Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#1 2011-06-24 22:24:40

jaro12
aktywny
Zarejestrowany: 2009-07-19
Posty: 68
mieszkam w: lubelskie
Typ kombajnu: E 512
Typ ciągnika: C 330M MF 565 MF 298

filtry oleju i czujniki

Witam, przed tym sezonem chciałem troche bardziej przygotować się do żniw niż w tamtym roku, otóż przez ostatnie sezony nie miałem zegara ciśnienia oleju w silniku tylko przed sezonem sprawdzałem zegarem, takim wkręcanym. Na dole filtra oleju mam trzy czujniki, pierwszy zaślepiłem bo leciał z niego olej i był nigdzie nie podłączony, drugi długi z kabelkiem który jest podłączony z dużą lampką w kabinie i trzeci z dwoma wyjściami i nie idą do niego żadne kable. Do czego one służą jak to podłączyć. Gdzie najlepiej zamontować wąż olejowy do zegara w kabinie? I po przykręceniu rozrusznika zauważyłem że pod jedną obejmą jest śróbka na płaski śrubokręt i cieknie mi z niej olej. Po co ta śrubka? pozdrawiam

Offline

 

#2 2011-06-24 22:38:23

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 3061
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: filtry oleju i czujniki

Offline

 

#3 2011-06-25 16:47:27

jaro12
aktywny
Zarejestrowany: 2009-07-19
Posty: 68
mieszkam w: lubelskie
Typ kombajnu: E 512
Typ ciągnika: C 330M MF 565 MF 298

Re: filtry oleju i czujniki

no przeczytałem sobie i mi się trochę rozjaśniło, rozumiem ta śrubka pod rozrusznikiem to do czujnika?. Jaki najlepiej kupic czujnik, taki z przewodem olejowym czy elektryczny bo jakoś nie chce mi się wierzyć że ten z przewodem olejowym pokazuje odpowiednie ciśnienie.

Offline

 

#4 2011-06-25 19:40:28

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 3061
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: filtry oleju i czujniki

Nie czytałeś dokładnie. Te śrubki są do czyszczenia magistrali olejowej przy wałku rozrządu. Można w miejsce którejś z nich wkręcić czujnik ciśnienia. Myślę, że elektryczny jest pewniejszy i wygodniejszy w montażu. Mam założony od C 330, gwint pasuje.

Offline

 

#5 2011-06-25 20:59:22

jaro12
aktywny
Zarejestrowany: 2009-07-19
Posty: 68
mieszkam w: lubelskie
Typ kombajnu: E 512
Typ ciągnika: C 330M MF 565 MF 298

Re: filtry oleju i czujniki

dzięki sławek masz + img/smilies/smile

przepraszam że tak pod spodem. A ten czujnik i zegar jest na 12 v czy można go założyć na 24v?. Przeglądam strony i nie mogę takowego znaleść. Ma ktos na niego namiary? Z góry dziękuję

Ostatnio edytowany przez jaro12 (2011-06-25 22:11:02)

Offline

 

#6 2011-06-26 00:34:48

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 3061
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: filtry oleju i czujniki

Zaraz, chwila, chyba się nie rozumiemy.
Ja mam czujnik i kontrolkę, jak w C 330. Czujnik łączy tylko masę, więc mu wszystko jedno 12 czy 24 V. Tzn chyba - elektrykiem nie jestem. Do kontrolki idzie plus (12, czy 24 V - kwestia gustu), na zgaszonym silniku, sprężynka w czujniku dociska suwak do obudowy (masa) - kontrolka świeci, zamknięty obwód. Odpalasz silnik, ciśnienie oleju pokonuje opór sprężynki w czujniku, odsuwa suwak od obudowy (masy), przerwany odwód, kontrolka gaśnie. Po co Ci następny zegar, przecież jeden oryginalny już masz ! U siebie robiąc dodatkowy czujnik elektryczny i kontrolkę, zdublowałem tak jakby układ informacyjny kierowcy. Na filtrach z Grudziądza odczyty są identyczne. Przy odpaleniu ciśnienie rośnie - kontrolka gaśnie, po zgaszeniu ciśnienie spada - kontrolka się zapala.

Offline

 

#7 2011-06-26 19:53:54

jaro12
aktywny
Zarejestrowany: 2009-07-19
Posty: 68
mieszkam w: lubelskie
Typ kombajnu: E 512
Typ ciągnika: C 330M MF 565 MF 298

Re: filtry oleju i czujniki

Taki czujnik z kontrolką mam jak zapale gaśnie a jak zgaszę silnik to się zapala. Ja chciałem założyć elektroniczny zegar ciśnienia oleju, bo nie chce tego z przewodem. Przewód mam odłączony od silnika i leży pod silnikiem, tak już było jak kupiłem. Mam zamiar kupić w grene zegar elektroniczny i czujnik od c 385 podobno są na 24v. Co myslicie o takim rozwiązaniu?

Offline

 

#8 2011-06-26 20:45:03

Dario
cool
Skąd: Ciemnogród Polską zwany
Zarejestrowany: 2008-07-16
Posty: 2558
mieszkam w: jaskini
Typ kombajnu: kolega
Typ ciągnika: zt 303

Re: filtry oleju i czujniki

Jeśli wskaźnik jest szczelny i odporny na kurz to możesz założyć, ja miałem do wody z 385 w ciągniku i zgona zaliczył od kurzu.

Offline

 

#9 2011-06-27 18:16:00

misiek07221
aktywny
Zarejestrowany: 2007-02-07
Posty: 81

Re: filtry oleju i czujniki

Ja osobiscie uwazam,że najlepszy to taki manometr jak orginalnie zakładali na cisnienie,elektryczny to moze i dobry do poki cos nie padnie.I tez przeciez nie problem taki zamontowac kupic przewod zakuc z jednej strony i z drugiej i ma byc.

Offline

 

#10 2011-07-11 23:18:02

jaro12
aktywny
Zarejestrowany: 2009-07-19
Posty: 68
mieszkam w: lubelskie
Typ kombajnu: E 512
Typ ciągnika: C 330M MF 565 MF 298

Re: filtry oleju i czujniki

witam po przerwie, zakupiłem na allegro wskaźnik i czujnik od stara 200 wskaźnik 50zł czujnik 30zł. mieści się w miejsce starego, ładnie pokazuje ciśnienie. Na zimnym 5-6 na ciepłym 4-4,5 tak że chyba dobrze. pozdrawiam

Offline

 

#11 2011-07-20 14:37:44

maksx
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2008-09-11
Posty: 800
Typ kombajnu: E514
Typ ciągnika: LIAZ ST180 N ,JOHN DEERE 4240s,MTZ 82

Re: filtry oleju i czujniki

Mam takie pytanie ,co roku jak wymieniam olej i wkład filtra oleju jest pęknięta tulejka plastikowa stożkowa ,ta w srodku wkładu. Czy macie to samo i czy ta tulejka musi być? Kombajn E514

Offline

 

#12 2011-07-20 15:26:29

Scorpion
cool
Skąd: Kuj-Pom
Zarejestrowany: 2010-01-19
Posty: 3003
mieszkam w: oborze
Typ kombajnu: -----
Typ ciągnika: ZT 323A/300/c330/c355/Torpedo

Re: filtry oleju i czujniki

Z tego co kojarzę to raczej niebezpieczne... Masz pewnie chiński wkład..

Offline

 

#13 2011-07-20 18:33:11

ojanusz
cool
Zarejestrowany: 2008-05-03
Posty: 1666
mieszkam w: okolice Płocka
Typ kombajnu: Massey Ferguson 36RS
Typ ciągnika: FORD TW 15,MF 397T,

Re: filtry oleju i czujniki

Ja tak miałem jak zakładałem filtry z Filtrona,Teraz zakładam tylko od PiotraK i po problemie.Jak mi popękała tulejka to musiałem czyścić kanał olejowy z pozostałość tulejki.


Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...img/smilies/wink

img/smilies/smile E-516 na części. img/smilies/smile

Offline

 

#14 2011-07-20 18:49:29

Scorpion
cool
Skąd: Kuj-Pom
Zarejestrowany: 2010-01-19
Posty: 3003
mieszkam w: oborze
Typ kombajnu: -----
Typ ciągnika: ZT 323A/300/c330/c355/Torpedo

Re: filtry oleju i czujniki

O to mi chodziło... img/smilies/tongue

Offline

 

#15 2011-07-22 14:42:17

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: filtry oleju i czujniki

maksx napisał(a):

Mam takie pytanie ,co roku jak wymieniam olej i wkład filtra oleju jest pęknięta tulejka plastikowa stożkowa ,ta w srodku wkładu. Czy macie to samo i czy ta tulejka musi być? Kombajn E514

To chłopaki spod budki z piwem, nie powiedzieli Ci dlaczego ta tulejka pęka?

Gdybyś silnik miał w lepszej kondycji, to już dawno byłoby po nim. Teraz nawet jak zaczniesz używać odpowiednie wkłady, to i tak nie wiadomo co będzie dalej, bo to zależy od tego jak i gdzie ta tulejka prędzej pękała.


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

#16 2011-07-22 14:49:45

MAREKPE
Administrator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 5400
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: filtry oleju i czujniki

Tak sobie kiedyś myślałem, że jak ta tulejka tak pęka, to może wytoczyć ją ze stali i będzie jedna na całe życie?


Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko – Ósmy dzień tygodnia

Offline

 

#17 2011-07-22 15:09:03

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: filtry oleju i czujniki

W sumie można, ale to i tak niewiele zmienia, zresztą podobnie rozwiązano ten problem w pozostałych silnikach IFY. Co prawda uchroni to silnik przed konsekwencjami połamanej tulejki, ale w żadnym stopniu nie zabezpieczy przed badziewnymi wkładami filtra oleju, które to właśnie wyrządzają tu najwięcej szkód. Używając właściwe wkłady filtra oleju, tulejka ta nigdy nie pęknie, nigdy się nie połamie i wystarczy na całe "życie" silnika.


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

#18 2011-07-22 15:21:26

maksx
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2008-09-11
Posty: 800
Typ kombajnu: E514
Typ ciągnika: LIAZ ST180 N ,JOHN DEERE 4240s,MTZ 82

Re: filtry oleju i czujniki

PiotrK napisał(a):

maksx napisał(a):

To chłopaki spod budki z piwem, nie powiedzieli Ci dlaczego ta tulejka pęka?

pod budką z piwem rozmawiamy o rekordach w piciu ,a nie o takich bzdurach jak jakieś filtry oleju.Piotrze napisz w końcu po polsku o co Ci chodziło ,bo tych skrutów myślowych Twoich nie rozkminiłem. Pęka mi g..niany plastik i tyle i czytam że innym też pęka .To co według Ciebie wszyscy jesteśmy z pod budki z piwem??????

Offline

 

#19 2011-07-22 15:48:03

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: filtry oleju i czujniki

Spokojnie maksx, ja tylko odpłaciłem Ci pięknym za nadobne... Było to już dawno i możesz nie pamiętać, ale dopiero teraz mogę powiedzieć, że jesteśmy kwita ;-)

Temat tej tulejki i tych nieszczęsnych wkładów wałkowany był tu już kilka razy. Chodzi o to, że kiepskie wkłady, które nigdy nie powinny być używane jako wkłady filtrów oleju do silników IFY, "zakleszczają się" powodując m.in. pękanie właśnie tej tulejki. Gdy silnik jest w dobrej kondycji, to taki wkład powoduje nawet zatarcie silnika (niejednokrotnie z wystawieniem kopyta) w ciągu kilkunastu minut pracy po wymianie wkładu filtra oleju.

Ostatnio edytowany przez PiotrK (2011-07-22 15:50:57)


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

#20 2011-07-22 15:48:18

sarast
cool
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 2612
mieszkam w: lubuskie pow.krosno odrzańskie
Typ kombajnu: E 514 .
Typ ciągnika: 323 ostatni rodzynek i stado innych koników roboczych

Re: filtry oleju i czujniki

jest kilka przyczyn lipa filtry oleju ostatnio też opinia o słabej jakośći filtra powietrza plastyk 15 złotych w postolicach


Leszek   dla kolegów'

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo