki do filtrów, tak miałem w bizonie. Nie szło odpowietrzyć, wymiana rurki na przewód elastyczny załatwiła sprawę.

to samo miałem w jednym rusku powymieniałem wszystkie  ich oryginalne twarde węże na elastyczne czarne i problem sam się rozwiązał

Offline

 

#299 2019-08-30 22:49:42

Andrew89
cool
Skąd: Kalinowice Górne
Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 2774
mieszkam w: Kalinowice Górne DZA
Typ kombajnu: E-514 ; B-201
Typ ciągnika: Fortschritt 325 A,Ford New Holland 7840, Lamborghini 653DT, C-360 ostrówek K 162

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

slaw1 napisał(a):

Witam,zapiekła mi się pompa wtryskowa na dwóch sekcjach ,majster od pomp ją rozebrał wyczyścił i stwierdził że winą jest paliwo.Cały układ wyczyściłem ,filtry paliwa nowe,paliwo ze zbiornika spuszczone i zalane czyste,po jednym dniu jazdy po zgaszeniu zaczyna się zapowietrzać a nawet w trakcie pracy zgaśnie i ciężko go odpalić. W układzie w trakcie odpowietrzania nie ma powietrza a nie chce pobierać paliwa z pompy. Pompiarz stwierdził iż sekcje są dobre, pompa była ustawiana. Czy winą może być zaworek zwrotny? Ręce mi opadają. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Na początek napisz w jakim ciagniku,  w opisie masz inne niż temat wątku, to istotne bo różnie są ulokowane zbiorniki, nieraz poniżej pompy, najczęściej są nad pompą. Tak jak koledzy piszą zacznij od wymiany przewodów gumowych na nowe i dobre opaski.


"Główną siłą napędową socjalizmu i komunizmu jest zawiść. W kraju kapitalistycznym gdy biedak w tico widzi bogacza w jaguarze, to marzy o dniu w którym też sobie kupi jaguara. W kraju komunistycznym myśli, by bogaczowi tego jaguara skonfiskować, a w socjalizmie – bardzo wysoko opodatkować."
Źródło: „Dziennik Polski”, 9 kwietnia 2010, s. 2

Offline

 

#300 2019-08-31 20:38:12

slaw1
bardzo aktywny
Skąd: Tonin kuj-pom
Zarejestrowany: 2008-07-07
Posty: 161
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT 303D c-360 c-4011

Re: Nowy, używany zabytek Ursus 1224

Witam,chodzi o ursusa 1224 zbiornik paliwa u góry,pompa znów się zapiekła tym razem na czterech sekcjach,majster stwierdził że winą jest paliwo,tylko dlaczego dwa inne ciągniki C360 chodzą bez problemu.. a tankowane są z tego samego zbiornika od 3 miesięcy. Majster twierdzi że winą mogą być sekcje i chce je wymienić. Czy miał ktoś taki przypadek? Pozdrawiam.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo