Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#21 2009-02-21 21:17:12

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 3062
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: Najszybszy Bieg

O przesuwkach pisałem min. dziesięć razy - bo to ważne ! Niestety, jw. Nie zawsze dociera.

Offline

 

#22 2009-02-22 11:07:27

Marek323
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2008-01-13
Posty: 311
mieszkam w: Mazury
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Re: Najszybszy Bieg

Naprawa skrzyni biegów jest bardzo prosta, tylko że najpierw trzeba stwierdzić co jej dolega a potem naprawiać.

Offline

 

#23 2009-02-22 14:34:50

piotr_czaplinski
bardzo aktywny
Zarejestrowany: 2007-09-14
Posty: 150
Typ kombajnu: Massey Ferguson 507
Typ ciągnika: ZT 303

Re: Najszybszy Bieg

Marek323 napisał(a):

Naprawa skrzyni biegów jest bardzo prosta, tylko że najpierw trzeba stwierdzić co jej dolega a potem naprawiać.

Marku, za to muszę dać Ci plusa, chociaż bym nie chciał. To najbardziej twórcze stwierdzenie jakie padło kiedykolwiek na tym szacownym forum:brawo:.
Poza tym, to zakleszczanie biegów może być spowodowane też luzem na wybieraku, który można stwierdzić, jeśli dźwignię można lekko obrócić o jakiś kąt - wybierak wchodzi w wodziki na ukos, trudno włączyć wsteczny lub wyłączyć itd. Likwiduje się go przez dokręcenie śruby przy korpusie dźwigni. No ale to można sobie zostawić na deser w całej skrzyni

Offline

 

#24 2009-02-22 15:36:29

323
The best
Zarejestrowany: 2009-01-10
Posty: 226

Re: Najszybszy Bieg

Piotrze którą śróbę przy korpusie jeżeli chodzi o 323?

Offline

 

#25 2009-02-22 21:50:54

Marek323
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2008-01-13
Posty: 311
mieszkam w: Mazury
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Re: Najszybszy Bieg

W moim przypadku biegi się zakleszczały z powodu zużytej przesówki

Offline

 

#26 2009-04-17 20:29:47

damiansc
udzielający się
Zarejestrowany: 2008-04-05
Posty: 11

Re: Najszybszy Bieg

jak się zepsuło cięzko powiedzieć wszystko zaczęło się od tego że zakleszczały sie biegi np był wsteczny i nie można było go wyrzucić albo np dało się terenowe i nie było wstecznego...dziś juz zacząłem tam coś minimalnie rozbierac bo niestety nie miałem wczesniej czasu i ciagle myśle co może byc bo z przesówkami kombinowałem juz kiedyś i to bardzo duzo i nie przynisło efektu natomiast dziś zauważyłem koło tes przystawki z której wychodzi wał przedniego napędu jakiś przełacznik wchodzący do skrzyni i ma on 3 pozycje w których można go ustawic a nie wiem co to jest czy ktos może mi pomóz?? czy to czasem nie była tego wina??

Offline

 

#27 2009-04-18 14:23:01

mocne255
doktorat z fortschritta
Skąd: Woj kuj-pom
Zarejestrowany: 2008-12-24
Posty: 367
mieszkam w:
Typ kombajnu: Bizon Z050
Typ ciągnika: ZT 323 A ZT 303 D Zetor 5211 C-360

Re: Najszybszy Bieg

Ten przełącznik to chyba będzie od pompy hydrałlicznej

Offline

 

#28 2010-03-12 22:45:52

tomekzalek
bardzo aktywny
Skąd: Kuj-Pom
Zarejestrowany: 2010-02-06
Posty: 198
mieszkam w: Nowogród
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 303 . C-330

Re: Najszybszy Bieg

Dobra chłopaki. Ogromna prośba do was wszystkich. Może ktoś narysować mi schemat biegów do ZT303. Wiem że to jest gdzieś na forum ale za cholerę nie mogę go znaleźć. Jak ktoś wie gdzie to jest to niech da mi znać. Pilnie potrzebuję. Dla pomocnej duszy duży + ode mnie. Pozdrowionka.

Offline

 

#29 2010-03-12 22:59:00

sławek77
cool
Skąd: wielkopolska
Zarejestrowany: 2009-05-13
Posty: 1347
mieszkam w:
Typ kombajnu: E 524
Typ ciągnika: ZT 323 A, 4011

Re: Najszybszy Bieg

Offline

 

#30 2010-03-12 23:11:32

tomekzalek
bardzo aktywny
Skąd: Kuj-Pom
Zarejestrowany: 2010-02-06
Posty: 198
mieszkam w: Nowogród
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 303 . C-330

Re: Najszybszy Bieg

Sławuś dzięki, i masz + . A teraz pytanko: czy wszystkie 303 mają ten wsteczny który włancza się od 1 w lewo, bo u mnie go nie ma.

Offline

 

#31 2010-03-12 23:36:56

Dario
cool
Skąd: Ciemnogród Polską zwany
Zarejestrowany: 2008-07-16
Posty: 2558
mieszkam w: jaskini
Typ kombajnu: kolega
Typ ciągnika: zt 303

Re: Najszybszy Bieg

Musi być bo to ten sam wsteczny co na dwójce, tylko że na jedynce, tzn. ten sam ale wolniejszy.
W lewo, do góry i jest jedynka i teraz znowu w lewo i na dół i jest 1 wsteczny.

Ostatnio edytowany przez Dario (2010-03-12 23:37:28)

Offline

 

#32 2010-03-12 23:43:49

tomekzalek
bardzo aktywny
Skąd: Kuj-Pom
Zarejestrowany: 2010-02-06
Posty: 198
mieszkam w: Nowogród
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 303 . C-330

Re: Najszybszy Bieg

Kurna nie mam go. Mam tylko ten od 2. Bo 1,2 i 3 są normalnie. Co by mogło mu dolegać jeśli faktycznie nie mam tego wstecznego od 1?

Dziś oglądałem dokładnie: niema go. Może przyczyną tego jest luz dźwigni. Kręcą się wokół własnej osi. Tak powinno być czy coś jest nie tak? Jeśli nie tak to co trzeba zrobić? Pomóżcie. http://www.elendili.pl/images/smiles/nie_wiem

Ostatnio edytowany przez tomekzalek (2010-03-13 12:28:28)

Offline

 

#33 2010-03-13 18:30:59

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 3062
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: Najszybszy Bieg

Tak jak mówi Dario. Masz jeden - musisz mieć oba. Że jest wolniejszy, czy szybszy, to kwestia reduktora. Skoro twierdzisz, że na pierwszym reduktorze wstecznego nie masz, wygląda to na błąd w zewnętrznym mechanizmie zmiany biegów.

Offline

 

#34 2010-03-13 23:33:26

tomekzalek
bardzo aktywny
Skąd: Kuj-Pom
Zarejestrowany: 2010-02-06
Posty: 198
mieszkam w: Nowogród
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 303 . C-330

Re: Najszybszy Bieg

Czyli co jest ok czy nie, bo już sam nie wiem?

Offline

 

#35 2010-03-14 00:11:51

maxi900
doktorat z fortschritta
Skąd: Lidzbark Warmiński
Zarejestrowany: 2007-12-17
Posty: 688
mieszkam w:
Typ kombajnu: NH 1540
Typ ciągnika: ZT 323 87',MTZ '86, C-330

Re: Najszybszy Bieg

spoko tomek... masz luzy na dzwigniach img/smilies/wink nic nie bój. Przerabiałem ten problem.

Na początku jak kupiłem traktor teoretycznie nie było wogóle wstecznych img/smilies/wink Potem wykręciłem tą, jakby to nazwać, obudowę z tulejkami i wodzikami która dochodzi do mechanizmu zatrzaskowego. Kliny były jak wióry i wszystki zostały wymienione (niektóre na większe bo oryginalny rozmiar też miał luz to trzeba było zeszlifować te wcięcie na wałku na większy klin).......  efekt? Znalazły się wsteczne. Póki co na I grupie czyli najwolniejszych. Na II za nic nie można było włożyć. Następnie wg instrukcji PiotraK jak mogłem zeszlifowałem od wajchy tą półkulę i podłożyłem podkładę (jak nie znasz tematu to do niego dzwoń ew jedź z całym wykręconym elenentem) oraz założyłem inny klin-kołek centrujący wajchę. Okazało się że wprawdzie jeszcze daleko do OKEJ ale już co jakiś czas uda się trafić w II grupie na wsteczne. Najwięcej bigosu robi ten właśnie klin-kołek co blokuje wajchę przed obracaniem. Jak wajcha kręci się jak szmata to się nie dziw że wsteczne nie wchodzą. Zacznij od tego. Jak to będzie zrobione to dopiero zaczniesz się martwić. Roboty niedużo, regenerację PiotrK robi super więc czas się za to wziąć. W końcu czasami wsteczne mogą ci się przydać img/smilies/wink

Offline

 

#36 2010-03-14 00:15:13

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 3062
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: Najszybszy Bieg

No to postaram się bardziej precyzyjnie. Jest OK, bo masz wsteczny, nie jest OK bo nie masz wstecznego na obu przełożeniach. Teraz trochę teorii. Skrzynia biegów, w zasadzie jest do wszystkiego, nie tylko do biegów. Zmiana przełożeń w faktycznej skrzyni biegów, zmiana przełożeń reduktora, załączanie WOMu, półbiegi, i skrzynka redukcyjna napędu na przednią oś, na dokładkę załączanie blokady tylnego mostu - wystarczy ? Teraz Twoje pytanie - jest OK, czy nie jest ?
90 % z tych funkcji, w tym konkretnym przypadku można śmiało wykluczyć i to jest na OK. Zostaje 10 % nieszczęsne. Wsteczny masz, bo na jednej redukcji jest, czyli ogólnie rzecz biorąc wsteczny jest, tylko nie możesz lub nie potrafisz go wybrać na pierwszym reduktorze. Wajcha od biegów, 1, 2, 3, jest sprawna, bo biegi wybiera. Problem masz z wajchą od reduktorów. Nie mam 303, tam są wajchy na wprost skrzyni. Nie będę bajek opowiadał, wajch od 303 nigdy nie widziałem, ale zasadę działania tych skrzyń mniej-więcej kumam. Szukaj przyczyny na dźwigni reduktora, wodziki, widełki - w tej kolejności.

Offline

 

#37 2010-03-14 12:48:15

Dario
cool
Skąd: Ciemnogród Polską zwany
Zarejestrowany: 2008-07-16
Posty: 2558
mieszkam w: jaskini
Typ kombajnu: kolega
Typ ciągnika: zt 303

Re: Najszybszy Bieg

Tutaj http://fortschritt.p2a.pl/viewtopic.php?id=620 masz katalog z 303, ściągnij go sobie, rozpakuj i poszukaj obrazka 3301, na nim masz dźwignie zmiany biegów w częściach. Jeśli wajcha się kręci to pewnie nie masz już kołka nr.6 z tego obrazka lub lata ten kołek we wszystkie strony. Ja zamiast kołka wpakowałem tam śrubkę, zeszlifowałem jej tylko łeb na prostokąt i na zewnątrz jest jeszcze nakrętką skontrowana, nie za mocno bo musi się trochę obracać. Jak na razie ten patent działa, chcąc to zrobić do porządku, trzeba by powymieniać wszystko co w tym lata.

Offline

 

#38 2010-03-14 15:12:19

tomekzalek
bardzo aktywny
Skąd: Kuj-Pom
Zarejestrowany: 2010-02-06
Posty: 198
mieszkam w: Nowogród
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: ZT 303 . C-330

Re: Najszybszy Bieg

Dobra panowie wielkie dzięki. jutro może zwale podłogę i oglądnę co tam piszczy. W razie co będę Pytał dalej.

A, czy ja mogę na razie tak jeździć bo z kasą u mnie krucho, a nie wiem jak rozbiorę co tam będzie do zrobienia. Bo ten wsteczny z 2 mam, poza tym wszystkie inne biegi wchodzą łatwo. Nic nie rozwali się chyba co?

Ostatnio edytowany przez tomekzalek (2010-03-14 15:42:34)

Offline

 

#39 2010-03-14 20:16:19

maxi900
doktorat z fortschritta
Skąd: Lidzbark Warmiński
Zarejestrowany: 2007-12-17
Posty: 688
mieszkam w:
Typ kombajnu: NH 1540
Typ ciągnika: ZT 323 87',MTZ '86, C-330

Re: Najszybszy Bieg

Nikt ci na to w 100% nie odpowie. Musisz być ostrożny w czasie pracy i co najważniejsze wkładaj biegi z wyczuciem a nie na siłę!! Byle jakie wkładanie biegów również prowadzi do awarii....

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo