najlepiej zrobić jak ja robiłem w c 330i MF, posiadam tam alternator z poloneza do tego regulator. cena na złomie 7 zł podłączenie bardzo proste i bez przekaźników.
Offline
Tak czesio, ale żeby kontrolka gasła musi być przekaźnik taki jak w polonezie. Wiem co piszę bo mam jeszcze dwa takie eksponaty. Z alternatora wychodzi przewód + po baterii przykręcany kluczem nr 10 i są dwie wsuwki. Jedna idzie z regulatora na szczotkę jako wzbudzenie, a druga wsuwka daje prąd na ten przekaźnik który rozłącza kontrolkę po przekroczeniu iluś tam obrotów ale ilu to musiałbym sprawdzić w książce od poloneza. Jeśli ten przewód podłączysz bezpośrednio to im wyższe obroty to jaśniej świeci żarówka.
Offline
Nieprawda, wszystko zależy jaki jest alternator. Jeśli jest 6-cio diodowy, były takie w starych PF 125p i może na początku w Polonezie, to musi być przekaźnik do kontrolki ładowania. Natomiast jeśli alternator jest 9-cio diodowy to żadnego przekaźnika nie potrzeba.
Offline
i tu prawda ja mam kabel plusowy na stacyjkę, dwie wsuwki na regulator jedna jest zmostkowana razem z kontrolką i jest ok.
Offline
ja kupiłem alternator, podłączyłem gruby kabel do ladowania, jeden do pobudzenia a trzeci był do kontrolki, ale działa na takiej zasadzie, że jak silnik nie chodzi to ten kabelek masuje kontrolke, a jak alternator laduje to masa jest rozłączona i kontrolka nie świeci.
Offline
Ja kupiłem w grene jakis indyjski aleternator na wiosne i tylko jeden kabel do aku drugi na kontrolke i koniec
Offline
Offline
chcę zamówić alternator ale nie wiem czy 45A czy 70A ??
Offline
Zorak ja mam w 360 i 4011 alternatory Bosch z aut, chyba 50A jeśli się nie mylę. Ładują 14,3-14,5V a dzisiaj zmieniałem alternator w c330 bo ten co miałem zaczął ładować prawie 16V, naprawa ok 30-50zł a ja nabyłem go za litra u gościa co sprzedaje części samochodowe,myślę że 45A wystarczy, ale niech wypowiedzą się inni
Ostatnio edytowany przez przemo (2010-11-15 13:14:36)
Offline
ja mam pozakładane od VW golfa i wszystko hula jak nalezy
Offline
ten 70A bedzie lepiej ładowal
Offline
Witam,mam taki problem,dałem pompę wtryskową do regeneracji bo zaczynał wariować regulator i teraz ciągnik nie kopci ma większą moc i przyśpieszenie jednak jest jeden problem,ciężko pali z nocy,przed remontem pompy do -10 bez zalewania ciepłą wodą odpalał,a na zaciąg z metra.Teraz kręci jednak pierwszy i drugi raz prawie nie kopci tłumnikiem,a na zaciąg to po 30 metrach i jeszcze na początku nie chce wejść na obroty,przestawiałem pompe też na zapłonie jednak nic to nie daje,każda odpowiedż mile widziana.
Offline
może masz późny zapłon? ciężej pali ale niby silniejszy i oszczędniejszy. Czytałem gdzieś że na zimę zalecają przestawić trochę zapłon a jak cieplej to ustawić znowu na późniejszy
Offline
Moim skromnym zdaniem to ci się zapowietrza albo pompka zasilająca wyzioneła ducha.
Offline
sław a nie ucieka ci paliwo ?? może masz zaworek przelewowy zawieszony w tej pompie dla tego tak jest
Offline
My tez daliśmy pompę paliwową do regeneracji i teraz ma takie powera ze ho ho a do tego jak były te mrozy do -25 i poniżej to po 2 miesiącach stania na dworze bez zalewania wodą odpalił bez problemu dwa razy przekręcił i już chodził.
Offline
Wojtas,chodzi ci o ten którym nadmiar paliwa wraca do zbiornika,co jest w nim kulka i sprężynka?Też się nad nim zastanawiałem,ponieważ zauważyłem że wężyk od tego zaworka aż podskakuje tak mocno wraca nim paliwo?Dzięki za podpowiedż jutro sprawdzę.
Offline
tak o tym myślę
Offline
Panowie potrzebuję schemat skrzyni biegów od c-4011 albo jak kto woli c-360 , mam rozebraną skrzynie i chciałbym poskładać wg schematu raz a dobrze
Offline
Spróbuję wrzucić coś do Literatura i instrukcje
Offline