właśnie tak chcę zrobić.
Offline
tomek 323 napisał(a):
myślę że nie będzie to problemu sprawiało ale zawsze musisz mieć cisnienie w układzie i zanim ruszysz musisz napompować instalacje zeby hamulce działały, pytanie tyl;ko czy to nie będzie działało tak jak w starze ze dopuki nie nabije ciśnienia nie ruszysz nim z miejsca bo się zablokują hamulce?
W Fortschricie hamulec nożny nie jest sprzężony z ręcznym,dlatego po założeniu takiej pompy hamulcowej można ruszyć przy braku powietrza ale hamować można wtedy tylko hamulcem ręcznym.Hamulec nożny zacznie działać po niewielkim napompowaniu powietrza,przy niskim ciśnieniu siła hamowania pewnie jest niższa ale pewnie wielu użytkowników nawet takich hamulców nie posiada.
Offline
sfera napisał(a):
Roberto323 napisał(a):
bamreras napisał(a):
przyczepy. Za wolno się cofają siłownikiTeż tak myślałem, a wiesz jak to poprawić?
Niekoniecznie może być wina ciągnika,wsadz drugą osobę do ciągnika niech naciśnie i trzyma hamulec a ty w tym czasie wypnij przewód sterujący żółty od przyczepy i zobacz czy od razu puszczają hamulce ,jeżeli nie to ewidentna wina przyczepy powodzenie jak coś to pisz:)
I okazało się, że to jednak wina ciągnika. Na żółtej słuchawce po wciśnięciu hamulca pojawia się ciśnienie tak jak powinno być, jednak po zwolnieniu hamulca ciśnienie zostaje długo.
Wiecie może jak to wyregulować?
Offline
Grzebałem w tym temacie kilka lat temu, u mnie teoretycznie ciśnienie dość szybko spada, ale wpływ na to ma wiele czynników, ale zanim to, mam pytanie: Czy jak wciskając pedał hamulca, wskazówka zwiększa wskazanie wraz z mocniejszym wciśnięciem tegoż pedałA?
Offline
Roberto323 napisał(a):
sfera napisał(a):
Roberto323 napisał(a):
Też tak myślałem, a wiesz jak to poprawić?Niekoniecznie może być wina ciągnika,wsadz drugą osobę do ciągnika niech naciśnie i trzyma hamulec a ty w tym czasie wypnij przewód sterujący żółty od przyczepy i zobacz czy od razu puszczają hamulce ,jeżeli nie to ewidentna wina przyczepy powodzenie jak coś to pisz:)
I okazało się, że to jednak wina ciągnika. Na żółtej słuchawce po wciśnięciu hamulca pojawia się ciśnienie tak jak powinno być, jednak po zwolnieniu hamulca ciśnienie zostaje długo.
Wiecie może jak to wyregulować?
Sprawdż zawór przy pedale hamulca lub dodatkowy zawór sterujący powietrzem na żółtą klamkę o ile takowy forsz posiada ,któryś musi zbijać powietrze po zwolnieniu hamulca.
Offline
Nic nie zrobisz, ten typ tak ma, to stara konstrukcja, ciesz się że w ogóle działa.
Offline
MAREKPE napisał(a):
Grzebałem w tym temacie kilka lat temu, u mnie teoretycznie ciśnienie dość szybko spada, ale wpływ na to ma wiele czynników, ale zanim to, mam pytanie: Czy jak wciskając pedał hamulca, wskazówka zwiększa wskazanie wraz z mocniejszym wciśnięciem tegoż pedałA?
Tak, zwiększa
Offline
Problem już naprawiony. Odkręciłem słuchawkę jednoobwodową i nadmiar powietrza po zwolnieniu pedału hamulca ucieka. Teraz wszystko jest w jak największym porządku, da się lekko przyhamować jak i natychmiast zatrzymać cały zestaw i bez zwłoki ruszyć dalej.
Ostatnio edytowany przez Roberto323 (2016-10-30 12:49:37)
Offline
Witam. Mam problem z hamulcami.. wczoraj podczas roboty w polu nagle zaczeło mi śmierdzieć spalenizną i okazało sie że hamulec jakby cały czas był wcisniety i hamował cisnienie nabite bylo i nie pusciło.. pedał hamulca w samej górze i nie szło go nawet ruszyć, latem mialem raz juz taki przypadek i teraz znowu jakis zawór szwamkuje czy co moze być ?
Offline
Zapowietrzony
Offline
albo ci sie cylinderki hamulcowe przycierają i nie wracają
Offline
dodam jeszcze że ledwo na tym hamulcu dojechal tak trzymał i ciezko miał jechac ! a rano odpalam i wszystko juz w normie, cały dzień w polu i zadnych problemów normalnie jak naciskam hamulec to po puszczeniu slychac taki syk jakby sie odpowietrzał a wtedy to sie zablokowalo tak jakby, gdzie ten odpowietrznik sie znajduje ? moze trzba by go bylo przeczyscic jakos no nie wiem. dzieki panowie za pomoc wyzej
Offline
Witam mam w 323 taki problem ze hamuje za 2 naciśnięciem i jak przywiąże pedał sznurkiem do podłogi tak z 5cm jest wciśnięty (nie blokuje kół) to jak go wcisnę noga do końca to ciągnik praktycznie staje w miejscu z 3 szosowej ... jest jakaś regulacja pedału hamulca ?
ps; pompka po regeneracji
Offline
witam... w ciagniku zt 323a przestały działac hamulce pedał wpada lekko do końca płyn momentalnie ubywa ze zbiorniczka a nigdzie nie widac wycieku ... pompa wspomagania jest zregenerowana . czy moze płyn przelewac sie do oleju tam gdzie jest wspomaganie pompki hamulcowej ????
Offline
A cylinderki wszystkie szczelne na 100%?
Offline
Też bym stawiał na cylinderek, dolej do zbiorniczka ze dwa razy i popompuj na pewno gdzieś się pokaże, ja stawiam na tylne, popatrz dobrze na dole, początek zwolnic, chyba że przewód któryś strzelił
Offline
Musiał byś wlać z litr żeby wylało się z tyłu. Na 99% cylinderek hamulca tylniej osi. Nie ma możliwości zeby płyn przedostał się do oleju , pomiędzy pompka a wspomaganiem jest komora z odpowietrznikiem.
Offline
tylne koło albo wysprzęglik zaworu powietrza względnie przełącznik prawe-lewe koło ale tak jak mówią koledzy dobrze obejrzyj koła z tyłu będziesz widział jak się położysz pod niego jak ciekną to będzie mokra zwolnica
Offline
będę sprawdzał tylko narazie pół metra sniegu u nas i zasypało forsza bo za wielki do garazu
Offline
Witam mam problem z hamulcami w moim fortschritt 323 co odpowietrze chamulce spowrotem się zapowietrzają dodam że powietrze wypluwa aż do zbiornika na płyn chamulcowy
Offline