Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#1 2009-12-27 22:11:30

Fenol
cool
Skąd: Konin
Zarejestrowany: 2007-06-08
Posty: 3746
mieszkam w: Czarnej Dupie
Typ kombajnu: niestety Bizon Z056
Typ ciągnika: ZT323, 385

Ifa W50/w60

interesujące ciężarówki, jaka jest różnica między nimi, jakie mają skrzynie, ile biegów i jak one wyglądają, czy wszystkie są 4x4, czy mają reduktor, jak szybko jeżdżą:), czy osprzęt z jakimi się pojawiają napędzany jest hydraulicznie? kto zna te maszynki niech pisze img/smilies/trink39


Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

Offline

 

#2 2009-12-28 23:07:51

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: Ifa W50/w60

No to może ja zacznę img/smilies/wink

Tych dwóch Ifek to nie porównasz, bo nie ma takiej IFY jak W60. Jest L60 (nowszy model W50) i to zapewne o nią Ci chodziło.

Obie wychodziły w wersjach 2x4 jak i 4x4 w ogromnej ilości konfiguracjach, tzn. ciężarówki, wywrotki, ciągniki siodłowe, dźwigi, wozy strażackie, z pojedynczymi i podwójnymi kabinami, drabiny strażackie, wozy bojowe, cysterny, paszowozy, mlekowozy, mąkowozy itd.
Ogólnie W50 produkowano w ponad 50-ciu odmianach z ok. 250-cioma wersjami wyposażenia.
Fajne były też takie wersje rolnicze W50 LA/Z, krótkie z napędem 4x4. Był to jeden samochód z kilkoma typowo rolniczymi nadwoziami do wymiany (m.in. beczka, wywrotka, rozrzutnik obornika, rozrzutnik nawozów) w komplecie oraz ze specjalnym wałem do napędu maszyn żniwnych.

W W50 były montowane silniki 4VD, takie same jak w "naszych" wszystkich traktorach i kombajnach 512, 514, z drobnymi różnicami, zwłaszcza w mocy, bo w samochodach miały one 125KM.

W L60, montowane były silniki 6VD - 180KM, tzw. trzeciej generacji - konstrukcja MAN'a, czyli z 6-cioma pojedynczymi głowicami i żeliwnymi tłokami w kształcie litery T (super rozwiązanie i duża wytrzymałość). Te silniki montowane były również w "naszych" kombajnach 516, 517 i 524.
Posiadały reduktor w skrzyni biegów, przez co miały 8 biegów do przodu.

To tak najkrócej i najogólniej.

Ostatnio edytowany przez PiotrK (2009-12-28 23:13:21)


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

#3 2009-12-28 23:23:32

Fenol
cool
Skąd: Konin
Zarejestrowany: 2007-06-08
Posty: 3746
mieszkam w: Czarnej Dupie
Typ kombajnu: niestety Bizon Z056
Typ ciągnika: ZT323, 385

Re: Ifa W50/w60

Piotrze aby napewno silnik 6" z L60 do 517? bo to z deka rażąca dysproporcja mocy do potrzeb kombajnu?


Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

Offline

 

#4 2009-12-29 01:09:14

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: Ifa W50/w60

Ale że za dużo koników czy za mało? img/smilies/wink Silnik 8VD w tych kombajnach ma ok. 230KM.


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

#5 2009-12-29 18:05:29

Fenol
cool
Skąd: Konin
Zarejestrowany: 2007-06-08
Posty: 3746
mieszkam w: Czarnej Dupie
Typ kombajnu: niestety Bizon Z056
Typ ciągnika: ZT323, 385

Re: Ifa W50/w60

PiotrK napisał(a):

W L60, montowane były silniki 6VD - 180KM, tzw. trzeciej generacji - konstrukcja MAN'a, czyli z 6-cioma pojedynczymi głowicami i żeliwnymi tłokami w kształcie litery T (super rozwiązanie i duża wytrzymałość). Te silniki montowane były również w "naszych" kombajnach 516, 517 i 524.

właśnie tu nie dziwisz bo 180 kucy to nie 230 img/smilies/1087
(czy taki silniczek mogę wstawić do sieczkarni E281? i czy będzie pasować?)
czy ktoś zna jaką stronę fanów ciężarówek gdzie mogę poczytać o ciężarówkach ifa?  zastanawia mnie że ma ona 180 koni, wydaje mi się że bardzo dużo za dużo, forszajem ciągnę z max prędkością bez problemu zestaw  ~30t z mocą 180km pewnie oderwałbym się od ziemi img/smilies/smile
miałem okazję zobaczyć chyba L60 (na złomie niestety), z samą ramą, miała balonowe koła i napęd na obie osie wyglądała bardzo imponująco. Kabina zielona jeszcze błyszczała.

Ostatnio edytowany przez Fenol (2009-12-29 18:13:01)


Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

Offline

 

#6 2009-12-30 23:21:12

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: Ifa W50/w60

Ten silnik nie pasuje tak od razu do sieczkarni. Potrzeba kilku przeróbek. Jak Cię to interesuje, to dam Ci namiary na ludzi, co mają w tych sieczkarniach te silniki.
Ale w ogóle dlaczego chciałbyś go wkładać do tej sieczkarni? Przecież tam masz też silnik 6VD, tylko bardziej Ifoski. Ma on dokładnie tyle samo koników co ten z L60 i uważam, że jest lepszy od niego. Jest bardziej solidny i trwalszy, przez co bardziej niezawodny i sporo tańszy w naprawach. Generalnie identyczny jak 4VD, z kilkoma udoskonaleniami.
Te Ifki na tych balonach też mi się bardzo podobają. Stosowano je głównie w rolnictwie i w wojsku.
Na polskich stronach nie znajdziesz raczej stron fanów tych samochodów. W Niemczech jest kilka.
Może tu, założymy taki dział? W końcu z Fortschrittami, mają one wiele wspólnego. Trzeba pogadać z Szeryfem...

Ostatnio edytowany przez PiotrK (2010-01-02 22:54:21)


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

#7 2009-12-31 17:00:00

MAREKPE
Moderator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 5220
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: Ifa W50/w60

Znam kolesia co ma na czymś takim dźwig i to na takich ruskich oponach co to wyglądają dość poważnie. Podnosi nim w okolicy wszystko co się przewróci i sporo waży. Potęga.


Małe świństwa mówi się głośno... Wielkie - szeptem. Prawdy natomiast nie mówi się w ogóle. Kto wie czy każda prawda nie jest w gruncie rzeczy największym świństwem? więcej
Marek Hłasko – Ósmy dzień tygodnia

Offline

 

#8 2009-12-31 17:08:37

maksx
doktorat z fortschritta
Zarejestrowany: 2008-09-11
Posty: 800
Typ kombajnu: E514
Typ ciągnika: LIAZ ST180 N ,JOHN DEERE 4240s,MTZ 82

Re: Ifa W50/w60

Ja podziwiałem w pracy opryskiwacz 3000l na ifie lance otwierane hydraulicznie zbiornik z nierdzewki i wszystko made in DDR. Te IFY miały reduktor coś na wzór unimoga.

Offline

 

#9 2010-01-07 02:50:20

Fenol
cool
Skąd: Konin
Zarejestrowany: 2007-06-08
Posty: 3746
mieszkam w: Czarnej Dupie
Typ kombajnu: niestety Bizon Z056
Typ ciągnika: ZT323, 385

Re: Ifa W50/w60

Piotrze pytałem czysto teoretycznie, na wypadek jakby w sieczkarce padł bo się trafiają takie silniki z ifek. Makru są jeszcze większe dźwigi ify maj chyba oznaczenie 125 i mają kanciata wielką kabinę z wielkimi szybami we wszystkich kierunkach.


Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

Offline

 

#10 2010-03-08 14:59:50

Fazi
udzielający się
Zarejestrowany: 2008-06-14
Posty: 30
mieszkam w:
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Re: Ifa W50/w60

http://hardconn.beepworld.de/files/ADK125/adk125-2.jpg
W moim gospodarstwie taki był tylko, że zielony,z tego co pamiętam(dawno to było) to miał silnik 6 garów ale nie taki jak w L-60 tylko 6 garów jak w ciągniku.

Offline

 

#11 2010-03-08 20:47:13

Fenol
cool
Skąd: Konin
Zarejestrowany: 2007-06-08
Posty: 3746
mieszkam w: Czarnej Dupie
Typ kombajnu: niestety Bizon Z056
Typ ciągnika: ZT323, 385

Re: Ifa W50/w60

toooo jest właśnie to! ale żeby miały 6 garkowe silniki? o rany po co? Fazi co to za ifa na twoim awatarze? czy to twój sprzęt? wstaw może foty w dziale z ciężarówkami, koniecznie wstaw deskę i kiere.


Ten Adolf Hitler to dziwny człowiek. Nigdy nie zostanie kanclerzem, najwyżej ministrem poczty, a i to bardzo wątpliwe! To tylko zarozumiały Czech, który wynurzył się z rynsztoka. Że ludzie się go boją, oto czego nie mogę pojąć! Najdalej za rok zostanie zapomniany, a o jego partii, młodych łobuzów nikt nawet nie będzie mówił.”
[Paul von Hindenburg w rozmowie z gen. Schleicherem i bp. Münsteru, 24-02-1931]

Offline

 

#12 2010-03-08 21:01:17

wojtas
Moderator
Skąd: dolnośląskie Bartoszówek
Zarejestrowany: 2007-09-08
Posty: 9502
mieszkam w: Domu
Typ kombajnu: Claas dominator 98sl
Typ ciągnika: , ,C-330, CASE MX110

Re: Ifa W50/w60

to była IFa chyba do przewozu drzewa  jeśli sie nie myle bo zakonice tam widac na niej


Każdy samochód może służyć Ci do końca życia... tylko wystarczy nim z...... img/smilies/smile

Offline

 

#13 2010-03-08 21:37:42

Fazi
udzielający się
Zarejestrowany: 2008-06-14
Posty: 30
mieszkam w:
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Re: Ifa W50/w60

No mój sprzęt, 4x4 załączany elektro-pneumatycznie silnik 6, 180km wciągarka dwubębnowa napędzana ze skrzyni biegów sterowana takim dużym pilotem,do skrzyni jest założona specjalna przystawka napędowa, rok prod.1988.10 biegów:C,R,1,2,3,4,5,6,7,8. . Orginalnie była zwyczjna skrzynia,to było zakładane na nią tak z 11 lat temu ,może  z 3 razy było na niej wiezione dzrzewo większość czasu przstała,tera mamy zpowrotem zarzucić jej skrzynie ( sie przyda w gospodarstwie) i znowu powróci na szose.Mamy jescze jednego sprzęta do drzewa ,ifa W-50 (ciągnik siodłowy)silnik wiadomo jaki około 125km 4x4 złączane mechanicznie ifa ma hydraulike i targa 1-osiową naczepe z hds-em na środku.I do tego mamy jeszcze 3 zwyczajne ciagniki siodłowe (bez napędu i hydrauliki) ,jedną co miała fabryczny zesatw do lasu ale został sprzedany i jest naniej paka z L-60,i ife wywrotke taka krótka  wysoka na balonówach ma 4x4.Jutro dam fotki tych sprzętów do lasu, a do reszty niestety niemam.
Dodam jeszcze że L-60 jako jedyny typ miał harakterystyczny "kapelusz"na dachu nad siedziskiem pasażera(no może L-60 jako wywrotka też mogła niemieć).Każdy typ W-50 miał tylny most na zwolnicach,skrzynia biegów "zwyczajna" 5+R bez żadnych reduktorów,zależnie od roku produkcji W-50 miała wspomaganie mechaniczne lub orbitrol ,rura wydechowa przeważnie pod ramą  w W-50 wywrotce jest to komin za kabiną znowuż jeden z ciągników siodłowych ma pod przednim zderzakiem..Do L-60 to mam kupe oryginalnej dokumentacji w tym kolorowej.Ciekaw jestem  co powie PiotrK   bo jak zacznie opowiadać to aż miło czytać

Ostatnio edytowany przez Fazi (2010-03-14 19:50:33)

Offline

 

#14 2010-03-09 15:01:36

Fazi
udzielający się
Zarejestrowany: 2008-06-14
Posty: 30
mieszkam w:
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Re: Ifa W50/w60

wojtas napisał(a):

to była IFa chyba do przewozu drzewa  jeśli sie nie myle bo zakonice tam widac na niej

No to są kłonice.
L-60:

http://img693.imageshack.us/i/40538142.jpg/
http://img696.imageshack.us/i/22712180.jpg/
http://img411.imageshack.us/i/22739271.jpg/
http://img203.imageshack.us/i/72904098.jpg/

Ostatnio edytowany przez Fazi (2010-03-10 15:49:14)

Offline

 

#15 2010-03-09 22:10:23

sławek 42
Moderator
Skąd: łódzkie
Zarejestrowany: 2007-11-21
Posty: 2987
Typ kombajnu:
Typ ciągnika: 323

Re: Ifa W50/w60

Ostatnie dwie foty nie wchodzą.

Offline

 

#16 2010-03-09 22:15:29

Piotrfire
Administrator
Skąd: dolnośląskie Mietków
Zarejestrowany: 2006-11-12
Posty: 4258
mieszkam w: Proszkowice
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT 323A , 303D Mercedes ML 320

Re: Ifa W50/w60

trzeci link poprawiłem w czwartym niestety nic nie da się zrobic


Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

Offline

 

#17 2010-03-10 07:44:55

ojanusz
cool
Zarejestrowany: 2008-05-03
Posty: 1652
mieszkam w: okolice Płocka
Typ kombajnu: Massey Ferguson 36RS
Typ ciągnika: FORD TW 15,MF 397T,

Re: Ifa W50/w60

W czwartym brak ukośnika .


Nie ma że się nie da, jak się nie chce to się nie da...img/smilies/wink

img/smilies/smile E-516 na części. img/smilies/smile

Offline

 

#18 2010-03-14 20:04:28

Fazi
udzielający się
Zarejestrowany: 2008-06-14
Posty: 30
mieszkam w:
Typ kombajnu:
Typ ciągnika:

Offline

 

#19 2010-03-14 21:11:21

Krzysiek
cool
Skąd: Mysligoszcz/Człuchów/pomorskie
Zarejestrowany: 2007-09-02
Posty: 9646
mieszkam w:
Typ kombajnu: fortschritt E 512
Typ ciągnika: fortschritt 323 MF 255

Offline

 

#20 2010-03-15 10:10:39

PiotrK
cool
Skąd: Woj. kuj.-pom. - Grudziądz
Zarejestrowany: 2007-04-26
Posty: 2707
Serwis

Re: Ifa W50/w60

Fazi napisał(a):

No mój sprzęt, 4x4 załączany elektro-pneumatycznie silnik 6, 180km wciągarka dwubębnowa napędzana ze skrzyni biegów sterowana takim dużym pilotem,do skrzyni jest założona specjalna przystawka napędowa, rok prod.1988.10 biegów:C,R,1,2,3,4,5,6,7,8. . Orginalnie była zwyczjna skrzynia,to było zakładane na nią tak z 11 lat temu ,może  z 3 razy było na niej wiezione dzrzewo większość czasu przstała,tera mamy zpowrotem zarzucić jej skrzynie ( sie przyda w gospodarstwie) i znowu powróci na szose.Mamy jescze jednego sprzęta do drzewa ,ifa W-50 (ciągnik siodłowy)silnik wiadomo jaki około 125km 4x4 złączane mechanicznie ifa ma hydraulike i targa 1-osiową naczepe z hds-em na środku.I do tego mamy jeszcze 3 zwyczajne ciagniki siodłowe (bez napędu i hydrauliki) ,jedną co miała fabryczny zesatw do lasu ale został sprzedany i jest naniej paka z L-60,i ife wywrotke taka krótka  wysoka na balonówach ma 4x4.Jutro dam fotki tych sprzętów do lasu, a do reszty niestety niemam.
Dodam jeszcze że L-60 jako jedyny typ miał harakterystyczny "kapelusz"na dachu nad siedziskiem pasażera(no może L-60 jako wywrotka też mogła niemieć).Każdy typ W-50 miał tylny most na zwolnicach,skrzynia biegów "zwyczajna" 5+R bez żadnych reduktorów,zależnie od roku produkcji W-50 miała wspomaganie mechaniczne lub orbitrol ,rura wydechowa przeważnie pod ramą  w W-50 wywrotce jest to komin za kabiną znowuż jeden z ciągników siodłowych ma pod przednim zderzakiem..Do L-60 to mam kupe oryginalnej dokumentacji w tym kolorowej.Ciekaw jestem  co powie PiotrK   bo jak zacznie opowiadać to aż miło czytać

No fajne sprzęcicho....
W-50 też miały, nawet po dwa luki w dachu, głównie w wersjach wojskowych, a tam już montowano różne rzeczy. Te na balonach są najfajniejsze, zwłaszcza te w wersjach rolniczych.
W-50 miały również trzy rodzaje wałków atakujących z kołami talerzowymi i dwa rodzaje kół na zwolnicach, w zależności od przeznaczenia Ifki. Jak ktoś potrzebował szybkie autko, to przerabialiśmy mu je tak, że nawet 120km/h wyciągało i to wcale nie z górki ani z wiatrem img/smilies/smile
Do dziś sporo ich jeszcze w Strażach pożarnych służy jako drabiny. Idealne na stare miasta i w wąskie uliczki, gdzie większy sprzęt nie wjedzie.
W Ifkach L-60 włożono już silnik 6VD 13,5/12 SRF, typowo Mann'owski, ale niestety jest on znacznie delikatniejszy niż zwykły 6VD 14,5/12-2 SRW, ten np. z sieczkarni czy z dźwigów ADK125. W silniku tym np., przez założenie złych uszczelek pod głowicą lubią pękać głowice, a największą ciekawostką są tłoki. Oryginalnie są one żeliwne w kształcie litery T i praktycznie niezniszczalne. Na pewno Fazi masz również te tłoki. Ma to duże znaczenie zwłaszcza w kombajnach, gdzie zamienniki aluminiowe, przy niedostatecznym chłodzeniu, puchną i zacierają się w tulejach.
Jakiś czas temu robiliśmy ten silniczek i pstryknąłem fotkę -
http://img692.imageshack.us/img692/8178/l60tok.jpg


www.ifa-serwis.pl - warsztat, szlifiernia, pompy wtryskowe, wtryskiwacze i mycie w myjkach ultradźwiękowych.
www.rajstop.pl
- Raj dla stóp img/smilies/smile Najtańszy i najlepszy sklep w sieci - hurt i detal

Zamiast PW proszę napisać maila - szybciej dochodzi i jest pewniejszy.   http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF Piszę poprawnie po polsku.

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo