Ogłoszenie

Dział "zrób to sam" oraz "literaturai instrukcje" dostępny jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników tak więc zapraszam do rejestracji

Każdy nowy użytkownik proszony jest o wysłanie do mnie prywatnej wiadomości lub e-maila w celu odblokowania niektórych funkcji m.in. tworzenie nowych wątków!!! pozdro piotrfire :)

#41 2010-07-25 20:51:44

ascon20
początkujący
Zarejestrowany: 2009-06-04
Posty: 7

Re: Problem w E 514

panowie jak to jest z tym kołem ? jak ono pracuje na tych kłach nie może być luzu czy jak ? one nie przeskakują czasem

Offline

 

#42 2010-07-25 21:39:10

MAREKPE
Moderator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 4899
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: Problem w E 514

Kieł przekazuje napęd z wariatora na wał i nie ma prawa przeskakiwać. Luzy na sworzniach i tulejce lub łożyskach powodują wibracje i przyspieszone zużycie kła i tulei wariatora.


.                          FORD TRANSIT najszybszy traktor we wsi
                    img/smilies/big_smile E-512, ZT-325, K-454, B-010/2, B-231, B-503 img/smilies/big_smile
Życie jest piękne ale drogie, może być trochę tańsze, ale wtedy nie jest już takie piękne.

Offline

 

#43 2010-07-30 10:33:19

kadet
początkujący
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 3

Re: Problem w E 514

mam pytanie czy jest jakiś punkt do smarowania na kole młocarni? z góry dziękuję za odp.

Offline

 

#44 2010-07-30 20:56:54

MAREKPE
Moderator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 4899
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: Problem w E 514

Jest na kole napędowym wariatora młocarni. Czytaj uważnie FORUM!!!


.                          FORD TRANSIT najszybszy traktor we wsi
                    img/smilies/big_smile E-512, ZT-325, K-454, B-010/2, B-231, B-503 img/smilies/big_smile
Życie jest piękne ale drogie, może być trochę tańsze, ale wtedy nie jest już takie piękne.

Offline

 

#45 2010-07-30 22:49:41

kadet
początkujący
Zarejestrowany: 2009-10-24
Posty: 3

Re: Problem w E 514

Zgadza się na kole napędowym wariatora jest punkt do smarowania ale chodzi mi o to koło co jest ściskane przez sprężynę. Chodzi o koło które jest na zdjęciu które pan umieścił.

Offline

 

#46 2010-07-31 09:00:07

MAREKPE
Moderator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 4899
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: Problem w E 514

W tulei są 2 łożyska 6010 2RS czyli jak sama nazwa wskazuje kryte. Ja to robię w ten sposób, że po założeniu nowych łożysk przestrzeń między nimi wypełniam towotem. Wcześniej usuwam osłony z jednej strony każdego z łożysk. A jak mam zdjęty cały wariator to smaruję też łożysko młocarni 6309 2RS. Tam trzeba zdjąć pierścień Segera i metalowy dekielek. Potem osłonkę łożyska i towot. Trochę dłubania jest ale warto.


.                          FORD TRANSIT najszybszy traktor we wsi
                    img/smilies/big_smile E-512, ZT-325, K-454, B-010/2, B-231, B-503 img/smilies/big_smile
Życie jest piękne ale drogie, może być trochę tańsze, ale wtedy nie jest już takie piękne.

Offline

 

#47 2010-07-31 13:59:38

wojtek509
udzielający się
Zarejestrowany: 2010-03-21
Posty: 14
mieszkam w:
Typ kombajnu: Fortschtitt E 514
Typ ciągnika:

Re: Problem w E 514

witam. wiecie może jakie powinno być ciśnienie a kołach w 514??

Offline

 

#48 2010-08-01 08:30:49

Piotrfire
Administrator
Skąd: dolnośląskie Mietków
Zarejestrowany: 2006-11-12
Posty: 4193
mieszkam w: Proszkowice
Typ kombajnu: E-512
Typ ciągnika: ZT 323A , 303D Mercedes ML 320

Re: Problem w E 514

W młocarni nie mam pompowanych kół http://www.elendili.pl/images/smiles/nie_wiem trzymaj się tematu


Kto pyta jest głupcem przez pięć minut , kto nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
GG 5280421  Stosując się do zasad ortografii i interpunkcji wyrażasz szacunek wobec czytających Twoje posty

Offline

 

#49 2010-08-04 23:44:30

darekk310
początkujący
Zarejestrowany: 2009-07-18
Posty: 6
Typ kombajnu: MDW 521
Typ ciągnika: Zetor 10641

Re: Problem w E 514

Witam Panowie mam podobny problem a nie będę zakładał nowego tematu

Mój problem dotyczy osi bębna . Mieliśmy taki luz jak na filmiku z pierwszej strony po demontażu koła okazało się że oś wybita więc kupiliśmy nową wraz z tuleją i wszystkimi łożyskami.. części z Czech. Pod koniec sezonu okazało się że oś się skrzywiła !! koło wariatora latało na boki myśleliśmy że czeska oś to szajs więc na ten sezon kupiliśmy oś z Pankowa i co jeden dzień patrzymy a koło znowu lekko bije normalnie szok.. Może ktoś miał taki przypadek lub wie co może być tego powodem

Offline

 

#50 2010-08-05 08:51:44

MAREKPE
Moderator
Skąd: Kłodzko - Dolnośląskie
Zarejestrowany: 2008-08-15
Posty: 4899
mieszkam w:
Typ kombajnu: E512, K 454
Typ ciągnika: Ford Transit 2,5Di x2 FORTSCHRITT ZT 325A, ZETOR 4011 i 8011 URSUS C- 330M

Re: Problem w E 514

Spróbuj sprawdzić czy wariator jest wyważony. A nie było czuć wibracji w kabinie? Może być tak, że w jednej pozycji jest OK, a po rozebraniu i poskładaniu talerze są przestawione względem siebie i złe wyważenie jest przyczyną krzywienia wału. Tak mi się wydaje.


.                          FORD TRANSIT najszybszy traktor we wsi
                    img/smilies/big_smile E-512, ZT-325, K-454, B-010/2, B-231, B-503 img/smilies/big_smile
Życie jest piękne ale drogie, może być trochę tańsze, ale wtedy nie jest już takie piękne.

Offline

 

#51 2010-08-05 22:52:48

darekk310
początkujący
Zarejestrowany: 2009-07-18
Posty: 6
Typ kombajnu: MDW 521
Typ ciągnika: Zetor 10641

Re: Problem w E 514

Nie nie było wibracji , teraz zresztą chociaż jest minimalne bicie talerzy też za bardzo nie czuć wibracji.

Offline

 

#52 2014-07-02 16:42:18

mateusz779
udzielający się
Zarejestrowany: 2011-10-31
Posty: 48
mieszkam w:
Typ kombajnu: E514 MDW
Typ ciągnika:

Re: Problem w E 514

Panowie, jak się pozbyć klina na którym osadzony jest kieł na wariatorze bębna młócącego, jest tak zabity, że ani drgnie, młot, ściągacz był już w użyciu, ale 0 efektów, może jest jakiś patent na to?

Offline

 

#53 2014-07-02 18:40:30

joker-konin
cool
Skąd: wielkopolskie stare miasto
Zarejestrowany: 2009-05-21
Posty: 1145
mieszkam w: wielkopolska
Typ kombajnu: mdw 524
Typ ciągnika: c-330 zetor7711 turbo john deere 6400 i ladowacz 245

Re: Problem w E 514

mateusz jak klin wystaje to jesteśmy w domu
po pierwsze postaraj sie to oblać wd 40 cola czy tak dalej zeby korozje przegryzło
po 2rugie do klina musisz ostrożnie i mocno przyspawać gruby płaskownik zakączony naktetką najlepiej na 19 czy 21 klucz
pamietaj aby nakrętka była zwrócona do środka kła
bierześ śrube i wkręcasz w nakretke troche wd 40 troszke pukasz młoteszkiem i wychodzi

Offline

 

#54 2014-07-02 21:03:25

jacy
doktorat z fortschritta
Skąd: wąbrzeźno
Zarejestrowany: 2012-07-15
Posty: 450
mieszkam w: kuj-pom
Typ kombajnu: 514
Typ ciągnika: renault 120,54

Re: Problem w E 514

ja swój  czop podgrzałem palnikiem ale rozsądnie ostygło i zeszło ale klin był napawany

Offline

 

#55 2014-07-03 07:24:15

mateusz779
udzielający się
Zarejestrowany: 2011-10-31
Posty: 48
mieszkam w:
Typ kombajnu: E514 MDW
Typ ciągnika:

Re: Problem w E 514

WD już było, co  do tego spawania, ciekawy pomysł, ja próbowałem ściągaczem, zahaczałem za klin, śruba na obudowie i próby, oprócz gięcia ściągacza nic się nie ruszyło, dzisiaj spróbuje to polać kwasem odrdzewiającym, a później coś pokombinuję. Dzięki za odp.

Offline

 

#56 2014-07-03 21:42:38

PawełS.64
cool
Skąd: Wielkopolska
Zarejestrowany: 2011-12-12
Posty: 1253
mieszkam w: gm.Śrem
Typ kombajnu: 514MDW
Typ ciągnika: Landini Land Pover 145,C-360x2

Re: Problem w E 514

Wczoraj zciągaliśmy łożyska z osi jezdnej i odrzutnika.Było ciężko,ale palnik i zciągacz hydrauliczny + silna wola i wiedza [gdzie i jak udeżyć] zrobiły swoje.

Offline

 

#57 2014-07-28 20:57:53

boberek666
doktorat z fortschritta
Skąd: Jędrzejów
Zarejestrowany: 2007-04-09
Posty: 373
mieszkam w: Jasionna
Typ kombajnu: e-514
Typ ciągnika: 2xzt323a t25a RS-09 zt303

Re: Problem w E 514

Panowie mam problem z grzejącymi  się talerzami wariatora od młocarni (po 30 minutach pracy nie da się dotknąć ). Łożyska n a wale  zimne w porównaniu do wariatorów...

Ostatnio edytowany przez boberek666 (2014-07-28 20:58:19)

Offline

 

#58 2014-07-28 21:00:32

sarast
cool
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 2182
mieszkam w: lubuskie
Typ kombajnu: mdw514
Typ ciągnika: 323 I INNE

Re: Problem w E 514

luz na tuleji wariatora .pod kątem chodzi i go blokuje. dla tego.sie grzeje aż spali pas

Ostatnio edytowany przez sarast (2014-07-28 21:01:26)


Leszek   dla kolegów'

Offline

 

#59 2014-07-28 21:03:05

boberek666
doktorat z fortschritta
Skąd: Jędrzejów
Zarejestrowany: 2007-04-09
Posty: 373
mieszkam w: Jasionna
Typ kombajnu: e-514
Typ ciągnika: 2xzt323a t25a RS-09 zt303

Re: Problem w E 514

tuleja jest na kole co się  obroty reguluje ?

Offline

 

#60 2014-07-28 21:05:32

sarast
cool
Zarejestrowany: 2011-02-10
Posty: 2182
mieszkam w: lubuskie
Typ kombajnu: mdw514
Typ ciągnika: 323 I INNE

Re: Problem w E 514

ja mniałem ten problem na tym kole z sprężyną nie pracowało i była lipa


Leszek   dla kolegów'

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB
Host by: Hosting
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson



Założ : stronę za darmo